سبد خرید آنلاین اروپایی‌ها بیشتر حاوی چه کالاهایی است؟

سبد خرید آنلاین اروپایی‌ها بیشتر حاوی چه کالاهایی است؟

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

خرید آنلاین ساکنان اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ معادل ۱ واحد درصد و در مقایسه […]

خرید آنلاین ساکنان اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ معادل ۱ واحد درصد و در مقایسه با سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۱ درصد افزایش یافت که بخشی از این رشد متاثر از کاهش خرید‌های خیابانی به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی بود.

اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) با انتشار گزارشی اعلام کرد که ۹۰ درصد از افراد ۱۶ تا ۷۴ ساله ساکن اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۱ از اینترنت استفاده کرده بودند که ۷۴ درصد از آنها نسبت به خرید آنلاین کالا یا خدمات برای استفاده خصوصی اقدام کرده بودند.

بیشترین نسبت کاربران اینترنتی که در سال ۲۰۲۱ کالا یا خدمات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری کرده یا سفارش داده‌اند، در هلند (۹۴ درصد)، دانمارک (۹۲ درصد) و سوئد (۸۹ درصد) و در مقابل، کمترین نسبت خرید آنلاین کاربران اینترنت در بلغارستان (۴۲ درصد) ثبت شده است.

بر پایه این گزارش، بیشترین افزایش خرید آنلاین طی پنج سال گذشته در میان کاربران اینترنت در جمهوری چک و به میزان ۲۷ درصد گزارش شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که رایج‌ترین خریدهای آنلاین کالا در میان ساکنان در اتحادیه اروپا به لباس و کفش (از جمله پوشاک ورزشی) اختصاص داشته و این کالاها در ۶۸ درصد سفارش‌های آنلاین وجود داشته است. پس از پوشاک، سفارش غذا به فست فودها، رستوران‌ها و کترینگ‌ها (۳۱ درصد)، مبلمان، لوازم خانگی و محصولات باغبانی (۲۹ درصد)، لوازم آرایشی، محصولات زیبایی و بهداشتی (۲۷ درصد)، و پس از آن کتاب، مجلات و روزنامه (۲۵ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار داشته‌اند.

همچین لوازم ورزشی به غیر از لباس ورزشی (۲۴ درصد)، رایانه، تبلت، تلفن همراه پ لوازم جانبی آنها (۲۳ درصد) و اسباب بازی و وسایل مراقبت از کودک (۲۰ درصد) کمتر از سایر کالاها در سبد خرید آنلاین ساکنان اتحادیه اروپا وجود داشته‌ است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه