رشد قابل توجه شاخص بورس وین در سال ۲۰۲۱

رشد قابل توجه شاخص بورس وین در سال ۲۰۲۱

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

با توجه به بحران کرونا شاخص ATX در سال ۲۰۲۰ با نوسانات زیادی مواجه شد و هم‌زمان با اجرای دوره‌های […]

شاخص بورس وین

با توجه به بحران کرونا شاخص ATX در سال ۲۰۲۰ با نوسانات زیادی مواجه شد و هم‌زمان با اجرای دوره‌های تعطیلی‌های سرتاسری، کاهش بیشتری را تجربه می‌کرد. بیشترین کاهش مربوط به ماه مارس ۲۰۲۰ بود که شاخص به ۱۶۳۵ واحد رسید.

شاخص ATX بورس اوراق بهادار اتریش، سال ۲۰۲۰ را با ۲۶۹۱ واحد به پایان رساند. با این وصف، از ابتدای سال ۲۰۲۱ روند کلی شاخص رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است. به‌ویژه از ابتدای ماه می و با پایان یافتن تعطیلی‌های سرتاسری موج سوم کرونا، رشد شاخص سرعت بیشتری به خود گرفت.

رشد ارزش سهام ۲۱ شرکت برتر بورس اتریش مشمول ATX از ابتدای سال جاری به شرح ذیل می‌باشد:

 بازار سرمایه در آلمان و اتریش به‌ویژه در دوره بحران کرونا شرایط بهتری را نسبت به بازارهای دیگر به‌ویژه نسبت به بازار سرمایه امریکا تجربه کردند و در یک سال اخیر شاخص‌های بهتری را نسبت به رقیب فرا آتلانتیک خود به ثبت رسانده‌اند. بااین‌وجود، برخی از کارشناسان با توجه به تجربه‌های سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ این روند را موقتی ارزیابی می‌کنند.

 شرکت مشاوره و سرمایه‌گذاری آمریکایی JP Morgan چشم‌انداز آینده بازار بورس در کشورهای اروپایی ازجمله اتریش در دوره پساکرونا را پویا و روشن ارزیابی نموده است.

به پیوست برگردان گزارش مارس ۲۰۲۱ بورس وین با عنوان «بورس وین در یک نگاه» شامل اطلاعات جامعی در خصوص آخرین وضعیت بازار بورس اتریش، جهت ملاحظه علاقه‌مندان ارائه گردیده است.


بورس وین در یک نگاه

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط