صنایع خودروسازی در اتریش

صنایع خودروسازی در اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

امروزه در اتریش بیش از ۷۰۰ شرکت کوچک با نوآوری‌های فراوان مشغول تولید و عرضه قطعاتی با فن‌آوری پیشرفته هستند […]

خودرو سازی در اتریش

امروزه در اتریش بیش از ۷۰۰ شرکت کوچک با نوآوری‌های فراوان مشغول تولید و عرضه قطعاتی با فن‌آوری پیشرفته هستند که در زمینه‌های مختلف از خودروهای با چند دیفرانسیل گرفته تا سیلندرهای احتراقی و باتری برای خودروهای برقی مشغول به فعالیت هستند.

یک موتور ب.ام.و و مرسدس بنز چه وجه اشتراکی دارند؟ بله. هردوی آن‌ها اتریشی هستند؛ زیرا تمام قطعات ضروری خودرو، حتی در برخی موارد، کل خودرو، مانند بنز بیابانی آلمان در اتریش ساخته می‌شوند. وجود شبکه قوی بین شرکت‌ها از ویژگی‌های این صنعت بین‌المللی خودروسازی است. اتریش به‌عنوان تأمین‌کننده قطعات و فناوری‌های خودروئی دارای نقش مهمی در این زمینه است.

متخصصینی با شبکه‌های ارتباطی بین‌المللی

صنعت خودروسازی اتریش شرح مبسوطی از خدمات بین‌المللی را مشتریان خود ارائه می‌دهد، مانند ساخت بدنه، قطعات الکتریکی و الکترونیکی، موتور و خدمات پس از فروش. خوشه‌های صنعت خودروسازی در دو منطقه اتریش شکل‌گرفته‌اند. با تسهیل همکاری میان کمپانی‌ها، نوآوری برای محصولات جدید و فرآیندهای تولید تقویت می‌شود. بیش از ۷۰۰ کمپانی اتریشی در بخش خودروسازی و صنایع پشتیبان، وجهه بالای صنعت خودروسازی اتریش را تضمین کرده‌اند.

برای سال‌ها صنعت خودروسازی اروپای مرکزی و شرقی شاهد خیز و گسترش قابل‌ملاحظه‌ای بوده است. اتریش در قلب این منطقه قرارگرفته و به شکل منسجمی به فرآیندهای زنجیره تأمین واردشده است. صنعت خودروسازی اتریش بیش از همه با آلمان در ارتباط است. تقریباً نیمی از صادرات اتریش به این همسایه شمالی انجام می‌شود. بعلاوه، بسیاری از گروه‌های خودروسازی آلمان دارای سایت تولید در اتریش هستند یا آنکه ارتباط نزدیکی با تأمین‌کنندگان اتریشی دارند.

نوآوری

در طول ۲۵ سال گذشته، ۷.۸ میلیارد یورو در توسعه صنعت خودروسازی اتریش سرمایه‌گذاری شده است. هرساله، حدود ۲۰٫۰۰۰ یورو در هر واحد تولیدی برای تحقیقات و توسعه هزینه می‌شود. تکنولوژی‌ها و مفاهیم جدید به‌سرعت در این طرح‌ها پیاده‌سازی شده‌اند. کیفیت، امنیت و محیط‌زیست در رده‌های اول قرار دارند.

صنعت خودروسازی اتریش در زمینه تولید موتور و اتومبیل‌های شاسی‌بلند دارای قابلیت‌های جهانی است و در زمینه مهندسی و ساخت نمونه‌های اولیه تخصص دارد. کمپانی‌های اتریشی عناصر پیچیده‌ای از واحدهای چهارچرخ متحرک تا موتورهای درون‌سوز، سیلندرها و قطعات ویژه را می‌سازند. در حال حاضر، کمپانی‌های اتریشی در حال تلاش برای شکل‌دهی به آینده حمل‌ونقل جهان هستند برای مثال از طریق تأمین باتری‌های قدرتمند برای خودروهای برقی.

حمل‌ونقل پایدار

بیشترین تغییرات در صنایع خودروسازی در حوزه محیط‌زیست و انرژی مورد انتظار است. به‌واسطه ارتقای قوانین زیست‌محیطی و هزینه‌های بالای آلودگی‌های زیست‌محیطی، کمپانی‌های خودروسازی اتریش به محصولات با بهره‌وری انرژی بالا و آلودگی پایین روی آورده‌اند. به لحاظ فنی، این مهم با سیستم‌های حرکتی جدید و ساخت اتومبیل‌های سبک‌تر حاصل می‌شود.

«حمل‌ونقل پاک» نقطه قوت برجسته‌ای برای صنعت خودروسازی اتریش محسوب می‌شود. در زمینه‌های «زنجیره حرکتی اقتصادی»، «مواد اقتصادی» و «طراحی اقتصادی و تولید هوشمند»، راهکارهای صرفه‌جویی در منابع برای همه جنبه‌های پایداری به وجود آمده‌اند. وسایل نقلیه برقی با دامنه حرکتی بیشتر و وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی بیشترین شانس را برای موفقیت در بازارهای آینده در بخش «اتومبیل‌های سبز» دارند. سازندگان موتور در حال انجام تحقیقاتی روی موتورهای الکتریکی و هیبریدی و کار روی مدل‌های حرکتی برای گاز طبیعی و LPG هستند.

در زمینه ساخت سازه‌های سبک‌وزن با بهره‌وری بالای انرژی و منابع، اتریش به‌واسطه تخصص‌های کاربری مواد در سطح برتر اروپا قرار دارد. در مقایسه با ۵۰ کشور اروپایی در بخش سازه‌های سبک، اتریش علیا در رتبه نوزدهم قرار دارد. در زمینه کامپوزیت‌های فلزی، این کشور رتبه سوم را دارا است. در همه زمینه‌های مربوط به فولاد، فلزات سبک، پلاستیک، چوب یا مواد کامپوزیت: محصولات اتریشی برای آینده ساخته می‌شوند. علاوه بر دانشگاه‌های فنی که عملکردی برتر را در زمینه صنایع خودرو ارائه می‌دهند، بیش از ۵۰ موسسه تحقیقاتی غیردانشگاهی در اتریش، به‌عنوان شرکای تجاری کمپانی‌ها، وجود دارند.

در ارتباط با اتومبیل‌های خودران، اتریش تکنولوژی سطح بالایی را برای استفاده در سراسر جهان عرضه کرده است. یک کمپانی در وین به تولید یک پلت فرم واحد کنترل ایمنی پرداخته است که سازندگان اتومبیل و تأمین‌کنندگان در سراسر جهان می‌توانند از آن بهره گیرند. این پلت فرم ترکیبی است از یک معماری انعطاف‌پذیر و یک کیت ایمن که به‌راحتی می‌تواند با نیازهای مشتری تطبیق پیداکرده و همچنین کمک بسیاری به حمل‌ونقل پایدار و ایمن در آینده نماید.

ده شرکت بزرگ بر اساس سود خالص میلیون یورویی در سال  ۲۰۱۸
۱. BMW Motoren GmbH ۳.۶۴۷,۰۰
۲. Magna Steyr Fahrzeugtechnik AG & Co KG ۲.۹۵۰,۰۰
۳. AVL List GmbH ۱.۷۵۰,۰۰
۴. KTM Industries AG ۱.۵۵۹,۶۰
۵. ZKW Group GmbH (vormals: Zizala Lichtsysteme GmbH) ۱.۳۴۰,۰۰
۶. Magna Powertrain GmbH & Co KG ۱.۲۷۰,۰۰
۷. Kromberg & Schubert Austria GmbH & Co KG ۱.۱۸۳,۵۸
۸. CNH Industrial Österreich GmbH (Steyr-Traktoren, Case IH) ۷۳۴,۴۴
۹. BRP-Rotax GmbH & Co KG ۷۲۶,۳۴
۱۰. Mahle Filtersysteme Austria GmbH ۵۶۱,۰۰

 

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط