سیستم ریلی و راه آهن در اتریش

سیستم ریلی و راه آهن در اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

بررسی اجمالی صنعت حمل‌ونقل ریلی اتریش دارای قدمتی طولانی است و همین قدمت، زیربنای دانش آن است. کمپانی‌های اتریشی به […]

سیستم حمل و نقل ریلی و راه آهن در اتریش

بررسی اجمالی

صنعت حمل‌ونقل ریلی اتریش دارای قدمتی طولانی است و همین قدمت، زیربنای دانش آن است. کمپانی‌های اتریشی به جابه‌جایی مسافر و بار با فنّاوری‌های ایمن و کنترل‌شده (چراغ‌های راهنمایی، ارتباطات موبایل، سیستم‌های کنترلی) و راه‌ آهن سبک برای حوزه‌های شهری می‌پردازند. این موارد شامل راه‌آهن سبک، تراموا و مترو است.

تراموا و قطارهای راه‌ آهن شهری کلن همچنین فناوری نورپردازی و امنیتی شهر نیویورک و درب‌های IFE مورداستفاده وسیع در قطارها، همگی ساخت اتریش هستند. صنعت راه‌ آهن اتریش با دارا بودن ۴۵ اختراع جهانی به ازای هر یک‌میلیون نفر شهروند در جایگاه اول جهان در زمینه اختراعات حوزه ریلی قرار دارد. نرخ صادرات شرکت‌های اتریشی در این حوزه بیش از ۷۰ درصد است.

سیستم‌های ریلی و راه آهن در اتریش به دلیل امنیت و هزینه مناسب آن، به انتخاب اول در حمل‌ونقل تبدیل‌شده‌اند، بخصوص در زمینه حمل‌ونقل بار میان قاره‌ای و حمل‌ونقل ریلی بین‌شهری. سیستم‌های ریلی از عناصر مهم برای مفاهیم حمل‌ونقل پایدار هستند، روندی که در آینده چشمگیرتر خواهد شد.

نقش گسترده

راه‌آهن علاوه بر بخش‌های کلاسیک خود، معمولاً حوزه‌های خدماتی جدیدی مانند بار، لجستیک، گردشگری، برنامه‌ریزی، طرح‌ریزی پروژه، سازگاری زیست‌محیطی و همکاری بین‌المللی را پوشش می‌دهد.

صنعت پیمانکاری حمل‌ونقل ریلی شامل تولید سیستم‌های مکانیکی (سیستم‌های گرداننده، لکوموتیو و واگن)، دستگاه‌ها و سیستم‌های عملیات ریلی، ریل، روسازی و زیرسازی، ایستگاه‌های راه‌آهن، انبار و پایانه‌های لجستیک، فنّاوری زیست‌محیطی و امنیتی و همچنین راهکارهای آی تی است.

راه‌آهن سبک

تراموا که کارکرد آن چندین دهه پیش متوقف شد، هم‌اکنون در حال احیا است. برای نمونه، ۲۰ شهر فرانسه دوباره در حال استفاده از تراموا هستند. تأثیرات اتریش روی راه‌ آهن سبک برای مناطق شهری و تکنولوژی‌های کنترلی و امنیتی در سراسر جهان شناخته‌شده است. از عناصر لاستیکی نسوز گرفته تا اکسید آلومینیوم برای ترمز و حرکت یا بست‌ کابل‌ها: کمپانی‌های اتریشی در آیندۀ راه‌آهن سبک دخیل هستند.

نوآوری

صنعت راه‌آهن اتریش در مقایسه‌های بین‌المللی بسیار توانمند و نوآور است. ازنظر حجم نوآوری، اتریش کشوری برتر در این حوزه به شمار می‌رود و دارای بالاترین سرانه سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه در امر حمل‌ونقل ریلی است.

سرمایه‌گذاری برای تضمین بالاترین کیفیت و تکنولوژی‌های آینده. برای مثال، حمل‌ونقل ریلی دارای مزیت مصرف پایین انرژی است و کمک زیادی به کاهش دی‌اکسید کربن در جهان می‌نماید.

موضوع دیگری که این صنعت را به‌پیش می‌برد، تکنولوژی‌های خودران است. در این حوزه نیز صنعت راه‌آهن اتریش همراه با نبض زمانه پیش می‌رود. همچنین، دیجیتالی سازی سیستم کنترل از حوزه‌های دیگر تحولات آینده است.

ترافیک ریلی براساس زمینه تردد ۲۰۱۹
   زمینه حمل و نقل    حجم حمل و نقل به تناژ / سهم به درصد عملکرد حمل و نقل کالاهای حمل شده به تن در هر کیلومتر (tkm) /سهم به درصد
   ترانزیت   ۳۰,۳ میلیون تن  / ۲۹,۵ % ۷,۵ میلیارد تن کالای حمل شده در هر کیلومتر/ ۳۴,۶ %
   داخلی ۲۸,۰ میلیون تن  / ۲۷,۳ % ۴,۴ میلیارد تن کالای حمل شده در هر کیلومتر / ۲۰,۳ %
   استقبال مرزی ۲۷,۲ میلیون تن  / ۲۶,۵ % ۵,۸ میلیارد تن کالای حمل شده در هر کیلومتر / ۲۶,۷ %
   حمل ونقل مرزی ۱۷,۱ میلیون تن  / ۱۶,۷ % ۴,۰ میلیارد تن کالای حمل شده در هر کیلومتر / ۱۸,۴ %
   مجموع: ۱۰۲,۶ میلیون تن  ۲۱,۷ میلیارد تن کالای حمل شده در هر کیلومتر
*tkm = کالاهای حمل شده به تن در هر کیلومتر
دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط