کشاورزی در اتریش

کشاورزی در اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

در کشور اتریش در حدود ۱۹۰٫۰۰۰ مزرعه وجود دارد. کشاورزی در اتریش دارای یک سازماندهی یکپارچه است و گرایش زیادی […]

اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش

در کشور اتریش در حدود ۱۹۰٫۰۰۰ مزرعه وجود دارد. کشاورزی در اتریش دارای یک سازماندهی یکپارچه است و گرایش زیادی به پایداری و حفظ و نگهداری هوشمندانه و دقیق از طبیعت وجود دارد.کشاورزان نقش مهمی در تأمین محصولات کشاورزی و کشت و زرع دارند.بیش از نیمی از کسب و کارهای نیمه وقت سهم سازمان‌های خانوادگی است. یعنی مجموعه هایی که به صورت خانوادگی اداره می شود.

ماشین‌آلات کشاورزی

تولید ماشین‌آلات کشاورزی در اتریش با تخصص بسیار بالا، انعطاف‌پذیری و نوآوری انجام می‌شود. دامنه محصولات تولیدی بسیار گسترده است.

بعلاوه ماشین‌آلات و تجهیزات برای عملیات خاک (مانند کلوخ شکن و گاوآهن) و چمنزارها (چمن زن و غیره)، وسایل جابجایی شهری، تریلر کشاورزی، تجهیزات انبار، سیستم‌های آبیاری، تکنولوژی‌های شهری و رنده چوب تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها و تجهیزات منجر به تسهیل کار و افزایش بازدهی در کشاورزی می‌گردند.

پایداری

محصولات کشاورزی ارگانیک اتریش به واسطه کیفیت بالا، محبوبیت بسیاری دارند. نه تنها قوانین سخت‌گیرانه اتریش عامل تضمین حفظ استانداردهای بالا هستند، بلکه ایده کشاورزی ارگانیک نیز در اتریش از دهه ۷۰ بسیار قدرتمند بوده و در این کشور، برای مدت‌ها اصول بازاریابی و فروش پایدار به کار گرفته شده‌اند.

ساختارهای یکپارچه در اتریش مزایای زیادی برای اقتصاد پایدار دارند و اتریش با سهم مزارع ارگانیک بیش از ۲۰%، در اروپا پیشتاز است.
محصولات اتریش در سراسر جهان

قند، نشاسته و میوه جات سه محصول اصلی کمپانی‌ های اتریشی هستد که به بیش از ۵۵ منطقه و ۲۶ کشور جهان صادر می شود. این محصولات شامل: بیواتانول، شکر خوراکی، نشاسته برای صنایع نساجی و کاغذ، کنستانتره سیب و یک محصول موفق ویژه: فرآورده های میوه‌ ای برای ماست. یک‌ سوم ماست میوه ای مصرفی در جهان شامل فرآورده‌های میوه‌ ای تهیه ‌شده توسط تولیدکننده اتریشی است.

یک کمپانی اتریشی، با نوآوری در ماشین‌آلات کشاورزی و تجهیزات تولید، به یک شرکت پیشرو در اتوماسیون کشاورزی تبدیل شده است. این کمپانی بشکل پیوسته دامنه محصولات خود را گسترش داده و اکنون کل زنجیره برداشت را پوشش می دهد: دروگرهای یونجه، لودر، دروگر و تریلر سیلاژ، تجهیزات کشت و زرع از گاوآهن تا بذرپاش.

سنّت در کنار نوآوری

مهندسی کشاورزی یک بازار جذاب برای آینده با پتانسیل بالای توسعه و نوآوری است. یکی از موضوعات کلیدی، دیجیتالی سازی تکنولوژی کشاورزی است که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار دهد. موضوع اتوماسیون نیز مبحث آتی مهمی در تولید محصولات غذایی و استخراج مواد خام بشمار می رود که متخصصین کشاورزی اتریش در حال کار بر روی آن هستند.

بیشتر تحقیقات درزمینه نوآوری در حوزه بذر و غذای دام انجام می شوند. افزودنی های مواد غذایی که می‌توانند سلامت حیوانات را با غیرفعالسازی میکوتوکسین ها در مواد غذایی آلوده تأمین‌ کنند، تنها نمونه‌ای از روش‌های شناخته شده برای برطرف کردن چالش‌های آینده هستند.

۱۶۲۰۰۰ کسب و کار در حوزه کشاورزی و جنگلداری

در اتریش قریب به ۱۶۲۰۰۰ کسب و کار کوچک در بخش کشاورزی و جنگلداری وجود دارد.

۲۰.۷ % سهم مزارع ارگانیک

۲۰.۷% مزارع در اتریش به تولید محصولات ارگانیک می پردازند.

۱۱.۵ میلیارد یورو

حجم صادرات کشاورزی در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد یورو بوده است.

منبع:انجمن تخصصی صنایع فلزی 
فناوری کشاورزی – داده های کلیدی ۲۰۱۸
تعداد شرکت ها ۴۳
تعداد شاغلین حدود ۵.۹۰۰
ارزش کالاهای تولیدی به میلیون یورو ۲.۴۴۸
 صادرات به میلیون یورو ۱.۵۷۶
منبع: AMA -Marketing، آمار اتریش
میزان کل تجارت خارجی اتریش در زمینه کشاورزی با تمامی کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۸
صادرات  ۱۱.۵ میلیارد یورو (+۳,۴ %)
واردات ۱۲.۲ میلیارد یورو (+۱,۷ %)
منبع: آمار اتریش
ساختار کسب و کار در بخش کشاورزی در سال ۲۰۱۶
تعداد واحدهای زراعی و جنگلداری ۱۶۲,۰۱۸
تعداد مشاغل اصلی ۵۷,۵۳۱
تعداد مشاغل جنبی ۸۹,۷۸۲
دیگر ۱۴,۷۰۵
تعداد مزارع کوهستانی ۵۸,۷۱۶
میزان درآمد ناخالص کشاورزی اتریش در سال  به نسبت هزینه تولید (۲۰۱۸) ۳.۱۹ میلیارد یورو
تعداد شاغلین در زمینه کشاورزی و جنگلداری ۴۰۴,۷۳۴

 

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط