رونق خرید و فروش آنلاین در اتریش در دوره بحران کرونا

رونق خرید و فروش آنلاین در اتریش در دوره بحران کرونا

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

اتریشی‌ها در سال ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ۲۶۰۰ یورو به ازای هر فرد خرید آنلاین داشته‌اند. بدون شک بیشترین سود اقتصادی […]

خرید آنلاین

اتریشی‌ها در سال ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ۲۶۰۰ یورو به ازای هر فرد خرید آنلاین داشته‌اند. بدون شک بیشترین سود اقتصادی در دوران بحران کرونا، نصیب خریدوفروش آنلاین و پلتفرم‌های موجود در این حوزه شده است. میزان موفقیت خریدوفروش آنلاین تا حدی بوده است که برخی از شرکت‌ها فروشگاه‌های خود را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و متمرکز بر فروش آنلاین شده‌اند.

سال گذشته تجارت آنلاین در اتریش ۴ / ۱۷ افزایش‌یافته است. در این میان نه‌تنها میزان خریدوفروش اتریشی‌ها در پلتفرم‌های بین‌المللی افزایش‌یافته، بلکه برخی از پلتفرم‌های داخلی نیز توانسته‌اند، تعداد مشتریان بیشتری را به خود جذب نمایند. طبق آمار انجمن اصناف، در سال گذشته ۱۴ هزار تولیدکننده اتریشی، محصولات خود را با موفقیت در پلتفرم‌های آنلاین برای فروش ارائه کرده‌اند.

بر اساس گزارش موسسه سوئدی کانتاب سیفو میزان خریدوفروش کالا از طریق اینترنت در حوزه آلمانی زمان (آلمان، اتریش و سوئیس) در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشته است. آلمان با ۱۶۲ میلیارد یورو در جایگاه نخست قرار دارد و پس‌ازآن سوئیس با ۲۷ میلیارد یورو و اتریش با ۲ / ۲۳ میلیارد یورو قرار دارند.

در سال ۲۰۲۰، پوشاک بیشترین خرید اتریشی‌ها از پلتفرم‌های آنلاین بوده است و پس‌ازآن محصولات دارویی و بهداشتی در جایگاه بعدی قرار دارند. همچنین خرید کتاب و مطبوعات نیز از دیگر اقلام خریداری‌شده آنلاین توسط اتریشی‌ها می‌باشند. در حوزه خدمات بیشترین خرید آنلاین اتریشی‌ها مربوط به فیلم، موسیقی، سریال‌ها و مجلات می‌باشد. همچنین ترند بازی‌های آنلاین در اتریش نسبت به آلمان و سوئیس بسیار چشمگیر می‌باشد.

طبق آمار مرکز آمار اتریش، در سال ۲۰۲۰ و هم‌زمان با بحران کرونا، ۳۸ درصد جمعیت کشور، نسبت به سال پیش از آن بیشتر آنلاین خرید می‌نمایند. همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا پس از همه‌گیری به روند قبلی مراجعه به فروشگاه بازخواهند گشت، ۵۳ درصد پاسخ مثبت داده‌اند، ۲۴ درصد پاسخ منفی. سال گذشته ۵۲ درصد خرید اتریشی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین غیر اتریشی مانند آمازون و غیره بوده است، ۳۶ درصد به‌طور مستقیم با مراجعه به فروشگاه و مابقی از پلتفرم‌های آنلاین داخلی بوده است. همچنین اتریشی‌ها بیشترین کالاها و خدمات را در سال گذشته به ترتیب از کشورهای آلمان، چین، ایالات‌متحده آمریکا، بریتانیا و سوئیس دریافت نموده‌اند. درعین‌حال بازار اتریش برای سوئیس و آلمان از جذابیت خاصی برخوردار نبوده است و دو کشور به‌طور مجموع کمتر از ۱ درصد از کالا و خدمات موردنیاز خود را از اتریش تأمین کرده‌اند.

بر اساس ارزیابی موسسه پژوهش‌های بازار الکترونیکی اتریش که به‌موجب آن ۲۵۰ فروشگاه اینترنتی بزرگ فعال در اتریش موردبررسی قرارگرفته‌اند؛ در ۱۰ سال اخیر روند خرید آنلاین و اعتماد اتریشی‌ها به بازارهای آنلاین به‌صورت مستمر در حال افزایش بوده است.

پلتفرم Amazon.de که حوزه کشورهای آلمانی‌زبان را نیز پوشش می‌دهد، بیشترین سهم درآمد را از محل فروش آنلاین داشته و به دنبال آن پلتفرم آنلاین خرید پوشاک Zalando.at می‌باشد. مجموع این دو فروشگاه تقریباً نیمی از درآمدهای مجموع ۲۵۰ فروشنده آنلاین دیگر را به خود اختصاص می‌دهند. دیگر فروشگاه اتریشی Universal.at که بزرگ‌ترین فروشگاه و سامانه آنلاین تجارت الکترونیکی اتریش به شمار می‌آید، در جایگاه سوم این رده‌بندی قرارگرفته است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط