گزارش اجمالی سفر هیئت تجاری به اتریش

گزارش اجمالی سفر هیئت تجاری به اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

هیئت تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به سرپرستی دکتر نریمان صدری، ۲۵ الی ۲۹ مهرماه (۱۷ اکتبر الی […]

سفر هیئت تجاری

هیئت تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به سرپرستی دکتر نریمان صدری، ۲۵ الی ۲۹ مهرماه (۱۷ اکتبر الی ۲۱ اکتبر) به وین پایتخت اتریش سفر کردند.

در این سفر چهار روزه، دیدار با مقامات رسمی اتاق فدرال اتریش، بخش بازرگانی و مقامات سفارت، حضور در نشست B2B و نیز حضور در دانشگاه اقتصاد و کسب‌وکار وین در دستور کار قرار گرفت.

 

در بخشی از این سفر ۴ روزه و هم‌زمان با واپسین روزهای مهرماه، همایش فعالان اقتصادی ایران و اتریش، در محل اتاق فدرال اتریش (WKO) برگزار شد در این همایش دکتر مایکل اوتر رئیس بخش تجارت خارجی اتاق فدرال اقتصادی، دکتر نریمان صدری نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش، کریستف گرابمایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران و آقای رحیم زاده کارشناس اقتصادی سفارت ایران در وین به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این نشست نریمان صدری ضمن اشاره به تاریخچه همکاری‌های دوجانبه بین ایران و اتریش، به تبیین ظرفیت‌های اقتصادی موجود بین دو کشور پرداخت و از آمادگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در جهت توسعه مناسبت‌های دوجانبه در حوزه‌های تجاری و بازرگانی سخن گفت. آقای رحیم زاده کارشناس اقتصادی سفارت ایران در وین، پیام جناب آقای دکتر باقر پور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در اتریش را برای حضار قرائت نمود. در این پیام ضمن اشاره به روابط تجاری دیرینه و برخوردار بودن از فضایی مثبت، آمادگی سفارت برای تعامل سازنده و همکاری‌های همه‌جانبه با اتاق و در راستای نیل به اهداف مشترک اعلام شد

از ویژگی‌های متمایز این نشست می‌توان به حضور شرکت‌های فعالی از بخش صنایع دارویی، محصولات سلولزی، حقوقی، مدیریت منابع آب، معدن، ساخت‌وساز و مصالح ساختمانی، فنّاوری‌های نو و استارتاپ ها در نشست‌های B2B اشاره نمود.

در جلسه هیئت تجاری اتاق با نهادهای فعال اقتصادی و حقوقی اتریش مسائلی چون بازار فروش و اقتصاد کشور اتریش، سرمایه‌گذاری در این کشور و موضوعاتی چون آژانس‌های تجاری در کشور اتریش و مسائل حقوقی مرتبط با ثبت شرکت، کمک‌های دولتی و استارتاپ ها موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و کارشناسان این حوزه پاسخگوی پرسش‌ها و نقطه نظرات مطرح‌شده بودند.

بررسی ظرفیت‌های تجارت ایران و اتریش و نیز جاذبه‌های اقتصادی دو کشور در کنار مروری بر سابقه روابط دوجانبه از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست‌ها مطرح شد.

عقد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش و دانشگاه اقتصاد و کسب‌وکار وین از دیگر دستاوردهای این سفر ۴ روزه بود. این تفاهم‌نامه بر مبنای همکاری‌های دوجانبه این دو نهاد در حوزه آموزشی، کسب‌وکار و استارت آپ ها خواهد بود و می‌تواند به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های اکادمیک و آموزشی باشد. نگاه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به سمت توسعه این نوع روابط در حوزه‌های گوناگون است و از مهم‌ترین جنبه‌هایی که در تمامی روندهای مذاکرات دوجانبه مورد تأکید قرار می‌گیرد موضوع حمایت از توسعه فعالیت‌ها استارتاپ ها و کارآفرینی بین دو کشور است.

حضور در سفارت ایران در اتریش و دیدار با دکتر عباس باقری پور اردکانی سفیر ایران در اتریش بخش دیگری از برنامه سفر هیئت تجاری اتاق مشترک به اتریش بود. در این دیدار عباس باقر پور ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت تجاری در اتریش، بر آمادگی سفارت جهت تعمیق ارتباطات دوجانبه تأکید کرد. دکتر نریمان صدری ضمن تشکر از نقش پررنگ ایشان در توسعه مناسبت‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه از زحمات آقایان خسروی، رحیم زاده، احمدی و صادقی تشکر کردند.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط