ملاقات سفیر ایران با رئیس فدراسیون صنایع و رئیس انجمن صنعتگران اتریش

ملاقات سفیر ایران با رئیس فدراسیون صنایع و رئیس انجمن صنعتگران اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش با گئورگ کنیل (George Knill) رئیس فدراسیون صنایع و رئیس انجمن صنعتگران اتریش به […]

عباس باقرپور اردکانی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش با گئورگ کنیل (George Knill) رئیس فدراسیون صنایع و رئیس انجمن صنعتگران اتریش به منظور تبادل نظر جهت گسترش همکاری های تجاری و استفاده از پتانسیل و ظرفیت های اقتصادی و تجاری دو کشور ملاقات نمود.

طرف اتریشی در این ملاقات اظهار داشت: انجمن صنفی صنعتگران اتریش، نماینده صنعتگران اتریش در داخل و خارج از کشور و پل ارتباطی میان آنان با دستگاه قانونگذاری و سیاست داخلی اتریش می باشد. وی افزود این انجمن ۴۵۰۰ عضو شرکتی دارد و برخلاف اتاق های اقتصادی (فدرال یا استانی) که عضویت در آنها پیش نیاز آغاز فعالیت اقتصادی می باشد، عضویت در این انجمن به صورت داوطلبانه می باشد.

ایشان اظهار دشت این انجمن در کنا ردفتر مرکزی وین، دفاتر استانی نیز در تمامی استان های اتریش داشته و اعضاء می توانند هم در دفاتر استانی و هم در دفتر فدرال در وین عضو شوند. همچنین در سطح اتحادیه اروپایی، مقر این انجمن در بروکسل در همکاری تنگاتنگ با کمیسیون اتحادیه اروپایی و اتاق بازرگانی اروپایی می باشد.

فعالیت های این انجمن شامل ارائه خدمات به اعضاء، ایجاد شبکه همکاری میان صنایع داخلی و خارجی به ویژه با تمرکز بر اتحادیه اروپایی، خدمات عمومی به اعضاء، بازاریابی و خدمات نمایشگاهی می باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اشاره به برخی توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی ـ تجاری کشورمان، توضیح مختصری درباره اتاق بازرگانی ایران و تشکل های صنفی در داخل کشور (تهران و استان ها) ارائه نمود و آمادگی دستگاه و بخش های تجاری کشورمان را برای توسعه روابط و تبادل هیئت های اقتصادی و تجاری اعلام و افزود: گرچه تحریم های آمریکا و مشکلات بانکی و نقل و انتقالات پولی، برخی فعالیت های تجاری را کند کرده است ولی روابط تجاری ما با کشورها قطع نشده و همچنان از طرق مختلف انجام می گیرد و با توجه به علاقه شرکت های اتریشی به تداوم فعالیت در ایران، خوب است از این تجربیات نیز استفاده کنیم. همچنین قرار است یک هیئت تجاری از ایران برای مشارکت در برگزاری کارگروه مشترک صنایع کوچک و متوسط و کشور در اواخر مهرماه به وین سفر نماید که فرصت خوبی برای ارتباط دهی آنان با اصناف مربوطه در انجمن صنفی صنعتگران اتریش می­باشد.

ملاحظات:

  • گئورگ کنیل در سال ۲۰۲۰ به عنوان ریاست انجمن صنفی صنعتگرن اتریش انتخاب شد و مدیرعامل گروه صنعتی (Knill Gruppe) می باشد. وی متولد ۱۹۷۳ بوده و پیش از ریاست انجمن، ریاست انجمن صنفی صنعتگران اتریش در استان اشتایرمارک را برعهده داشت. ایشان در این نشست از ایده ایجاد ارتباط بین اصناف طرفین در بخش صنعت استقبال کرد.
  • گروه های صنعتی گوناگون در زیرمجموعه انجمن مورداشاره عبارتند از: عمران و سازه، معدن و فولاد، صنایع شیمیایی، صنایع الکترونیکی، صنایع خودرو، صنایع گاز و تأمین گرمایش، صنایع شیشه، صنایع چوب، صنایع بسته بندی و کارتن سازی، صنایع فلزکاری، روغن های صنعتی، مواد غذایی، صنایع سنگ و سرامیک، نساجی، پارچه، البسه و چرم.
  • انجمن فوق الذکر، در زمان کرونا توانسته بالغ بر ۳ میلیارد یورو کمک هزینه از صندوق احیاء کرونا در اتریش برای تأمین کمبود نقدینگی برای اعضای خود جذب نماید. همچنین درخصوص دوره کار کوتاه مدت در زمان کرونا بر عملکرد شرکت ها و اعضاء نظارت داشته و در قانونگذاری و نیز میزان بخشودگی های مالیاتی برای قانون کار کوتاه مدت فعالیت و نظارت مستقیم داشته است.
  • حوزه صنعت در اتریش به همراه ساختارهای زیرمجموعه، ۵۲ درصد از درآمد ناخالص داخلی را ایجاد می­ نماید و به عبارت دیگر از هر دو یورو درآمد ناخالص، یک یوروی آن از جایگاه صنعت کسب می شود. در سال ۲۰۱۹، بالغ بر ۹۹۰ هزار فرصت شغلی را در اتریش فراهم آورده است و از این رو حوزه صنعت با فاصله ای معنادار بزرگترین و مهم ترین کارفرما در بازار مشاغل اتریش به شمار می آید.
دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط