جلسه مشترک هیئت‌مدیره اتاق با مدیران سازمان توسعه تجارت

جلسه مشترک هیئت‌مدیره اتاق با مدیران سازمان توسعه تجارت

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

جلسه مشترک هیئت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش با مدیران سازمان توسعه تجارت برگزار شد. در این جلسه محمدرضا […]

جلسه با سازمان توسعه تجارت

جلسه مشترک هیئت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش با مدیران سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا کریم زاده، سرپرست دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های این دو نهاد، به توسعه و تسهیل برنامه‌ها و خدمات موردنیاز بخش خصوصی منجر شود.

استفاده از ظرفیت‌های کشور اتریش در حوزه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و نیز تمدید دوساله سند چشم‌انداز همکاری‌های ایران و اتریش ازجمله زمینه‌هایی بود که مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت به آن پرداخت.

در بخش دیگری از این جلسه، ناصر ریاحی، رئیس هیئت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش ضمن بیان تاریخچه‌ای از فعالیت‌های برترین اتاق مشترک ایران، به عزم راسخ طرف اتریشی و نیز اشتیاق برخی از نهادهای این کشور جهت تسهیل فرایندهای تجاری اشاره کرد و افزود اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش تلاش خود را به کار بسته تا به‌عنوان سفیر اقتصادی بتواند حضور پررنگ‌تری در مسیر مراودات اقتصادی دو کشور داشته باشد. ایشان کارگروه‌های تخصصی اتاق در کنار بخش آموزش را به‌عنوان پل مناسبی در مسیر همکاری‌های دوجانبه توصیف کردند.

نریمان صدری نایب‌رئیس اتاق، انوشیروان کریمی و امیررضا صوفی نژاد از اعضا هیئت‌مدیره اتاق نیز در تکمیل صحبت‌های رئیس هیئت‌مدیره، به ایراد صحبت‌هایی در حوزه متبوع خود پرداختند.

در انتهای این جلسه مهرداد جلالی پور، مدیرکل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تشکر از همکاری‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در پررنگ‌تر شدن نقش کمیسیون مشترک دو کشور، از آمادگی این نهاد در تبادل اطلاعات و مشارکت در برنامه‌های آموزشی، ترویجی خبر داد و افزود: تشکیل کارگروه‌های متناظر با اهداف کمیسیون مشترک و نیز شناسایی و نیازسنجی تجار ایرانی و اتریشی و تمرکز بر موضوعاتی چون صنعت انرژی، حمل‌ونقل، اقتصاد فرهنگ و… می‌تواند زمینه مناسبی برای ورود به حوزه‌های جدید تجارت دوجانبه باشد.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط