مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق با استقبال بی‌نظیر هموندان برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق با استقبال بی‌نظیر هموندان برگزار شد.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش با مشارکت حداکثری هموندان و با حضور سفرای اتریش و […]

گزارش برگزاری مجمع

مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش با مشارکت حداکثری هموندان و با حضور سفرای اتریش و ایران و نمایندگان اتاق ایران عصر دیروز (یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰) برگزار شد.

 از نکات برجسته این مجمع مشارکت و حضور بی‌نظیر هموندان اتاق بود که توانست حدنصاب و رکورد جدیدی در برگزار مجامع آنلاین را ثبت کند.

در ابتدای این جلسه پدرام سلطانی رئیس هیئت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش ضمن خوشامدگویی به مدعوین و هم وندان، نکاتی را پیرامون روند برگزاری مجمع و پیگیری‌های انجام‌شده تا برگزاری این رویداد را مطرح کرد و ضرورت ورود افراد جدید و نیز چرخش نخبگان مدیریتی را به‌عنوان علت اصلی عدم حضور برخی از هموندان هیئت‌مدیره دوره اول در انتخابات اعلام کرد.

پس از پایان صحبت‌های ابتدایی و اعلام رسمیت جلسه و نیز انتخاب هیئت‌رئیسه مجمع، استفان شولتس، سفیر اتریش در ایران و ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، به تبیین پیشینه روابط بین ایران و اتریش و نیز نقش اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در گسترش این روابط، خاصه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور اشاره کرد. سفیر اتریش در ایران با اشاره به قرار گرفتن ایران در شرایط دوگانه پاندمی کرونا و تحریم‌های همه‌جانبه، نقش مدیران و تجار را همسان با نقش کادر درمان دانست و خاطرنشان کرد که تحریم‌های موجود و نیز شرایط اقتصادی به وجود آمده باعث پررنگ‌تر شدن نقش تجار و بازرگانان در توسعه اقتصادی مناسبات بین ایران و سایر کشورها شده است. استفان شولتس در ادامه صحبت‌های خود ابراز امیدواری کرد تا با به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام در وین، فرصت تازه‌ای برای گسترش روابط دوجانبه فراهم شود. با توجه به پایان دوره مأموریت استفان شولتس در ایران، پدرام سلطانی در انتهای صحبت‌های ایشان، ضمن تشکر از نقش پررنگ وی در توسعه ارتباطات همه‌جانبه دو کشور، برای ایشان در مأموریت جدیدشان آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این جلسه علی عیان بد، دبیر کل اتاق ضمن خوش‌آمد گویی به هموندان و حاضرین در جلسه، گزارشی از عملکرد دبیرخانه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را ارائه نمود. در این گزارش علی عیان بد ضمن برشمردن فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی و نیز جلسات B2B و شبکه‌سازی برگزارشده، چالش پاندمی کرونا را فرصتی برای توسعه فعالیت‌های اتاق در بستر مجازی دانست.

پس از پایان صحبت‌های دبیر کل اتاق، رئیس هیئت‌مدیره اتاق در صحبتی کوتاه به بیان توضیحاتی پیرامون ساختار فعالیت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش پرداخت. پدرام سلطانی خاطرنشان کرد که هم‌زمانی آغاز به کار اتاق با آغاز دور جدید تحریم‌ها و مشکلات نیز نتوانست مانع روند رو به رشد فعالیت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش شود و معرفی این اتاق به‌عنوان برترین اتاق مشترک ایران در سال ۹۸ و ۹۹ نیز گواه موضوع است. متناسب‌سازی فعالیت‌های اتاق با شرایط موجود، فعالیت‌های اتاق در حوزه‌های آموزشی و شبکه‌سازی و فعالیت‌های اتاق در توسعه خدمات به هموندان از مطالبی بود که رئیس هیئت‌مدیره اتاق در صحبت‌های خود با حاضرین جلسه مطرح نمود.

در ادامه، علیرضا خالق، خزانه‌دار و عضو هیئت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به تشریح گزارش صورت‌های مالی اتاق منتهی به اسفند ۱۳۹۹ پرداخت.

پس از پایان صحبت‌های خزانه‌دار اتاق، بهزاد یعقوبی به‌عنوان بازرس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به تشریح “گزارش بازرس ” و پس‌ازآن آقای خوبرو نماینده موسسه تدوین، گزارش حسابرس مستقل اتاق را ارائه نمود.

پس از تصویب صورت‌های مالی اتاق و گزارش عملکرد هیئت‌مدیره، ویدئوی پیشرفت پروژه ساخت مدرسه با مشارکت هموندان اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش پخش و با مشارکت تمامی عزیزان و تقبل هزینه‌های ساخت این مدرسه، مدرسه شماره ۱۱۲ ایران من، به نام اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش مزین خواهد شد. پویش ایران من در تلاش است تا بتواند فرصت آموزش برابر را برای تمامی دانش آموزان مناطق محروم را فراهم آورد. پخش کلیپ معرفی پویش ایران من و پس‌ازآن صحبت‌های ناصر ریاحی، نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش زمینه‌ای را فراهم آورد که از طریق آن بتوان با مشارکت هموندان اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش مشارکت فعال‌تری در این پویش صورت پذیرد.

در بخش دیگری از این جلسه پدرام سلطانی ضمن تشریح برنامه‌های اتاق در سال ۱۴۰۰ به تبیین فرصت‌ها و چالش‌های موجود در پیش روی فعالیت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش پرداخت و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای برگزاری رویدادهای آتی اتاق در ماه‌های پیش رو و نیز تمرکز اتاق بر فعالیت بیشتر کارگروه‌ها را از نکات متمایز برنامه سال ۱۴۰۰ اتاق دانست. علیرضا خالق پس از پایان صحبت‌های رئیس هیئت‌مدیره اتاق، بودجه پیشنهادی اتاق برای سال ۱۴۰۰ را قرائت نمود و درآمدها و هزینه‌های پیش‌بینی‌شده اتاق را به‌طور مبسوط اعلام نمود.

گزارش برگزاری مجمع عمومی عادی اتاق

بحث و تصویب افزایش ورودی و حق عضویت اتاق در سال ۱۴۰۰ و انتخاب مجدد موسسه تدوین به‌عنوان حسابرس مستقل اتاق در سال ۱۴۰۰ از موضوعاتی بود که در ادامه مجمع عمومی عادی اتاق مطرح شد.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در رویکردی خلاقانه، علاوه بر فراهم آوردن فرصت برابر برای معرفی نامزدهای انتخابات هیئت‌مدیره در قالب دو نشست مجازی، نسبت به تهیه بروشور تبلیغاتی نامزدها و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت اتاق نیز اقدام نمود. در یکی از مهم‌ترین بخش‌های مجمع عمومی امسال و پس از معرفی نامزدهای انتخابات هیئت‌مدیره، انتخابات هیئت‌مدیره برگزار و با آرای حداکثری هموندان آقایان:

  • ناصر ریاحی
  • علیرضا خالق
  • علیرضا ناظم الرعایایی
  • نریمان صدری
  • علیرضا شمس فرد
  • انوشیروان کریمی
  • امیررضا صوفی نژاد
  • کامران رضایی
  • بهزاد یعقوبی

به مدت دو سال به‌عنوان هموندان هیئت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش تعیین شدند. آقایان محمدحسین ستایش نیا و نوید امجد هم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

در ادامه این جلسه فرایند انتخاب بازرس اصلی و علی‌البدل اتاق صورت پذیرفت. پس از اعلام نامزدهای این دوره و پس از رأی‌گیری هموندان، امیر سامان مولوی تبریزی به‌عنوان بازرس اصلی اتاق و آقای میرمیثم مصطفوی نیز به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب شدند.

نمایش کلیپی از رویدادهای برگزارشده توسط دبیرخانه اتاق و نیز کلیپی از توانمندی‌های کشور اتریش و ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، پزشکی و گردشگری و نیز تصویب روزنامه “دنیای اقتصاد ” به‌عنوان روزنامه رسمی اتاق توسط آرای حاضرین جلسه ازجمله مواردی بود که در ادامه مجمع به سمع و نظر هموندان رسید.

معرفی بخش جدید آموزش اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش و نیز محله خبری اتاق در کنار پلتفرم منابع انسانی ازجمله توضیحاتی بود که توسط مرتضی محمدی، روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش مطرح و امکانات این پلتفرم‌ها نیز برای تمامی هموندان به‌صورت مبسوط تشریح شد.

مهمان ویژه اختتامیه مجمع اتاق، عباس باقر پور اردکانی بود. سفیر ایران در اتریش در ابتدای سخنرانی خود ضمن تشکر از حاضرین و دعوت صورت پذیرفته و نیز تشکر از اقدامات و همکاری‌های دوجانبه بین اتاق ایران و اتریش و سفارت ایران در اتریش، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دوجانبه این دو نهاد در دوره آتی هیئت‌مدیره اتاق گسترش یابد. عباس باقر پور با تأکید بر نقش برجسته و بی‌بدیل بخش خصوصی و تجاری کشور برای کمک به پیشرفت ایران بزرگ تأکید و از آمادگی سفارت ایران در اتریش برای تداوم کمک‌ها و تسهیل گری‌ها در این مسیر و ازجمله از طریق اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش تأکید کرد.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط