خروج منطقه پولی اروپا از رکود اقتصادی با رشد 2 درصدی

خروج منطقه پولی اروپا از رکود اقتصادی با رشد ۲ درصدی

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

به گزارش یورواستات اقتصاد کشور‌های حوزه یورو در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ رشد ۲ درصدی را تجربه کرده‌ است. این میزان […]

روز ملی اتریش

به گزارش یورواستات اقتصاد کشور‌های حوزه یورو در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ رشد ۲ درصدی را تجربه کرده‌ است. این میزان رشد در حوزه یورو که با کاهش میزان بیکاری همراه بود فراتر از پیش‌بینی‌ها می‌باشد.

بر اساس این گزارش، عملکرد اقتصادی ۱۹ کشور عضو حوزه پولی یورو در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ از جایگاه بالاتری نسبت به کشورهای ایالات‌متحده آمریکا (۱.۶ درصد) و چین (۱.۳ درصد) برخوردار بوده‌اند.

دلایل اصلی خروج کشورهای حوزه یورو از رکود اقتصادی، پیشرفت در روند واکسیناسیون علیه بیماری همه‌گیر « کووید ۱۹ » و کاهش تدریجی محدودیت‌های وضع‌شده برای جلوگیری از شیوع این بیماری است. بااین‌حال اقتصاد اروپا همچنان ۳ درصد کوچک‌تر از وضعیت خود پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا است.

کمیسیون اروپا پیش‌بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا طی ۳ ماهه پایانی سال جاری به سطح خود پیش از همه‌گیری کووید ۱۹ برسد. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی برخی از کشورهای جنوب اروپا به دلیل بحران در صنعت گردشگری تا ۳ ماهه ‌دوم سال ۲۰۲۲ قادر نخواهند بود به میزان پیش از آغاز بحران همه‌گیری ویروس کرونا برسند.

 میزان تولید ناخالص داخلی در ایالات‌متحده آمریکا و چین در پایان سال ۲۰۲۰ و سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ ه زمان پیش از آغاز همه‌گیری بیماری کرونا رسیده است.

 بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، در سال‌ ۲۰۲۱ میلادی کشورهای آمریکا رشد ۸.۱ درصدی و چین نیز رشد ۷ درصدی را تجربه خواهند کرد.

 این نهاد بین‌المللی پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا طی سال‌ ۲۰۲۱ باوجود طرح محرک اقتصادی، سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر و فناوری‌های نوین از ۴.۶ درصد فراتر نخواهد رفت.

 بنا به آمار منتشرشده از سوی یورواستات در سال ۲۰۲۱ نرخ بیکاری در حوزه یورو از ۸ درصد در ماه می به ۷ درصد در ماه ژوئن کاهش‌یافته است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط