آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در اتریش

آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت و امور اجتماعی اتریش به‌طور متوسط در هر ۸.۳ ثانیه یک نفر […]

واکسیناسیون در اتریش

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت و امور اجتماعی اتریش به‌طور متوسط در هر ۸.۳ ثانیه یک نفر در این کشور علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شود. بر این اساس تا یازده مارس ۲۰۲۱، ۶۳۲ هزار ۴۲۵ نفر یا ۱۴.۸ درصد جمعیت اتریش نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند. همچنین ۲۵۲ هزار و ۹۷ نفر یعنی حدود ۲۵.۳ درصد از جمعیت اتریش، به‌صورت کامل واکسن را دریافت نموده‌اند.

به دنبال تأیید واکسن شرکت فایزر–بیونتک، واکسیناسیون در کشورهای اروپایی از ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و هفت روز پس‌ازآن، نخستین مورد از واکسیناسیون در اتریش انجام گردید.

در مرحله اول، افراد بالای ۸۰ سال، سالمندانی که در خانه‌های سالمندان نگهداری می‌شوند، کارکنان بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به‌عنوان افراد دارای اولویت، واکسن را دریافت نمودند.

در مرحله دوم، کارکنان مدارس و معلمان و کادر آموزشی به‌عنوان اولویت بعدی در دستور کار تزریق واکسن قرارگرفته‌اند. هم‌زمان از ششم ژانویه ۲۰۲۱، واکسن شرکت مودرنا نیز به تأیید سامانه سلامت اتحادیه اروپایی رسید و اولین دوزهای پیش‌خرید شده تحویل گردید.

در اواسط ماه فوریه، اعلام شد اتریش ۶ میلیون دوز جدید واکسن به شرکت‌های مختلف سفارش داده و قرار است این ۶ میلیون دوز تا پایان تابستان ۲۰۲۱ تحویل گردد.

به دنبال توصیه شورای واکسن اتریش، در تاریخ سوم مارس اعلام شد که واکسن آسترازنکا برای افراد بالای ۶۵ سال تزریق نخواهد شد اما در ادامه از این تصمیم عقب‌نشینی گردید.

همچنین مذاکراتی برای خرید واکسن اسپوتنیک روسی نیز صورت پذیرفته که به دلیل عدم هماهنگی با اتحادیه اروپایی، هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است. همچنین احتمال همکاری شرکت‌های اتریشی برای تولید واکسن اسپوتنیک در این کشور موردبررسی مقامات مربوطه قرارگرفته است.

آخرین آمار واکسن‌های موجود و سفارشات در اتریش (۱۱ مارس ۲۰۲۱)

اتاق صنفی داروخانه‌دارهای اتریش برای همکاری در زمینه واکسیناسیون سراسری اعلام آمادگی نموده است. رئیس این اتاق تأکید کرده ما می‌توانیم همه داروخانه‌های کشور را در کمتر از چند هفته برای آغاز واکسیناسیون سراسری بسیج نماییم.

بر اساس آمار وزارت بهداشت اتریش میزان واکسیناسیون در استان‌های اتریش تا تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۱ به شرح ذیل بوده است:

وین ۱۲۴ هزار و ۹۵۱ نفر، اتریش سفلا ۱۲۱ هزار و ۳۲۸ نفر، اتریش علیا ۱۰۳ هزار و ۸۰ نفر، بورگنلاند ۲۳ هزار و ۴۳۰ نفر، اشتایرمارک ۸۶ هزار و ۷۹۴ نفر، سالزبورگ ۳۹ هزار و ۸۸۸ نفر، کرنتن ۴۳ هزار و ۹۹۷ نفر، تیرول ۴۶ هزار و ۵۴۰ نفر و در استان فورالربرگ ۳۶ هزار و ۲۵۹ نفر.

همچنین طبق آخرین آمار ارائه‌شده، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش تا یازده مارس ۲۰۲۱ به ۴۸۱ هزار و ۹۱۹ نفر رسیده که نسبت به‌روز قبل از آن ۲ هزار ۹۸۵ نفر افزایش داشته است. در حال حاضر ۱۴۴۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان‌های سراسر اتریش بستری هستند و در این میان استان وین بیشترین میزان افراد بستری را داشته است. از این بیماران، در حال حاضر تعداد ۳۰۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. همچنین تعداد افرادی نیز که به دلیل بیماری ناشی از ویروس کرونا در اتریش فوت کرده‌اند، تاکنون به ۸ هزار ۷۷۶ نفر رسیده است.

 اتریش در سطح اتحادیه اروپایی در رتبه دهم از نظر تعداد افراد واکسینه شده نسبت به‌کل جمعیت قرار دارد. در سطح جهانی نیز در رتبه نوزدهم قرار دارد. علی‌رغم روند کند واکسیناسیون در ماه‌های ژانویه و فوریه، به نظر می‌رسد با برنامه تحویل دوزهای جدید در مارس و آوریل ۲۰۲۱، روند واکسیناسیون در این کشور با سرعت بیشتری در ماه‌های پیش رو ادامه یابد.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط