نوآوری های اتریش در زمینه انرژی

نوآوری های اتریش در زمینه انرژی

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

بولتن وزارت محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، نوآوری و فن آوری اتریش که با همکاری صندوق انرژی و محیط […]

نوآوری انرژی

بولتن وزارت محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، نوآوری و فن آوری اتریش که با همکاری صندوق انرژی و محیط زیست و اتاق فدرال اقتصادی اتریش تحت عنوان «نو آوریهای اتریش در زمینه انرژی » در ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شده پیوست می‌باشد.

در این گزارش چشم انداز و برنامه‌های اتریش تا سال ۲۰۴۰ در زمینه انرژیهای پاک و حفاظت از محیط زیست تشریح و ترسیم گردیده است. همچنین به برخی از پروژه‌های موفق این کشور در زمینه نوآوری در حوزه انرژی و حفاظت از اقلیم در آن اشاره شده است.[vc_column_text]کمیسیون اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد یورو برای حفاظت از محیط زیست هزینه نماید و اتریش به عنوان یکی از متعهدین توافق پاریس درصدد است به پیشگام اقدامات حفاظت از اقلیم در اروپا  تبدیل گردد. در این راستا برنامه‌های متنوعی از جمله موارد ذیل را در پیش گرفته است:

– شروع فرایند حذف سوخت های فسیلی برای گرمایش ساختمان‌ها

– برنامه فتوولتائیک یک میلیون بام

– راهبرد هیدروژن: تبدیل اتریش به کشور شماره یک هیدروژن

– راه اندازی پویش پژوهش های انرژی با محوریت فن آوری کربن زدایی(تولید صددرصد برق از منابع تجدیدپذیر انرژی)

– تدوین و اجرای برنامه ملی انرژی و اقلیم (NECP )

در همین چارچوب، اتریش در سطح بین المللی نیز در بسیاری از فعالیت های حوزه نوآوری انرژی مشارکت فعال دارد. از جمله این فعالیت ها حضور در ابتکار جهانی ماموریت نوآوری، برنامه راهبردی فن آوری انرژی اتحادیه اروپایی (SET-Plan ) و برنامه‌های شبکه انرژی که آژانس بین المللی انرژی  (IEA ) اجرا می‌کند. آژانس انرژی در گزارش اخیر خود از اتریش به عنوان یکی از نوآوران قوی حوزه پژوهش های انرژی یاد کرده است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط