جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته اول مردادماه ۱۴۰۰ مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در […]

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته اول مردادماه ۱۴۰۰

مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته اول مرداد ماه ۱۴۰۰ که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر ارائه می گردد

ریاست انجمن تعاونی صنفی صنعتگران اتریش، بحران اقتصادی همه‌گیری کرونا را پایان‌یافته می‌داند

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: ریاست تعاونی صنفی صنعتگران اتریش، بحران اقتصادی همه‌گیری کرونا را پایان‌یافته دانست و با اشاره به آمار اقتصادی سه‌ماهه دوم سال جاری، پیش‌بینی کرد که شرایط اقتصادی اتریش به‌طور تقریبی به شرایط پیش از بحران کرونا نزدیک شده است. وی با تأکید بر مسئله واکسیناسیون، خواستار ایجاد چارچوبی پایدار برای شرکت‌ها و کارکنان آنان به‌منظور تقویت رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال شد.

رکورد جدیدی برای استارتاپ اتریشی

کرونه: شرکت آمریکایی ChargePoint مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو برای خرید شرکت استارتاپ اتریشی فعال در حوزه نرم‌افزارهای مدیریتی جایگاه‌های شارژ خودروهای الکترونیکی پرداخت می‌نماید. پیش‌ازاین آدیداس استارتاپ اتریشی دیگری با نام Runtatstic را خریداری کرده بود که حال شرکت Von has to be از سالزبورگ این مقام را از آن خود می‌نماید. این شرکت استارتاپی در سال ۲۰۱۳ تأسیس‌شده است و ۱۲۵ کارمند در اتریش و آلمان دارد. آنان تاکنون توانسته‌اند نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی آنلاین برای دسترسی به نزدیک‌ترین جایگاه‌های شارژ خودرو در ۴۵ کشور دنیا را خدمات‌رسانی نمایند.

افزایش حجم بسته‌های پستی تحویل‌شده در اتریش در سال کرونا

کرونه: طبق آمار موسسه نظارتی ارتباطات راه دور اتریش، میزان بسته‌های تحویل‌شده با مبدأ خارج از اتریش در سال کرونا با ۱۷ درصد رشد به ۲۶۰ میلیون بسته رسیده است. همچنین طبق همین گزارش، میزان نامه‌های پستی در سال کرونا افزایش کمتری داشته‌اند. همچنین شرکت‌های حمل‌ونقل وابسته به پست نیز در همین سال توانسته‌اند با ۷.۸ درصد رشد در میزان بسته‌های پستی ارسالی از مبدأ اتریش، درآمد قابل‌توجهی را در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ کسب نمایند.

گزارش موسسه مطالعات پیشرفته وین در خصوص شرایط اقتصادی اتریش

وینرتسایتونگ: موسسه مطالعات پیشرفته وین (IHS) در پیش‌بینی میان‌مدت خود با عنوان «اقتصاد از شوک کرونا عبور خواهد کرد» اقتصاد اتریش پس از بحران کرونا در سال گذشته را در حال بهبود ارزیابی کرده و معتقد است که اتریش همچون بسیاری از کشورهای جهان در مسیر رشد خوبی قرار دارد. این موسسه برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵، انتظار دارد که تولید ناخالص داخلی واقعی به‌طور متوسط ۲.۵ درصد در سال رشد کند و تأکید می‌کند که با توجه به مسیر فعلی رشد، اتریش هیچ‌گونه تمهیدات ویژه‌ای برای اعمال اقتصاد ریاضتی تا سال ۲۰۲۵ نیاز نخواهد داشت، تنها در دوره پیش رو برخی اصلاحات آینده‌نگرانه را ضروری دانسته است. پس از رکود بزرگ ایجادشده که کاهش رشد اقتصادی بالغ‌بر ۳. ۶ درصد به دنبال داشت، اقتصاد امسال مجدداً در مسیر رشد قرارگرفته است. پس از بهبودی جدی در سال ۲۰۲۱ (۳.۴ درصد) و ۲۰۲۲ (۴.۵ درصد)، اقتصاد اتریش باید به‌طور کامل احیاء گردد. برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ افزایش ۱.۸ درصدی، ۱.۴ درصدی و ۱.۴ درصدی دیگر پیش‌بینی می‌شود.

موسسه پژوهش‌های اقتصادی اتریش: بیشترین ضرر مالی در سال کرونا برای استان تیرول

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: در میان استان‌های اتریش، استان تیرول بیشترین صدمات را در سال گذشته متقبل شده است. ارزش‌افزوده ناخالص این استان نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲. ۹ درصد کاهش‌یافته است. پس از تیرول استان‌های اشتایر مارک و سالزبورگ دیگر استان‌های اتریش می‌باشند که با مشکلات اقتصادی جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در مقابل صدمات مالی و اقتصادی در شرق اتریش به‌ویژه در استان‌های وین و اتریش سفلی کمتر از غرب بوده است و همچنین میزان بیکاری نیز افزایش کمتری نسبت به شرق داشته است.

میزان خودروهای برقی پلاک شده در اتحادیه اروپایی در یک سال ۲ برابر شده است

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: تعداد خودروهای برقی پلاک شده در اتحادیه اروپایی در یک سال ۲ برابر شده است. در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، ۵. ۳ درصد از اتومبیل‌های ثبت‌شده در سراسر اتحادیه اروپایی الکتریکی بوده‌اند و در سال جاری این میزان به ۵.۷ درصد رسیده است. در همین مدت سهم بازار خودروهای بنزینی و دیزلی با کاهش روبرو بوده است. این نوع خودروها در سال جاری، تنها ۶۲ درصد از خودروهای جدید پلاک شده را تشکیل می‌دهند که این سهم در سال گذشته بالغ‌بر ۸۰ درصد بوده است. در اتریش، تعداد ثبت‌نام‌های جدید اتومبیل‌های الکتریکی حتی بیش از میانگین اتحادیه اروپا افزایش یافت – امسال ۸،۷۲۹ وسیله نقلیه الکتریکی جدید در سه‌ماهه دوم به جاده‌های این کشور وارد شدند، در سال گذشته این میزان تنها ۲،۳۷۸ خودرو بوده است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط