رونمائی از طرح سبز اروپا

رونمائی از طرح سبز اروپا

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

بر اساس طرح زیست‌محیطی کمیسیون اروپا تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از […]

طرح سبز اروپا

بر اساس طرح زیست‌محیطی کمیسیون اروپا تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهند شد.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط کمیسیون اروپا، طر‌ح ممنوعیت تولید و عرضه خودروهای بنزینی و دیزلی، اقدام مهمی در راستای مقابله با گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی اعلام‌شده است. کمیسیون اروپا امیدوار است تا میزان کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن حاصل از تردد خودروهای با سوخت فسیلی (غیر الکتریکی) را به ۵۵ درصد در سال ۲۰۳۰ و صفر در سال ۲۰۳۵ برساند.

کمیسیون اروپا در این طرح به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است تا سال ۲۰۵۰ در فواصل ۶۰ کیلومتری جاده‌های اصلی، نسبت به احداث ایستگاه‌های عمومی شارژ خودرو اقدام کنند.

بر این اساس تعداد جایگاه شارژ عمومی در سطح اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ به ۵.۳ میلیون و تا سال ۲۰۵۰ به ۳.۱۶ میلیون جایگاه افزایش خواهد یافت.

کمیسیون اروپا همچنین تخمین زده است که برای احداث جایگاه‌های شارژ عمومی و خصوصی موردنیاز جهت اجرای این طرح و از رده خارج کردن خودروهای بنزینی و گازوئیلی تا سال ۲۰۳۰ میلادی باید بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

شرکت‌های خودروسازی در اروپا اگرچه موافقت خود را برای سرمایه‌گذاری در تولید خودروهای الکتریکی و انطباق تولیدات خود با دستورالعمل کمیسیون اروپا اعلام نموده‌اند، اما از هم‌اکنون نگران آسیب‌هایی هستند که این جراحی بزرگ در طول ۱۴ سال آینده به صنایع خودروسازی و مشاغل وابسته به خودروهای بنزینی و دیزلی وارد خواهد کرد.

اجرای طرح کمسیون اروپا برای صنعت خودروسازی در اتحادیه اروپا تبعاتی از قبیل تغییر خط تولید، خسارت قطعه سازان و کاهش تقاضای مواد اولیه ساخت قطعات، متقاعد کردن تعمیرکاران به شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه و عدم امکان تبدیل برخی خودروهای بنزینی و دیزلی به خودروی الکتریکی، می‌تواند به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است اجرای طرح کمیسیون اروپا، پس از تصویب نهایی در پارلمان اروپا و موافقت شورای اروپا ممکن است طی دو سال آینده به مرحله اجرا در آید.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط