علوم زیستی و داروسازی

علوم زیستی و داروسازی

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

اتریش در زمینه فن‌آوری زیستی یکی از کشورهای رو به رشد در جهان است سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است. اتریش توانایی‌های […]

صنایع دارویی

اتریش در زمینه فن‌آوری زیستی یکی از کشورهای رو به رشد در جهان است سرمایه‌گذاری عظیمی کرده است. اتریش توانایی‌های ویژه‌ای در تولید واکسن‌ها و دارو برای درمان بیماری‌هایی از قبیل سرطان و بیماری قند دارد. تخصص‌های جدید شامل درمان پزشکی منحصر به شخص، پوشیدنی‌های بهداشتی، درمان از راه دور و فن‌آوری خدمات بهداشت متحرک (mHealth) است.

تاریخچه پزشکی در سال ۱۹۵۱ در استان تیرول اتریش نگاشته شده است. در آنجا برای اولین بار پنی‌سیلین مقاوم‌به‌اسید توسط محققین کشف و تولید شد. امروزه حدود ۱۹۰ میلیون بسته دارویی در سال در کارخانه‌های تولید داروی اتریش تولید می‌شود و این کشور یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک در جهان است. شرکت‌های زیست فناور اتریشی در زمینه توسعه واکسن و مواد داروئی جدید فعال در مقابل بیماری‌های مهلک در زمره پیشگامان جهان هستند. نرخ تحقیقات در این شرکت‌ها ۲۱% است.

بیوتکنولوژی یکی از “فناوری‌های کلیدی” و یکی از بخش‌های اصلی در حال رشد در جهان است. سرمایه‌گذاری‌هایی در اتریش برای تقویت توسعه حوزه بیوتکنولوژی در حال انجام است.

کمپانی‌های اتریشی در صنایع بیوتکنولوژی عمدتاً بر بیوتکنولوژی قرمز، یعنی پزشکی و داروسازی همچنین بر مؤلفه‌های فعال داروسازی، تشخیص و درمان‌های جدید متمرکز هستند. در حوزه بیوتکنولوژی سفید نیز کمپانی‌های اتریشی با محصولاتی مانند آنزیم‌ها و افزودنی‌های مواد غذایی حضور دارند.

اتریش مرکز علوم زیستی در اروپا به شمار می‌رود که در سطح جهان به‌عنوان یک منبع مهم از داروها، محصولات، فناوری‌ها و خدمات شناخته می‌شود. صنایع علوم زیستی در اتریش تنوع بسیاری دارند و شامل کمپانی‌های کوچک و متوسط همچنین برخی سازمان‌های چندملیتی هستند که دفتر مرکزی و سایت تولیدی آن‌ها در این کشور است.

فاکتور بسیار جذاب در حیطه علوم زیستی در اتریش، سطح بالای همکاری میان تولیدکنندگان، تأمین‌کنندگان و خدمات دهندگان است که همه آن‌ها در یک منطقه نسبتاً کوچک قرارگرفته‌اند و درنتیجه محصولات، “ساخت اتریش” خواهند بود.

در دهه ۹۰، اتریش با موج گسترده‌ای از حرکت به سمت محصولات ارگانیک مواجه شد، چراکه سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای محلی مواد غذایی ارگانیک را در قفسه‌های خود قراردادند. درنتیجه، عرضه و تقاضا می‌توانست کاملاً هماهنگ شده و کشاورزان ارگانیک دارای جایگاه عرضه قابل‌اطمینانی برای طولانی‌مدت شدند. این موفقیت، توجیه‌کننده تلاش‌های جاه‌طلبانه بعدی بود: تنها چند سال بعد، هر فروشگاه زنجیره‌ای دارای برند ارگانیک خود به همراه دامنه‌ای از محصولات بود. در بخش برچسب خصوصی، محصولات ارگانیک اتریش پیشگام هستند. علاوه بر اثرات بیولوژیکی، تولید منطقه‌ای و محافظت از حیوانات و محیط‌زیست نیز از موضوعات مهم در بازاریابی و فروش به شمار می‌روند.

کیفیت، روح نوآوری و تنوع

محصولات ارگانیک اتریش بر اساس کیفیت متمایز خود در سطح جهان شناخته‌شده هستند؛ اما همچنین می‌توان به تنوع محصولات و روح نوآوری در سازمان‌های کوچک و متوسط اتریشی نیز اشاره کرد. صنعت اتریش، نه محصولات با تولید انبوه، بلکه محصولات تخصصی محبوب را در سراسر جهان عرضه می‌کند.

تولیدکنندگان ارگانیک اتریش موفقیت‌های زیادی درزمینهٔ پنیر و محصولات لبنی، گوشت و سوسیس، آبمیوه، نان و شیرینی، محصولات دانه کدو، شکلات، غلات و مکمل‌های مواد غذایی داشته‌اند.

کمپانی‌های سنتی و پیشگامان محصولات ارگانیک که به‌عنوان نمونه در حال عرضه چای ارگانیک، ترکیبات اصلی و شکلات از دهه ۸۰ بوده‌اند، علاوه بر کمپانی‌های تازه‌کار که خود را با محصولاتی مانند مکمل‌های ارگانیک مواد غذایی و نوشیدنی‌های ارگانیک بدون قند معرفی کرده‌اند، در اتریش فعالیت می‌کنند.

علیرغم ساختارهای کوچک، کمپانی‌های اتریشی در بخش محصولات ارگانیک، خود را به بازارهای جهانی معرفی کرده‌اند، چراکه دارای ایده‌های نوآورانه هستند و خود را به‌واسطه پیشرفت‌ها و خدمات فوق‌العاده به مشتریان، متمایز نموده‌اند. آن‌ها به‌عنوان سازمان‌های کوچک، می‌توانند به شکلی انعطاف‌پذیر درخواست‌های اختصاصی مشتریان را در گروه‌های کوچک تأمین کنند.

دو نمونه از روح نوآوری در کمپانی‌های اتریشی که در Biofach در نورنبرگ نیز ارائه شد: مکمل‌های رژیمی، طبیعی و ارگانیک و یک کندوی عسل که زنبورهای آن شهد را از مناطق بکر و دست‌نخورده مانند ذخایر طبیعی گردآوری می‌کنند.

آمار و ارقام

در این بخش با مطالعه برخی داده‌های برگزیده، به کسب اطلاعاتی پیرامون اهمیت شاخه‌های صنعتی اتریش بپردازید: مواد خوراکی ارگانیک

 ۲۴% سطح زیر کشت ارگانیک

تقریباً یک‌چهارم زمین‌های زیر کشت در سال ۲۰۱۷ به کاشت محصولات ارگانیک تخصیص‌یافته‌اند. از این نظر، اتریش در بین کشورهای اتحادیه اروپا در مقام اول قرار دارد.

 ۲۳.۶۵۰ مزرعه ارگانیک

در سال ۲۰۱۷، حدود ۲۳.۰۰۰ مزرعه ارگانیک وجود داشته که ۲۰,۷% مجموع زمین‌های کشاورزی در اتریش را شامل می‌شوند.

 ۱,۸ میلیارد یورو فروش محصولات ارگانیک

ارزش فروش محصولات و غذاهای بیو ارگانیک در سال ۲۰۱۷ به رقم ۱,۸ میلیارد یورو رسید و همچنان رو به افزایش است.

 ۱۴.۸% غلات ارگانیک

غلات در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۴,۸% به روش ارگانیک کشت‌شده‌اند.

منبع: بازاریابی محصولات کشاورزی اتریش (AMA)
مواد غذایی بیو ارگانیک در خرده‌فروشی مواد غذایی ۲۰۱۷
سهم کمی بازار به درصد ۸,۵%
سهم ارزشی بازار به درصد ۸,۶%
مجموع فروش (بدون نان، شیرینی و نودل) ۱,۸ میلیارد یورو
 

 

منبع: بازاریابی محصولات کشاورزی اتریش (AMA)
درصد ارگانیک بر اساس گروه محصولات در خرده‌فروشی مواد غذایی ۲۰۱۷ مقدار به درصد ارزش به درصد
شیر ۱۷,۱% ۲۲,۰%
تخم‌مرغ ۱۲,۶% ۲۱,۶%
ماست طبیعی ۱۶,۴% ۱۹,۰%
انواع سیب‌زمینی ۱۰,۰% ۱۶,۹%
سبزیجات تازه ۹,۷% ۱۵,۳%
ماست میوه‌ای ۱۱,۲% ۱۳,۵%
میوه تازه ۸,۶% ۱۰,۹%
کره ۹,۵% ۱۱,۹%
پنیر ۶,۷% ۹,۶%
گوشت قرمز و ماکیان ۲,۷% ۴,۵%

 

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط