رشد صادرات محصولات کشاورزی اتریش علی رغم شرایط کرونایی

رشد صادرات محصولات کشاورزی اتریش علی رغم شرایط کرونایی

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

حتی در زمان های پرچالش، محصولات کشاورزی اتریش در سراسر جهان مورد توجه بوده اند! بر این اساس صادرات محصولات […]

کشاورزی

حتی در زمان های پرچالش، محصولات کشاورزی اتریش در سراسر جهان مورد توجه بوده اند! بر این اساس صادرات محصولات کشاورزی در نیمه اول سال۲۰۲۰ با رشدی  ۴% مواجه شدند.

تولیدکنندگان مواد غذایی اتریش سال‌هاست که نقش خود را در تولید و عرضه محصولات کشاورزی تثبیت کرده‌اند. بر اساس آمار منتشرشده، صادرات محصولات کشاورزی اتریشی در نیمه اول سال ٢٠٢٠ نسبت به مدت مشابه در سال ٢٠١٩، ۴% افزایش‌یافته است و میزان واردات نیز با افزایشی ١% مواجه شده است.

میزان صادرات ٣٢٩/۶ میلیون یورو در مقابل واردات ٣٣۴/۶ میلیون یورویی قرارگرفته است.

بنابراین تراز تجاری بیش از هر زمان دیگری متعادل است. اتریش حتی در تجارت با آلمان به یک صادرکننده خالص تبدیل‌شده است. به‌طورکلی صادرات محصولات کشاورزی در شش ماه گذشته بیش از ٩% کل صادرات اتریش بوده است – یک رکورد مطلق.

طبق گزارش سازمان کشاورزی اتریش Agrarmarkt Austria (AMA) هم‌زمان، روابط تجاری اتریش در بخش کشاورزی حتی بین‌المللی‌تر از قبل نیز می‌شوند. آلمان با سهم ٣۶ درصدی از کل صادرات کشاورزی اتریش همچنان در رتبه اول و در رتبه‌های بعدی بقیه کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارند. سهم کشورهای ثالث اروپایی ازجمله روسیه نیز در بخش صادرات افزایش‌یافته است. صادرات به ایالات‌متحده آمریکا و آسیا نیز با رشد مواجه شده است.

در رتبه‌بندی، باارزش‌ترین کالاهای صادراتی کشاورزی محصولات لبنی قرارگرفته است و به دنبال آن میوه و سبزیجات فرآوری شده، سوسیس و ژامبون می‌باشند. آنچه به‌وضوح می‌توان نتیجه گرفت این موضوع است که صادرات همه محصولات تولیدی در نیمه اول سال ٢۰٢۰ با افزایش مواجه شده است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط