نظام علم، فناوری و نوآوری اتریش

نظام علم، فناوری و نوآوری اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

کشور اتریش طی دو دهه اخیر در زمینه تحقیقات، فناوری و نوآوری (RTI) به خوبی توسعه یافته و امروزه به […]

نظام نواوری و خلاقیت در اتریش

کشور اتریش طی دو دهه اخیر در زمینه تحقیقات، فناوری و نوآوری (RTI) به خوبی توسعه یافته و امروزه به کشوری پژوهش محور تبدیل شده است. اتریش کشوری موفق و نوآور در عرصه بین المللی است. انجام تحقیقات در سطح پیشرفته و نوآوریهای ریشه ای مبنای جایگاه ممتاز اتریش در عرصه بین المللی به شمار می آیند.

اتریش دارای بخش مبتنی بر صادرات رقابتی از جمله شرکتهای کوچک و متوسط نوآور و با کارآیی بالا در بازارهای ویژه است و مجموعه متعادلی از اقدامات حمایتی مستقیم و غیرمستقیم از تحقیق و توسعه تجاری در این کشور ارائه می شود.

وزارتخانه ها و سازمان های سیاستگذار اتریش در زمینه علم، فناوری و نوآوری عبارتند از: وزارتخانه ها از جمله وزارت حمل و نقل، نوآوری و فناوری فدرال؛ وزارت علوم، تحقیقات و اقتصاد؛ وزارت دارایی فدرال؛ نهادها از جمله شورای تحقیقات و توسعه فناوری اتریش؛ انجمن علوم اتریش؛ و دیگر سازمانهای حمایتی و تأمین مالی شامل خدمات Wirtschaftsservice اتریش و مؤسسه فناوری اتریش.

در راستای تحقق اهداف خود در زمینه علم، فناوری و نوآوری، اتریش اقدامات متعددی را انجام داده است.

دولت فدرال اتریش در سال ۲۰۱۱ راهبرد تحقیقات، فناوری و نوآوری را به منظور طراحی سیاستگذاری در زمینه تحقیقات، فناوری و نوآوری و نیز چشم اندازهای سازمانی، ابزارها و برنامه های مربوط به این عرصه ها تصویب کرد.

به علاوه، شورای وزرای اتریش در سال ۲۰۱۱ راهبرد ده ساله جدیدی را تحت عنوان«تبدیل شدن به پیشتاز نوآوری» طرح کرد که اهداف این کشور را در این زمینه تا سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده است.

در این راهبرد، بهبود حاکمیت نوآوری و اجرای تغییرات ساختاری به منظور ترغیب تحقیقات پویاتر و صنایع مبتنی بر دانش مورد تأکید قرار گرفته است. همچنین، شورای تحقیقات و توسعه فناوری اتریش در سال ۲۰۰۹ راهبرد ۲۰۲۰ را با هدف توسعه آتی نظام ملی نوآوری اتریش با تأکید بر ۸ مؤلفه شامل مردم، جامعه، ورودی و خروجی، حوز ه های کلیدی، زیرساخت ها، ابزارها، حکومت و بین المللی سازی تصویب کرد.

اتخاذ سیاست های منطقه ای و خوشه ها، جهانی سازی، کارآفرینی، نوآوری سبز و منابع جدید رشد از جمله اقدامات دیگر در راستای علم، فناوری و نوآوری اتریش محسوب می شود.


نظام علم، فناوری و نوآوری اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط