جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته چهارم مردادماه ۱۴۰۰ مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در […]

جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته چهارم مردادماه ۱۴۰۰

مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته چهارم مرداد ماه ۱۴۰۰ که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر ارائه می گردد

بدهی‌های دولتی اتریش به ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است

کلاینه تسایتونگ: بدهی‌های دولتی اتریش در یک سال گذشته به بالاترین میزان خود در ۷۰ سال اخیر یعنی تا ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده است.

بااین‌وجود اتریش این امکان را دارد تا با استفاده از امکان پرداخت این بدهی‌ها با سود تنها یک درصد در مقابل بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر شرایط بهتری را داشته باشد.

گفته می‌شود سیاست‌های مناسب پولی و بودجه‌ریزی، در دوران پیش از کرونا، منابع بسیار خوبی را برای بازار سرمایه اتریش به همراه داشته است که به این کشور در زمان بحران کمک می‌کند.

میزان بدهی‌های اتریش در سال ۲۰۱۹، بالغ‌بر ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است و در سال نخست بحران کرونا این بدهی‌ها تا ۸۵ درصد افزایش یافت و در شش‌ماهه نخست سال جاری به ۹۰ درصد رسید.

نیاز به ۲۰ هزار نیروی کار جدید در حوزه گردشگری و رستوران‌ها

کلاینه تسایتونگ: صنعت گردشگری و رستوران‌ها، از حوزه‌هایی بودند که در زمان بحران کرونا صدمات بسیاری را متحمل شده‌اند.

حال پس از یک سال و نیم که امکان بازگشت به مسیر کاری قبلی را یافته‌اند با مشکلات تأمین نیرو حرفه‌ای روبرو می‌باشند؛ زیرا بسیاری از افراد این حوزه را به دلیل عدم امنیت شغلی ترک کرده‌اند.

گفته می‌شود در حال حاضر و در میانه فصل تابستان این حوزه با کمبود ۲۰ هزار نفر نیروی حرفه‌ای کار روبرو می‌باشد و به دلیل شرایط فصلی و بحران کرونا، کارکنانی که از کشورهای اطراف به اتریش برای کار می‌آمدند، نیز امکان رفت‌وآمد ندارند و یا بیم از دست دادن مشاغل دیگر را دارند.

این تخمین بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از ۲۲۴ هتل و ۲۷۶ شرکت خدمات دهنده خدمات پذیرایی و رستوران‌ها انجام پذیرفته است. گفته می‌شود تنها در حوزه هتلداری نیاز به یک میلیارد یورو برای جبران این کمبود نیرو و تعلیم نیروی جدید وجود دارد.

شهر ولس اتوبوس‌های هیدروژنی را آزمایش می‌نماید

وینرتسایتونگ: شهر ولس در اتریش یک سری اتوبوس‌های هیدروژنی را در خدمات حمل‌ونقل روزانه خود آزمایش می‌کند.

این نخستین بار است که سوخت هیدروژن در اتریش در خطوط حمل‌ونقل عمومی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این اتوبوس ساخت شرکت سولاریس اسپانیا است و به مدت ۱۰ روز در دو پایانه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

این اتوبوس در حال حاضر می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد حرکت کند و فرآیند سوخت‌گیری آن در حدود ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

در حال حاضر قیمت تمام‌شده هر دستگاه اتوبوس هیدروژنی بین ۵. ۱ تا ۵.۲ برابر اتوبوس‌های دیزلی می‌باشد.

۲۵ درصد کاهش در تعداد شرکت‌های ورشکسته در سه‌ماهه دوم

وینرتسایتونگ: در سه‌ماهه دوم سال جاری، تعداد شرکت‌های اتریشی که ورشکستگی اعلام کرده‌اند ۲۵ درصد نسبت به سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ کاهش‌یافته است.

مرکز آمار اتریش در سه‌ماهه دوم تنها ۵۸۰ مورد اعلام ورشکستگی را به ثبت رسانده است که این کاهش را نشان‌دهنده نتیجه‌بخش بودن روند واکسیناسیون و کمک‌های مالی به شرکت‌ها اعلام کرده است.

بر اساس اطلاعات اولیه مرکز آمار اتریش در روز سه‌شنبه ۱۰ اوت ۲۰۲۱، اکثر ورشکستگی‌ها در سه‌ماهه دوم در حوزه ساخت‌وساز (۱۳۲ مورد)، خدمات مالی / سایر خدمات (۱۲۰ مورد)، خرده‌فروشی (۹۴ مورد) و اقامت و پذیرایی (۸۱ مورد) بوده است.

در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (۲۰ مورد)، تولید کالا و خدمات شخصی (هرکدام ۳۲ مورد) به ثبت رسیده است. همچنین در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۵،۰۷۳ شرکت جدید ثبت‌شده‌اند که ۲۵.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ بوده است.

کارمزد ۱۵۰ یورو در هر ساعت برای پزشکان فعال در حوزه واکسیناسیون

وینرتسایتونگ: جهت افزایش سرعت واکسیناسیون و دسترسی عمومی به واکسن، به‌ویژه پس از زمانی که کودکان و نوجوانان ۱۲ ساله به بالا نیز امکان واکسیناسیون پیداکرده‌اند، برای واکسیناسیون تعداد پزشکان بیشتری موردنیاز می‌باشند.

گفته می‌شود پزشکانی که در این مدت به روند واکسیناسیون کمک‌رسانی کرده‌اند، کارمزدی برابر با ۱۵۰ یورو در هر ساعت دریافت نموده‌اند.

فروش جایگاه‌های اختصاصی شارژ اتومبیل‌های برقی از OMV به شرکت انرژی Verbund

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: تعداد خودروهای برقی پلاک شده در اتحادیه اروپایی در یک سال ۲ برابر شده است. در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، ۵. ۳ درصد از اتومبیل‌های ثبت‌شده در سراسر اتحادیه اروپایی الکتریکی بوده‌اند و در سال جاری این میزان به ۵.۷ درصد رسیده است. در همین مدت سهم بازار خودروهای بنزینی و دیزلی با کاهش روبرو بوده است. این نوع خودروها در سال جاری، تنها ۶۲ درصد از خودروهای جدید پلاک شده را تشکیل می‌دهند که این سهم در سال گذشته بالغ‌بر ۸۰ درصد بوده است. در اتریش، تعداد ثبت‌نام‌های جدید اتومبیل‌های الکتریکی حتی بیش از میانگین اتحادیه اروپا افزایش یافت – امسال ۸،۷۲۹ وسیله نقلیه الکتریکی جدید در سه‌ماهه دوم به جاده‌های این کشور وارد شدند، در سال گذشته این میزان تنها ۲،۳۷۸ خودرو بوده است.

عملکرد سودآور شرکت پست اتریش در نیم سال نخست ۲۰۲۱

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: سود شرکت پست اتریش در نیم سال نخست سال ۲۰۲۱، با رشد ۵. ۱۱۴ درصدی به ۴.۱۰۳ میلیون یورو رسیده است. مجموع درآمد شرکت پست اتریش با ۴. ۲۸ درصد رشد نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته به ۲۶. ۱ میلیارد یورو رسیده است. همچنین خریداری بانک ING هلند، توسط پست اتریش و افزودن زیرساخت‌ها و کارمندان آن به بانک پست اتریش نیز تأثیری مثبت در درآمد و سود این شرکت در نیم سال نخست ۲۰۲۱ داشته است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط