معرفی صنایع دارویی و شیمیایی اتریش

معرفی صنایع دارویی و شیمیایی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

اتریش کشوری است که از منابع زیر زمینی بهره مند نیست. بهمین دلیل اولویت خود را در دانش فنی و […]

صنایع دارویی اتریش

اتریش کشوری است که از منابع زیر زمینی بهره مند نیست. بهمین دلیل اولویت خود را در دانش فنی و نوآوری قرار داده است. صنایع شیمیایی و دارویی از صنایع مهم و پیشرفته در اتریش است.

این بخش به لحاظ ایجاد شغل و ارزش افزوده در میان ده بخش پیشرو این کشور قرار دارد. دو سوم تولیدات صنایع شیمیایی اتریش روانه بازارهای صادراتی می‌شود. صنعت جذاب و نزدیکی کشور به بازارهای در حال رشد اروپای شرقی و توانمندی‌های تحقیقاتی، سبب شده است، اتریش در این زمینه پیشرفت های فراوانی داشته باشد.

شرکت با حدود ۴۲۸۳۹ نفر کارمند در صنایع شیمیایی اتریش فعالیت دارند. درآمد کشور از این صنایع در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۶.۵ میلیارد یورو بوده است. ۱۹ میلیارد یورو حجم صادرات و ۱۸.۷ میلیارد یورو واردات مواد شیمیایی اتریش در سال ۲۰۱۴ بوده است. صنایع پلاستیک در جایگاه مهمترین بخش صنایع شیمیایی اتریش، ۳۴ درصد صادرات این کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعد، پلاستیک برای تولیدات با ۱۴ درصد و مواد شیمیایی با ۱۳ درصد قرار دارند.

شرکت Borealis با ۸.۳ میلیارد یورو حجم عملکرد، مهمترین شرکت اتریش در این بخش است. شرکت های Henkl، Ring Holding در رده‌های بعدی قرار دارند.

از مجموع تجارت مواد شیمیایی اتریش، ۱۲.۲ میلیارد یورو صادرات به اتحادیه اروپایی و ۱۲.۹ میلیارد یورو واردات از این اتحادیه انجام می‌شود. همچنین ۱.۵ میلیارد یورو صادرات مواد شیمیایی اتریش به آسیا و ۹۹۳ میلیون دلار واردات این محصول از آسیا در سال ۲۰۱۴ بوده است.

صنایع دارویی:

۱۸ هزار نفر و در ترکیب ۲۲۰ شرکت در صنایع دارویی اتریش فعالیت دارند. در سال ۲۰۱۴ حدود ۲.۷ میلیارد یورو درآمد کشور از تولیدات دارو بوده است. ۶.۷ میلیارد یورو واردات و ۷.۵ میلیارد یورو صادرات دارو اتریش است. شرکت ساندوز با ۱.۵ میلیارد یورو و شرکت هربا با ۱.۱۵۰ میلیارد یورو در ردیف اول و دوم قرار دارند. همچنین حجم عملکرد شرکت باکستر که با ایران همکاری دارد، ۵۱۹ میلیون یورو اعلام شده است.

بیوتکنولوژی:

در بخش بیوتکنولژی اتریش، ۱۱۶ شرکت با ۱۶۶۰ نفر کارمند حضور دارند. ارزش محصولات آن بالغ بر ۱۹۸ میلیون یورو است. علوم طبیعی و دارویی در میان مهمترین بخش های در حال رشد در قرن بیست و یکم هستند. اتریش صنایع دارویی بسیار مجهز و پیشرفته دارد. شرکت های دانش بنیان و تحقیقاتی اتریش در دو محور ترکیبات دارویی، تشخیص و درمان‌های جدید( بیوتکنولوژی قرمز) و محور آنزیم ها و مکمل های غذایی (بیوتکنولوژی سفید) سامان یافته اند. بسیاری از صنایع کوچک و متوسط اتریش در بخش صنایع دارویی، از سوی یکی از ۱۵ دانشگاه اتریش که در بخش بیوتکنولوژی فعالیت دارند، تشکیل شده است. شرکت های باکستر، امگن و نوارتیس از مهمترین‌های بیوتکنولوزی در اتریش هستند.

به منظور دسترسی به اطلاعات و مشخصات کامل ۳۴ شرکت عمده از شرکت های دارویی، شیمیایی، تجهیزات پزشکی و بیمارستان سازی اتریش به پیوست این گزارش مراجعه فرمایید .

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط