مصاحبه ترند با مارگارت شرامبوک

مصاحبه ترند با مارگارت شرامبوک

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

هفته نامه ترند طی مصاحبه‌ای با خانم دکتر مارگارت شرامبوک وزیر اقتصاد و دیجیتال‌سازی اتریش به بررسی وضعیت زیر ساختارهای دیجیتال […]

Margarete Schramböck

هفته نامه ترند طی مصاحبه‌ای با خانم دکتر مارگارت شرامبوک وزیر اقتصاد و دیجیتال‌سازی اتریش به بررسی وضعیت زیر ساختارهای دیجیتال اقتصاد اتریش در دوران کرونا و اولویت‌های دولت اتریش در دوران پسا کرونا پرداخته است که برگردان آن در پی خواهد آمد.

آیا معتقد هستید که کرونا ضعف زیرساختارهای دیجیتال اقتصاد اتریش را نمایان کرد؟

نه لزوماً. بسیاری از زیرساخت ها وجود داشتند و هم‌اکنون نیز وجود دارند و می‌توانند به‌راحتی مورد بهره‌برداری قرار گیرند، تنها در زمان یک همه‌گیری که ارتباط انسان‌ها به‌طور مستقیم با یکدیگر کاهش می‌یابد، این زیرساخت‌ها بسیار بیشتر مورداستفاده و اتکا قرار می‌گیرند. در زمان کنونی، برای بسیاری که در خواب بودند، روشن‌شده است که ما در جهان دیجیتال زندگی می‌کنیم و عقب ماندن از روند جهانی، گاه می‌تواند هزینه‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را به کشورها وارد نماید.

تاکنون بیشترین سود زیرساخت‌های دیجیتال اتریش را شرکت‌هایی همچون آمازون و زیرمجموعه‌های مشابه برده‌اند. ما چطور می‌توانیم از زیرساخت‌های داخلی به نفع اتریش و اقتصاد اتریش استفاده نماییم؟”

 بهبود شرایط اقتصادی برای همه اقشار جامعه سودآور است، چه شرکت دیجیتال باشد و یا هر نوع فعالیت و خدمات دیگری. مسئله مهم در جهان امروز دسترسی بهروش‌های نوین برای توسعه بازارهای دیجیتال است. در حال حاضر ما در پی اتصال همه‌جانبه به بازارهای اقتصادی و تجاری دیجیتال در سطح دنیا هستیم. محصولات اتریشی، این شانس رادارند که بتوانند بازارهای جدیدی را به دست بیاورند. توسعه همکاری‌های متقابل ما با شرق و غرب به‌ویژه هم‌زمان با چین و ایالات‌متحده می‌تواند زیرساخت موردنیاز برای معرفی کالای اتریشی را بیشتر فراهم کرده و همچنین امکان همکاری استارت اپ های اتریشی را با دیگر کشورهای جهان افزایش دهد. 

چند ماهی است که خبر از پلتفرم آنلاین موسوم به «پلتفورم خرید و فروش دیجیتال اتریش» داده اید، آغاز به کار رسمی این پلاتفورم از چه زمانی خواهد بود؟

قبل از هر چیز ارتباط هدفمند ما با مصرف کننده اتریشی مهم است و توضیح این مهم که زندگی خوب در اتریش در گرو اقتصاد محکم و پایدار است و آموزش این مهم که خرید اتریشی‌ها از محصولات تولید داخل تنها کمک به تولید کننده و فروشنده داخلی نیست، بلکه آینده بهتر و شرایط اقتصادی بهتری را نیز برای خود مصرف کنندگان بهمراه خواهد داشت. البته فروشندگان و تولید کنندگان نیز باید فعالیت پررنگ تری در شبکه‌های اجتماعی و زیرساخت های آنلاین داشته باشند و با ایجاد رقابت، خریداران اتریشی را به خود جلب نمایند. پلاتفورم یاد شده در مراحل پایانی به سر می‌برد و به زودی آغاز به کار خواهد کرد و امکان فعالیت و حضور دیجیتال برای تمامی فعالان حوزه تجارت و تولید کنندگان کوچک و بزرگ را فراهم خواهد کرد.

دوره کرونا، دورکاری و مدارس آنلاین به ما ثابت کرد که در استانداردهای اروپایی در حوزه دیجیتال به ویژه اینترنت بسیار ضعیف عمل کرده ایم و نیاز به جبران داریم. پیشنهاد شما برای بهبود شرایط چیست؟

مهم ترین قدم این است که تمامی اقشار جامعه مورد توجه قرار گیرند و شرایط یکسان برای فعالیت و رشد همه در چارچوب بهبود زیرساخت های دیجیتال صورت پذیرد. در خصوص مدارس و آموزش از راه دور، به نظرم برنامه ۸ قسمتی وزارت آموزش و پژوهش بسیار مناسب است و من با وزیر آقای فاسمان، در این خصوص به طور مستقیم در ارتباط هستم. برای دور کاری نیز، برنامه‌های طولانی مدت حتی برای پس از بحران کرونا وجود دارد و دورکاری به یکی از روشهای معمول کار در اتریش برای بسیاری از شرکت ها تبدیل خواهد شد. کرونا به ما یاد داد، نیازی به حضور افراد نیست و از ظرفیت های افراد در سراسر دنیا میتوان استفاده نمود. من شخصا بسیار علاقمند به ارائه دوره‌های آموزشی رایگان به صورت آنلاین برای افراد هستم به ویژه در حوزه امنیت سایبری و فعالیت های اقتصادی آنلاین.

هدف شما برای ارتقاء جایگاه شاخص های نوآوری و توسعه دیجیتالی شدن اتریش در سطح بین الملل و اتحادیه اروپایی چیست؟

با توجه به شاخص های بین المللی ما در جایگاه متوسطی در حال حاضر قرار داریم و من شخصا به هیچ وجه از این مساله راضی نیستم. در بخش دولت الکترونیکی پیشرفت های خوبی داشته ایم ولی در بخش آموزش و پژوهش با استانداردها فاصله داریم. در حوزه استفاده از اینترنت هم باید فعال تر شویم البته با توجه به ساختار گروه‌های سنی در اتریش که تقریبا جامعه ای پیر به شمار می آییم. ما تمامی تلاشمان را در بخش نسل پنجم به کار گرفته ایم تا بتوانیم محیط و زیرساخت را برای دیجیتال سازی فراهم آوریم و به دنبال بسته‌های تشویقی جدید برای جذب شرکت های کوچک و متوسط و همچنین استارتاپ ها از سراسر جهان به اتریش می‌باشیم. هدف من تبدیل اتریش به Silicon Valley است.

به نظر شما اولویت های دولت در شرایط پساکرونا کدام می‌باشند؟

من فکر میکنم محیط زیست و دیجیتال سازی، در اولویت قرار دارند و در هسته مرکزی بسیار مرتبط با یکدیگر. من معتقد هستم هر تن فولاد تولیدی در اروپا، به دلیل استانداردهای بسیار بالای تولید در اروپا به خودی خود کمک به محیط زیست است، حتی تولیدات کاغذ، سیمان و دیگر محصولات تولیدی اروپایی همگی در حوزه آلودگی‌های زیست محیطی از استاندارهای آسیایی و آمریکایی بسیار بالاتر می‌باشند.

منبع:

https://www.trend.at/wirtschaft/margarete-schramboeck-jeder-arbeitsplatz-11614526

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط