گزارش هفته نامه ترند در مورد افزایش سرمایه افراد ثروتمند در اتریش

گزارش هفته نامه ترند در مورد افزایش سرمایه افراد ثروتمند در اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

با گذشت یکسال از آغاز بحران همه گیری کرونا، ثروت یکصد ثروتمند برتر اتریش، به نحو چشمگیری افزایش یافته است. […]

گزارش هفته نامه ترند در مورد افزایش سرمایه ثروتمندان در اتریش

با گذشت یکسال از آغاز بحران همه گیری کرونا، ثروت یکصد ثروتمند برتر اتریش، به نحو چشمگیری افزایش یافته است. به گزارش هفته نامه ترند، این افراد در حال حاضر تقریبا بالغ بر ۲۰۰ میلیارد یورو در اختیار دارند که تقریبا ۱۰ درصد از مجموع ثروت در اتریش می‌باشد. میزان ثروت این صد نفر قبل از بحران کرونا ۱۵۵ میلیارد یورو بود.

در رتبه بندی امسال ثروتمندان اتریشی، نه تنها افراد سرشناس فهرست دوره‌های گذشته حضور دارند، بلکه برخی مدیران و روسای استارتآپ ها نیز به آنها افزوده شده است. در ماه‌های اخیر، دو شرکت تازه تاسیس BitPandaو GoStudnet با جذب سرمایه و افزایش ارزش شرکت های خود توانستند به رکورد جدیدی دست یابند.

تنها در ماه مارس سال جاری شرکت رمزارز بیت پاندا با جذب ۱۷۰ میلیون یورو ارتقاء رتبه یافت و به ارزشی بالغ بر یک میلیارد یورو رسید و ثروت سه موسس این شرکت را هفته نامه ترند به طور میانگین برای هر فرد نزدیک به ۶۰۰ میلیون یورو می داند.

تنها شرکت اتریشی دیگری که از بیت پاندا پیشی گرفته، موسسه آموزشی GoStudent می‌باشد که با جذب سرمایه ۲۵۰ میلیون یورویی به ارزشی برابر با ۱.۴ میلیارد یورو رسیده است. سهام داران این شرکت دو فرد به نام های فلیکس اوسوالد و گرگور مولر می‌باشند و هر دو با هم ۲۲ درصد از سهم کل این بنیاد را در اختیار دارند که ثروت هرکدام در حدود ۳۰۰ میلیون یورو تخمین زده شده است و در رتبه بندی‌های کنونی در جایگاه ۸۹ قرار دارند.

در این فهرست خانواده Pich Porsche در رده نخست قرار گرفته است. به جز فعالان اقتصادی جوان شرکت های استارت‌آپی ، ۱۰ ثروتمند این فهرست بدون تغییر همانند سال های گذشته باقی مانده اند. مقام نخست در حال حاضر بلا رقیب متعلق به خانواده Pich Porsche با ثروتی بالغ بر ۵۱.۱ میلیارد یورو، که بخش اعظم سهام پورشه آلمان و سهام هولدینگ پورشه فولکس واگن را در اختیار دارند و توانسته اند در سال گذشته سودی بالغ بر ۱۶ میلیارد یورو کسب نمایند.

هفته نامه ترند در این خصوص می نویسد: افزایش قیمت پایه سهام در فولکس واگن و سودهای بانکی کلانی که از پورشه دریافت نموده اند، به افزایش دارایی این خانواده کمک بسزایی نموده است. جایگاه دوم متعلق به دیتریش ماتشیتز مدیرعامل و صاحب شرکت ردبول با دارایی برابر با ۱۶.۴ میلیارد یورو می‌باشد. جایگاه سوم نیز متعلق به الیزابت شافلر است که همراه با پسرش از سهامداران اصلی کنتینتال با ثروتی بالغ بر ۹.۴ میلیارد یورو می‌باشند که آنان نیز از بهبود شرایط بازار صنعت خودرو در آلمان بهره برده اند.

یوهان گراف، موسس شرکت نووماتیک که در سال گذشته در جایگاه سوم قرار داشت با ۵.۵ میلیارد یورو در جایگاه پنجم قرار گرفته است. فردی که در این میان به فهرست ده ثروتمند نخست راه یافته است، مایکل توجنبر صاحب امتیاز شرکت باطری سازی وارتا می‌باشد که دارای ثروتی بالغ بر۴.۷ میلیارد یورو می‌باشد و در جایگاه هفتم قرار دارد. گفتنی است وی در رتبه بندی پیشین در جایگاه پانزدهم قرار داشت. رنه بنکو دیگر سرمایه دار اتریشی است که در حوزه املاک و مستغلات فعال می‌باشد و با دارایی بالغ بر ۴.۹ میلیارد یورو بدون تغییر در جایگاه ششم قرار دارد.

در حال حاضر ۴۶ میلیاردر در اتریش زندگی می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته، ۵ نفر افزایش داشته است. در حال حاضر سهم ۵۰۰ خانواده در اتریش از مجموع دارایی‌های کشور ۳۴ درصد می‌باشد و تا سال ۲۰۲۵ این سهم به ۳۶ درصد خواهد رسید.

اتاق کارکنان و اتحادیه کارگری، از این آمار به عنوان فرصتی ویژه برای مطالبات دولت در خصوص مالیات از افراد ثروتمند استفاده کرده اند و در این خصوص افزوده اند: تلاش ما فقر زدایی است و تحمل دیدن افزایش ثروت، ثروتمندانی که مالیات هم پرداخت نمی‌کنند را نداریم. اخذ مالیات از ثروتمندان، یک خواسته بر پایه عدالت اجتماعی است که همگان بر آن اذعان و پافشاری دارند. این سازمان‌ها خواستار افزایش اخذ مالیات از افرادی که بیش از یک میلیون یورو ثروت دارند، می‌باشند. با افزایش دریافت مالیات از این افراد به میزان نیم تا یک و نیم درصد، ۵ میلیارد یورو به درآمدهای مالیاتی دولت اضافه می‌شود.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط