لیست کارگروه های ما
با تایید اعضای محترم هیئت مدیره، اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش از این پس دارای سه کارگروه اصلی خواهد بود که عبارتند از: کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه اقتصاد و تجارت، کارگروه فناوری و نوآوری ؛ در ادامه به معرفی اهداف و حوزه های تحت پوشش این سه کارگروه خواهیم پرداخت.
لطفا کارگروه مورد نظر را انتخاب کنید
کارگروه فرهنگی و اجتماعی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به منظور بهبود تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور و توسعه همکاری های دوجانبه و چندجانبه در زمینه گردشگری و صنعت سفر، تبادلات فرهنگی و اجتماعی و نیز مراودات حقوقی تشکیل شده است.
اهداف اصلی کارگروه فرهنگی و اجتماعی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش عبارتند از:
- ارتقای تعاملات اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور
- ترویج صنعت گردشگری در ایران و اتریش
- توسعه همکاری بین صنعت گردشگری دو کشور
- ارائه خدمات و مشاوره به شرکت ها ی عضو اتاق بازرگانی ایران و اتریش
- توانمندسازی افراد به خصوص بانوان از طریق تعامل با بانوان سایر کشورها
- ارائه برنامه های آموزشی پربازده و مفید به اعضا
- برقراری تعاملات دوسویه و دوجانبه با متخصصان این حوزه در اتریش
حوزه های تحت پوشش
این کارگروه بر حوزه های زیر متمرکز خواهد بود:
- توسعه پایدار
- توانمندسازی بانوا ن
- توسعه فرهنگ و هنر و ارتباطات فرهنگی دو کشور
- صنعت گردشگری و زیرشاخه های آ ن
- حقوق و قوانین
- مسئولیت های اجتماعی
توسعه تجارت و ارتباط تجاری دو کشور مهمترین، اساسی ترین و کلیدی ترین هدف تشکیل اتاق های بازرگانی است؛ کارگروه اقتصاد و تجارت اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش با بررسی و ارزیابی اطلاعات، بازاریابی و شناسایی مشتریان، تحقیقاتی را برای یافتن راه حل های بهتر برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری در دو کشور انجام می دهد. همچنین، باتوجه به نیازهای بازار و تحلیل وضعیت موجود، برنامه های جدیدی برای توسعه کسب وکارهای ایرانی و اتریشی در بازارهای خارجی طراحی می کند. این کارگروه با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط، به توسعه فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در دو کشور می پردازد.
اهم وظایف کارگروه اقتصاد و تجارت
- توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی : اصلی ترین وظیفه کارگروه اقتصاد، صنعت و ارتباطات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش، توسعه و تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور است.
- پایش و ارزیابی بازار: کارگروه اقتصاد، صنعت و ارتباطات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش، با تحلیل و بررسی نیازهای بازار و به روزرسانی اطلاعات بازاریابی و مشتریان در دو کشور، به پایش و ارزیابی بازار و تولید راهکارهای جدید برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری در دو کشور می پردازد.
- طراحی برنامه های توسعه کسب وکار: با توجه به نیازهای بازار و تحلیل وضعیت موجود، کارگروه اقتصاد، صنعت و ارتباطات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش، برنامه های جدیدی برای توسعه کسب وکارهای ایرانی و اتریشی در بازارهای خارجی و داخلی طراحی می کند.
- ترویج فرهنگ تجارت و سرما یه گذاری: با همکاری کسب وکارهای بخش خصوصی در دو کشور، کارگروه اقتصاد، صنعت و ارتباطات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به ترویج فرهنگ تجارت و سرمایه گذاری در دو کشور می پردازد .
- توسعه فرصت های سرمایه گذاری: با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط، کارگروه به توسعه فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در دو کشور می پردازد.
- جذب سرمایه: این کارگروه برای تسهیل روند جذب سرمایه خارجی و آشنایی سرمایه گذاران با فرصت های سرمایه گذاری در دو کشور، نشست هایی با سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ داخلی و خارجی در دو کشور را برگزار می کند.
- مشارکت در بحث آموزش و تربیت کارآفرینان جوان: تربیت کارآفرینان جوان به عنوان آینده سازان تجارت و کسب وکار.
- مشارکت و برنامه ریزی در اعزام / پذیرش هیئت های تجاری: از طریق مذاکرات اولیه و سنجش صحیح بازار و نیز ارائه مشاوره و برنامه جهت اعزام هیئت های تجاری در سال
حوزه های تحت پوشش
این کارگروه بر حوزه های زیر متمرکز خواهد بود:
- توسعه کارآفرینی
- تجارت
- اقتصاد
- صنعت
- فنی و مهندسی و صدور خدمات
- توسعه و مدل سازی کسب وکارها
- آموزش
- تجاری سازی ایده ها
- سایر حوزه های مرتبط و متناظر
این کارگروه با هدف توسعه و تقویت صنایع دیجیتال و نوآوری در دو کشور فعالیت می کند. این فعالیت ها در جهت توسعه سطح فناوری و نوآوری در صنایع مختلف شکل گرفته است که از جمله می توان به فناوری اطلاعات، استارتاپ ها، رسانه های دیجیتال، رباتیک، هوش مصنو عی، اینترنت اشیا و… اشاره کرد.
ضرورت فعالیت کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در توسعه بیشتر فناوری های دیجیتال و نوآوری در دو کشور قابل توجیه است. رشد روزافزون تکنولوژی، تحول در روش های کسب وکار، تغییر در رفتار مصرف کنندگان و حضور در بازارهای جهانی، نیازمند توسعه فناوری های دیجیتال و نوآوری در کلیه صنایع، مشاغل و جوامع مختلف در سطح جهان است.
اهداف کارگروه فناوری و نوآوری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش
- توسعه صنایع دیجیتال: کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال، با تمرکز بر روی تحقیقات و رشد صنایع دیجیتال، به ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات در این صنایع می پردازد. با توسعه فناوری های دیجیتال و نوآوری، این صنایع بهبود و ارتقا پیدا می کنند و باعث افزایش سطح تولید و تزریق ارزش افزوده به اقتصاد دو کشور می شوند.
- ترویج فرهنگ استفاده از فناوری های دیجیتال: کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال، برنامه های آموزشی و ترویجی را برای ترویج فرهنگ استفاده از فناوری های دیجیتال در جامعه و کسب وکارها برگزار می کند.
- توسعه ارتباطات دیجیتال: با توجه به روند رشد تکنولوژی، ارتباطات دیجیتال بخشی از زندگی روزمره مردم شده است. کارگروه فناوری و نوآوری ها ی دیجیتال به توسعه این ارتباطات در جامعه و صنا یع مختلف می پردازد.
- توسعه فناوری های نوآورانه: باتوجه به نیازهای بازار، کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال به توسعه فناوری های نوآورانه و جدید در صنایع مختلف می پردازد.
- بهره برداری بهینه از فناوری های دیجیتال: با استفاده بهینه از فناوری های دیجیتال، کسب وکارها قادر خواهند بود تا کارایی و کیفیت خدمات و محصولات خود را افزایش دهند. کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال به بهره برداری بهینه از این فناوری ها برای کسب وکارها و صنایع مختلف کمک می کند.
- همکاری با نهادهای متناظر اتریشی: کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال در راستای توسعه صنایع دیجیتال و نوآوری، با سایر کشورها همکاری می کند و تبادل تجربیات و دانش را به عمل می آورد.
- تسهیل در انتقال فناوری های دیجیتال: موفقیت در توسعه صنایع دیجیتال و نوآوری به شدت به انتقال فناوری های دیجیتال بین کشورها و صنایع مختلف بستگی دارد.
- برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی: به منظور آشنایی با جدیدترین روندهای موجود در بازار
- تبادل اطلاعات و فناوری: به منظور همسو شدن جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا
- برگزاری رویدادهای دوجانبه هدفمند در حوزه حمایت از استارتاپ ها، کارآفرینی جوانان، تبادل ایده ها و…