در سال ۲۰۲۰، ۲۲ درصد از شرکتهای اتحادیه اروپا تمرکز بر فروش آنلاین و تجارت الکترونیکی داشتند و ۱۹ درصد نیز اعلام داشتهاند که فروش آنلاین آنها به ۱ درصد از کل گردش مالی رسیده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بالغبر ۱ درصد افزایش داشته است.
رشد مداوم در استفاده از فروش تجارت الکترونیک در بسیاری از کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای ارسال و حملونقل هم مشتریان و هم مشاغل را در کشورهای اروپایی به فروش آنلاین تشویق کرده است.
دانمارک بالاترین سهم فروش آنلاین را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ۳۸٪، داشته و پسازآن ایرلند و سوئد هرکدام با ۳۴ درصد در رتبه دوم قرار گرفتند و نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۱ و ۳ درصدی را ثبت کردند.
بلژیک و فنلاند بیشترین افزایش را در فروش آنلاین شرکتها در سال ۲۰۲۰ ثبت کردند که هر دو به ترتیب با ۵ درصد افزایش به ۳۱ درصد و و ۲۴ درصد رسیدند. اتریش نیز با ۲۴ درصد رشد کمیبالاتر از میانگین اروپایی و پس از هلند قرار گرفته است.