نگاهی به صنعت استخراج معدن در کشور اتریش

نگاهی به صنعت استخراج معدن در کشور اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

اتریش نه‌تنها دارای بزرگ‌ترین معدن زیرزمینی سنگ تنگستن در غرب جهان است بلکه دارای بیشترین ذخایر تالک در اروپای مرکزی […]

معدن در اتریش

اتریش نه‌تنها دارای بزرگ‌ترین معدن زیرزمینی سنگ تنگستن در غرب جهان است بلکه دارای بیشترین ذخایر تالک در اروپای مرکزی و بیشترین ذخایر سیدریت در جهان است. پیشگامان جهانی در عرصه محصولات ضد حریق و پیشرو در فناوری استفاده از مواد بازیافتی در مواد خام معدنی نیز در اتریش یافت می‌شوند. در این صنعت مواد خام به شکل پایدار استخراج‌شده و محصولات، در قالب‌های مختلف و کاملا نوآورانه، با آگاهی از قیمت تمام‌شده و بر اساس نیازهای خاص مشتری تولید می‌شوند.

 

“بررسی اجمالی”

مواد خام برای زندگی روزمره

محصولی بدون مواد خام معدنی وجود ندارد، هیچ روزی بدون مواد خام معدنی به سر نمی‌رسد. بدون منابع معدنی، هیچ‌گونه خانه، قطار، خیابان، روزنامه، کامپیوتر و تلفن همراهی وجود نخواهد داشت. صنعت معدنکاری اتریش مواد خام با کیفیت را استخراج می‌کند و آن را به محصولات پرکاربرد در سراسر جهان تبدیل می‌کند. به‌عنوان نمونه: اکسید آهن میکایی به‌دست‌آمده در اتریش در سراسر جهان به‌عنوان روکش ضدزنگ استفاده می‌شود، از پل بوسفر در کشور ترکیه تا پل اسکله سیدنی.

هرچند که اتریش کشور نسبتاً کوچکی است، اما حجم تولیدات مواد خام معدنی آن بر اساس استانداردهای بین‌المللی قابل‌ملاحظه است. اتریش رتبه پنجم را در تولید مگنسیت، رتبه هفتم را در تولید تنگستن و رتبه یازدهم را در تولید تالک را به خود اختصاص داده است.

صنعت معدن کاری، منابع معدنی مانند کانی‌ها (کانی آهن، تنگستن و میکا) و مواد معدنی صنعتی (مانند مگنسیت، نمک، تالک، لوکوفیلیت، گرافیت، کائولین و غیره) را استخراج و برای نیازهای مشتری پردازش می‌کند و همچنین در پایان طول عمر محصول، خدمات ویژه‌ای به مشتریان عرضه می‌کند.

صنعت معدن کاری اتریش، مواد خام معدنی را در بیش از ۱٫۲۰۰ معدن سطحی (معادن روباز، کواری و “گودال شن”) و ۴۰ معدن زیرزمینی استخراج می‌کند. در میان کمپانی‌های فوق تخصصی اتریشی، پیشروان تکنولوژی و بازارهای جهانی حضور دارند. محصولات به‌واسطه ویژگی‌های خاص، در سراسر جهان با تقاضای زیادی مواجه هستند.

نمونه صنعت گدازش

صنعت گدازش اتریش راه‌حل‌های ویژه زیر را ارائه کرده است: محصولات گدازش برای تولید “فولاد پاک”، چاپ سه‌بعدی، برنامه‌های شبیه‌سازی برای کل خط تولید در کارخانجات مشتریان (شبیه‌سازی جریان)، این‌ها دستاوردهای تکنولوژیکی اتریش هستند که دارای کیفیت شناخته‌شده جهانی می‌باشند. بااین‌حال، صنایع اتریش همچنین جایگاهی ویژه ازنظر بازدهی انرژی و نوآوری در بخش بازیافت دارند.

نمونه تالک

یک کمپانی اتریشی در زمینه معدن کاری تالک، فرایند ویژه‌ای را به وجود آورده است که پودر تالک فوق‌ریزی را با ویژگی‌های جالب‌توجه برای تولید پلاستیک به دست می‌دهد. این محصول به شکل فشرده در اختیار مشتریان جهانی قرار می‌گیرد. این کمپانی، مهندسی برتر را در سنگ‌زنی جت و یافتن راهکارهای لجستیک برای این محصولات نوآورانه، ارائه می‌دهد.

پایداری

شرکت‌های مواد اولیه اتریش، مجموعه‌ای از روند مدیریت مواد خام را تعیین می‌کنند. الزامات قانونی برای کمپانی‌های صنعتی، مجوزها و خط‌مشی‌های گروهی و درون‌سازمانی، تعامل داشته و پایداری در کنترل منابع معدنی را تضمین می‌کنند.

در صورت امکان، هدف حذف کامل رسوبات در هنگام استخراج مواد خام است. کاشت مجدد گیاهان و یا احیای شرایط معدنی در معادن روباز می‌تواند به محافظت از محیط‌زیست کمک کند. در صورت امکان، بازیافت در جهت محافظت از مواد خام اولیه انجام می‌شود. استفاده از منابع دیگر مانند انرژی و ابزارهای تولید همچنین جنبه‌های زیست‌محیطی، مدنظر قرار می‌گیرند؛ و به یاد داشته باشید: مواد خام معدنی مبنای بازدهی انرژی و دوستی با محیط‌زیست برای محصولاتی هستند که از آن‌ها حاصل می‌شود.

“آمار و ارقام”

در این بخش اطلاعاتی برگزیده در خصوص صنعت معدن اتریش را مطالعه می‌نمایید. 

۹۵۴ تن تنگستن

در سال ۲۰۱۶ در کشور اتریش ۹۵۴ تن تنگستن استخراج‌شده است.

۳۰۷.۶۶۰ ساعات کاری

مجموع ساعات کاری صرف شده جهت استخراج سنگ‌آهن در سال ۲۰۱۸ بالغ‌بر ۳۰۷.۶۶۰ بوده است.

۵۶۵.۸۹۲ تن منیزیت 

در سال ۲۰۱۸، تولید منیزیت در اتریش بالغ‌بر ۵۶۵.۸۹۲ تن بوده است.

تولید مواد معدنی خام در اتریش و سهم در تولید جهانی در سال ۲۰۱۷ (به انضمام رده‌بندی برحسب مقدار تولید در مقایسه بین‌المللی) 
ماده خام در وزن تناژ سهم در تولید جهانی به درصد رده‌بندی
آهن ۹۵۴.۱۵۶ ۰,۰۶ ۲۶.
کروم ۹۷۵ ۱,۱۳ ۶.
فلدسپات ۳۵.۰۰۰ ۰,۱۰ ۳۵.
گرافیت ۱۵۰ ۰,۰۲ ۱۷.
گچ (سولفات کلسیم) ۷۱۲.۴۶۹ ۰,۴۷ ۲۸.
کائولین (خاک چینی) ۱۳.۵۰۰ ۰,۰۳ ۴۴.
منیزیت ۷۳۰.۴۸۲ ۲,۸۷ ۷.
نمک ۱.۱۵۶.۳۲۶ ۰,۴۱ ۳۲.
گوگرد ۷.۶۹۱ ۰,۰۱ ۴۹.
میکا (طلق) ۱۲۳.۵۵۸ ۱,۵۴ ۱۴.
گاز ۱.۷۴۲ ۰,۰۵ ۶۰.
نفت ۷۴۱.۸۹۰ ۰,۰۲ ۷۴.
سنگ نفت ۱۷۰ ۰,۰۰ ۵
منبع: اطلاعات جهانی معدن در سال ۲۰۱۹  . وزارت فدرال پایداری و گردشگری

 

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط