دستمزد ساعتی مشاغل کارگری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2020

دستمزد ساعتی مشاغل کارگری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

متوسط ​​هزینه ساعتی دستمزد در سال ۲۰۲۰ در کل اقتصاد (به‌استثنای حوزه کشاورزی و مدیریت دولتی) در اتحادیه اروپا ۲۸.۵ […]

متوسط حقوق

متوسط ​​هزینه ساعتی دستمزد در سال ۲۰۲۰ در کل اقتصاد (به‌استثنای حوزه کشاورزی و مدیریت دولتی) در اتحادیه اروپا ۲۸.۵ یورو و در منطقه یورو ۳۲.۳ یورو برآورد شده است و این در حالی است که این شاخص در سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۲۷.۷ و ۳۱.۴ یورو بود. متوسط ​​هزینه‌های ساعتی کار، شکاف قابل‌توجهی را بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمایان ساخته، به‌نوعی که کمترین دستمزد ساعتی کار در بلغارستان (۶.۵ یورو)، رومانی (۸.۱ یورو) و مجارستان (۹.۹ یورو) و بیشترین در دانمارک (۴۵.۸ یورو)، لوکزامبورگ (۴۲.۱ یورو) و بلژیک (۴۱.۱ یورو) ثبت‌شده است.

دستمزدهای ساعتی کار در اتحادیه اروپا در حوزه صنعت ۲۸.۸ و در منطقه یورو ۳۴.۸ یورو اعلام گردید. در حوزه ساخت‌وساز به ترتیب ۲۵.۶ و ۲۹.۰ یورو و در حوزه خدمات ۲۸.۲ و ۳۱.۱ یورو بود اما به‌صورت عام در اقتصاد و عمدتاً غیرتجاری (به‌استثنای مدیریت دولتی) به ترتیب ۲۹.۷ و ۳۳.۱ یورو بوده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به ترتیب در اتحادیه اروپا ۳.۱% و در منطقه یورو ۲.۹% افزایش‌یافته است.

 دستمزد ساعتی کار در منطقه یورو در همه کشورهای عضو به‌جز مالت (منفی ۴.۷%)، قبرس و ایرلند (هرکدام منفی ۲.۷%) افزایش یافت که بیشترین افزایش مربوط به پرتغال (۸.۶%)، لیتوانی (۷.۵%) و اسلواکی (۷%) و کمترین میزان مربوط به لوکزامبورگ (۵%)، فنلاند (۰.۷%) و هلند (۰.۸%) می‌باشد.

 در سال ۲۰۲۰ برای کشورهای عضو خارج از منطقه یورو، دستمزد ساعتی کار بر پایه پول ملی در تمام کشورهای عضو به‌جز کرواسی (۱%-) افزایش‌یافته است. بیشترین افزایش مربوط به مجارستان با (۷.۹%)، بلغارستان (۷.۸%)، چک (۷.۴%) و رومانی (۷.۲%) می‌باشد و کمترین میزان افزایش نیز مربوط به سوئد (۱.۱%) و دانمارک (۲%) می‌باشد.

دستمزد در اروپا 2020

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط