فناوری دارویی و تجهیزات آزمایشگاهی در اتریش

فناوری دارویی و تجهیزات آزمایشگاهی در اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

بررسی اجمالی نزدیک به ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه فناوری‌های پزشکی در اتریش وجود دارد. این شرکت‌ها سالانه بیش از […]

فناوری پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی

بررسی اجمالی

نزدیک به ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه فناوری‌های پزشکی در اتریش وجود دارد. این شرکت‌ها سالانه بیش از هفت میلیارد یورو گردش مالی داشته و بخش مهم و محوری بین‌المللی از اقتصاد اتریش هستند. علاوه بر شرکت‌های قدیمی و موفق جهانی، کارهای جدید قابل‌توجهی نیز، به‌عنوان‌مثال در حوزه پردازش داده‌های خدمات درمانی، شکل‌گرفته است.

فنّاوری‌های پزشکی و تکنولوژی‌های مرتبط همیشه از بخش‌های مهم صنایع علوم زیستی در اتریش بوده‌اند. فعالیت‌های این صنعت بسیار متنوع هستند، از تست قند خون تا ویلچر گرفته تا سی تی اسکن و سرنگ سازی. کمپانی‌های اتریشی با تکنولوژی و مواد دارویی همچنین مهندسی و خدمات آن در جهان شناخته‌شده هستند.

در هر صنعتی که مشمول تخصص و نوآوری باشد، مشتریان سراسر جهان می‌توانند از ساختارهای تحقیقاتی و اطلاعاتی شرکای اتریشی بهره ببرند. بااین‌حال در مورد سرویس‌های سلامت، اتریش پیشرفت‌های زیادی در زمینه عمل‌های جراحی، توان‌بخشی، پزشکی پیشگیرانه و رفاه داشته است.

دانش تخصصی

تکنولوژی پزشکی نقش برجسته‌ای در صنعت دارد. تأمین‌کنندگان آن شامل کمپانی‌هایی هستند که روی سنجشگرهای ECG یا EEG تمرکز کرده‌اند. بسیاری از کمپانی‌های تکنولوژی دارویی در توسعه و ارائه نرم‌افزار مربوط به داروها، پزشکی از راه دور و بهداشت و درمان الکتریکی تخصص دارند. برای نمونه، محصولات کمپانی‌ها شامل محصولات نرم‌افزاری است که به متخصصین بالینی امکان تعیین موقعیت و کنترل بیماران را به‌طور هم‌زمان می‌دهند، مثلاً سیستم‌های فوریت‌های پزشکی برای بیماران دارای اختلالات ذهنی.

دانشمندان و صنایع اتریشی در خط مقدم پیشرفت‌های کنونی در حوزه عکس‌برداری رزونانس مغناطیسی (MRI) و سونوگرافی قرار دارند. آن‌ها محصولات عکس‌برداری تشخیصی و جریان کار کلینیکی مبتنی بر آی تی همچنین سیستم‌های گرفتن و پردازش عکس‌ در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها را توسعه داده‌اند.

تخصص در زمینه محصولات پزشکی

یکی از تأمین‌کنندگان اصلی تکنولوژی‌ها و خدمات پزشکی در اتریش، تخصص‌های مربوط به سیستم‌های عکس‌برداری تشخیصی، اکتشاف و ساخت داروها را در زیر یک سقف گردآورده است.

یک کمپانی پیشرو از نظر تکنولوژیکی در حیطه محصولات شنوایی با قابلیت ایمپلنت در اتریش قرار دارد. با ۳۰ سال تحقیقات متمرکز، این کمپانی در خط مقدم پیشبرد زیرساخت‌های فنی و علمی ایمپلنت‌های شنوایی جای گرفته است.

پیشگام بازار جهانی در زمینه تراشه‌های پلیمری ریزساختار دارای یک مرکز تولیدی تأییدشده در اتریش است و کل زنجیره ارزشی، از توسعه و تولید تا تضمین کیفیت و لجستیک را پوشش می‌دهد. همه الزامات قانونی بازارهای هدف رعایت می‌شوند.

یک کمپانی اتریشی با سطح تکنولوژی بالا، از پیشگامان جهانی در حوزه تکنولوژی‌های امنیتی و ارتباطی برای بیمارستان‌ها و خانه‌ها است. این کمپانی، در میان موارد مختلف، به توسعه، ساخت و توزیع سیستم‌های ارتباطی پرستاران می‌پردازد که فعالیت روزانه آن‌ها را در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها تسهیل می‌کند و ایمنی بالایی را از نظر توانایی بیماران برای تماس با پرستار در هر زمان در صورت نیاز به وجود می‌آورد.

ایجاد شعب گوناگون در لهستان، سوئد و مجارستان همچنین دفاتر مرکزی در جمهوری چک، اسلوونی و روسیه، باعث ایجاد یک شبکه بین‌المللی برای این کمپانی شده است.

یک کمپانی باسابقه نوآور اتریشی به توسعه محصولات ویژه حمل مربوط به نمونه‌های خون، دارو و موارد دیگر پرداخته است و به‌این‌ترتیب به تضمین مراقبت بهینه از بیماران کمک می‌کند. بخش‌های پرستاری، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها از کاهش الزام به انجام کارهای روزمره به شکل دستی، قابلیت ردگیری کامل محموله‌ها و اجتناب از خطا و اشتباه، منتفع می‌شوند. ارتباط مستقیم با روبات‌های تأمین دارو و آزمایشگاه‌ها از صرفه‌جویی در زمان، ایمنی و کیفیت در مراقبت از بیماران اطمینان حاصل می‌کند.

برای بیش از ۱۴۵ سال، یک کمپانی اتریشی به توسعه، ساخت و بهینه‌سازی وسایل نقلیه امداد و نجات پرداخته است. هرسال بیش از ۱۰۰۰ وسیله نقلیه تولید و عرضه می‌شوند. این تأمین‌کننده در آلمان، اسلواکی و رومانی شعبه دارد؛ همچنین دارای یک شبکه جهانی از شرکای توزیع‌کننده است.

آینده

صنعت کنونی بهداشت و درمان، دربرگیرنده فعالیت‌های اقتصادی متعدد دیگری علاوه بر فعالیت‌های مستقیم مرتبط با بیماران است. در مواجهه با تغییرات جمعیتی، «سلامت» اهمیت بسیاری یافته و بازارها و بخش‌های مختلف مربوط به آن تغییرات بنیادین به خود دیده‌اند. دستگاه‌های پزشکی نوآورانه‌ای موردنیاز هستند که از مراقبت بهینه بیماران در خانه و افزایش کیفیت زندگی این افراد اطمینان حاصل کنند.

 جهان دیجیتال یکی از عوامل کلیدی نوآوری فناوری در بهداشت و درمان شبکه‌ای و الکترونیکی است. بهداشت و درمان شبکه‌ای می‌تواند طرح‌ها و راهکارهای جدیدی ارائه کند که منجر به دگرگونی مراقبت‌های پزشکی در آینده خواهند شد. سلامت می‌تواند محرک فناوری‌ها و نوآوری‌های بزرگ آینده باشد.

منبع: گزارش سال ۲۰۱۸ علوم زندگی اتریش – LISA
فناوری پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی
مجموع شرکت‌ها ۵۵۴
شرکت‌های تحقیق و توسعه و شرکت‌های تولیدی ۱۷۱
سایر شرکت‌ها: تأمین‌کنندگان، خدمات، توزیع‌کنندگان ۳۸۳
مجموع شاغلین ۲۶.۶۳۰
شرکت‌های تحقیق و توسعه و شرکت‌های تولیدی ۸.۷۶۰
سایر شرکت‌ها: تأمین‌کنندگان، خدمات، توزیع‌کنندگان ۱۷.۸۷۰
فروش به میلیارد یورو ۸,۴۴
شرکت‌های تحقیق و توسعه و شرکت‌های تولیدی ۲,۶۹
سایر شرکت‌ها: تأمین‌کنندگان، خدمات، توزیع‌کنندگان ۵.۷۵
منبع: Trend Top 500
بزرگ‌ترین شرکت‌ها در اتریش در زمینه فناوری پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی برحسب فروش خالص به میلیون یورو (۲۰۱۷)
B&R Industrial Automation GmbH ۶۷۵,۰۰
Anton Paar GmbH ۳۲۱,۰۰
Roche in Österreich ۳۲۰,۰۰
Med-El Elektromedizinische Geräte GmbH ۳۱۰,۰۰
Keba AG ۲۵۰,۰۰

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط