فناوری های ساختمان و ساخت و ساز داخلی اتریش

فناوری های ساختمان و ساخت و ساز داخلی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

فناوری‌های ساختمان شامل تامین حرارت، آب، هوا و دفع زباله و همچنین شامل مهندسی گاز، فن‌آوری انرژی سازگار با محیط […]

ساخت و ساز در اتریش

فناوری‌های ساختمان شامل تامین حرارت، آب، هوا و دفع زباله و همچنین شامل مهندسی گاز، فن‌آوری انرژی سازگار با محیط زیست و روشنایی می‌باشند. عملیات پردازش سطوح داخلی ساختمان شامل نازک‌کاری سطوح کف ساختمان، دیوارها و سقف، ساخت پله‌ها، آهن‌گری، نقاشی و کاشی‌کاری است.

خدمات فناوری ساخت و معماری داخلی اتریش به علت سطح کیفی و قابلیت اعتماد بالا اعم از ارائه طرح برای توزیع انرژی گرفته تا رنگ های ساختمانی کم آلاینده از تمام نقاط جهان مورد تقاضا است. اتریش که خود کشورعلاقمندان به مفهوم DIY (“خودت بساز”) است، تنها مبدا این تقاضا نیست، بلکه مورد استقبال جهانی است. قلب سالن کنسرت البه (Elbe Philharmonic) یا همان تجهیزات کامل صحنه سالن کنسرت، ساخت یک شرکت اتریشی است.

در حوزه خدمات ساختمانی، کمپانی‌های اتریشی نه ‌تنها خدمات معمول و قدیمی توزیع گاز و خدمات بهداشتی را به خانه های شخصی ارائه می‌کنند، بلکه همچنین سیستم‌های گرمایش و تهویه هوا و اقلام پیشرفته جدیدی مثل سیستم‌های خورشیدی یا سیستم‌های کنترل را نیز برای گرمایش محلی و منطقه‌ای عرضه کرده‌اند.

برای کمپانی‌های صنعتی، خدمات برنامه‌ریزی و کنترل کارخانه‌ها به شکل سفارشی انجام می‌شود که منجر به افزایش میزان دسترسی فنی و بازدهی عملیاتی و کاهش هزینه‌ها می‌گردد.

علاوه بر ساخت‌وساز جدید و کم انرژی، نوآوری به‌ وجودآمده در پوسته ساختمان‌ها و فناوری های ساخت‌وساز و بهینه ‌سازی موجودی می‌تواند نقش مهمی در آینده داشته باشد. نوآوری‌های تکنولوژیکیک در مواد، محصولات و ماشین‌آلات ساخت‌وساز می‌بایست منجر به حداقل سازی نیاز انرژی در ساختمان‌ها شود.

روند حرکتی اتریش در زمینه طراحی داخلی شامل استفاده از کف‌های چوبی و مواد ساختمانی با کیفیت، مواد دارای آلایندگی پایین و راهکارهایی با بهره‌ وری انرژی بالا می شود.

از جمله در بخش ساخت و ساز دیوار خشک و بخش داخلی ساختمان، صنعت تحت تأثیر سازمان‌های متعدد کوچک و متوسط است. تأمین کنندگان اتریشی با ویژگی هائی همچون کیفیت، دوام، راهکارهای پایدار و تحویل به هنگام شناخته می‌شوند. مشتریان در اتریش به صنعتگران منطقه‌ای “خود” متکی هستند.

علاوه بر سال‌ها تجربه، راهکارهای نوآورانه نیز از نقاط قوت کمپانی‌های اتریشی است، خواه در ارتباط با ارائه تعریف مجددی از پارکت باشد یا ایجاد شبکه‌های ساختمانی هوشمند و کنترل گیاهان از طریق پانل های لمسی یا تلفن‌های همراه و نیز سیستم مدیریت محیط زیست مورد تأیید

خانه‌های هوشمند و سیستم‌های جانبی

می‌تواند بواسطه بهینه ‌سازی سیستم‌های اتوماسیون خانگی حاصل شود. این مسئله با افزایش قیمت انرژی و تمایل به کسب اهداف زیست محیطی، اهمیت ویژه‌ای دارد. در آینده، خانه‌های هوشمند می‌توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

تغییرات جمعیت شناختی، منجربه افزایش نیاز به محصولات کمکی در محیط زندگی شده‌اند. سیستم‌های جانبی فناوری های هوشمند می‌توانند به یک زندگی مستقل برای افراد مسن کمک کنند.

پس در آینده، فرآیندهای ساختمانی عمدتاً تحت تأثیر سیستم‌های خودمختار، شبکه‌های حسگری بی سیم و راهکارهای هوشمند هستند. مشتریان یا ارائه کنندگان خدمات از دستگاه‌های موبایل برای تنظیم فرآیندها استفاده می‌کنند.

سیستم مدرن BUS می‌تواند از فرآیندهای کنترلی پشتیبانی نماید و به تبادل اطلاعات پیرامون فناوری های ساختمانی بپردازد. این فناوری برای خانه‌های تک-خانوار و ساختمان‌های عمومی مانند مدارس و ساختمان‌های اداری مناسب است.

این سیستم می‌تواند نوردهی، دما و سایبان های برنامه‌ریزی‌شده را تنظیم کند، درب پارکینگ را کنترل نماید، شناساگرهای حرکتی را فعال نماید یا از کارکرد سیستم اعلام خطر ضد حریق اطمینان حاصل کند.

با استفاده از سیستم انعطاف‌پذیر BUS، لوازم و سیستم های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به مبادله اطلاعات می پردازند. این سیستم بویژه مناسب افراد سالمند است: حسگرهای زیستی فشار و قند خون را اندازه گیری کرده یا زمان مصرف دارو را به فرد یادآوری می کنند. در موارد اورژانسی، ارتباط مستقیم با پزشکان یا پرستاران امکان پذیر است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط