جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم تیر ماه ۱۴۰۰ مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش […]

اخبار اقتصادی اتریش

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم تیر ماه ۱۴۰۰

مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم تیرماه ۱۴۰۰ که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر ارائه می گردد

کاهش مجدد میزان بیکاری در اتریش

کرونه: گشایش‌ها و کاهش ممنوعیت‌های کرونا از ماه می سال جاری تاکنون، سبب شده تا بسیاری از افراد به مشاغل خود بازگردند و هم‌زمان بازار کار در بخش گردشگری، رستوران‌ها، خدمات شهری و شرکت‌ها نیز رونق جدیدی گرفته است.

در پایان ماه ژوئن، ۳۶۰۱۴۹ نفر به‌عنوان بیکار یا در دوره آموزش AMS ثبت‌نام شدند که ۳۲۱۴۹ نفر کمتر از ماه قبل و ۱۰۳۳۵۶ نفر کمتر از ژوئن ۲۰۲۰ بوده است.

پرداخت بخشی از درآمدهای ÖBAG و فربوند به وزارت دارایی اتریش

استاندارد: آژانس مشارکت‌های دولتی اتریش ÖBAG و شرکت تولید انرژی فربوند مجموع ۶۵۳ میلیون یورو از درآمدهای خود را به وزارت دارایی پرداخت می‌کنند.

۵۲۰ میلیون یورو از اوباگ و ۱۳۳ میلیون یورو از شرکت انرژی فربوند به صندوق دولت واریز می‌شود. این درآمدها که نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش داشته‌اند، بخشی از کسری دولت را از جایگاه بخشودگی‌های مالیاتی جبران خواهد کرد.

بلومل وزیر دارایی شرایط بودجه را در مسیر بهبود ارزیابی کرد

او ار اف: وزیر دارایی گزارش نهایی بودجه مربوط به سه‌ماهه نخست سال جاری را ارائه کرد. بر اساس این گزارش، درآمد دولت با ۴.۳ میلیارد یورو بیشتر از مدت مشابه سال قبل ۳۱.۴ میلیارد یورو بوده که رشدی ۱۵.۸ درصدی را به همراه داشته است. همچنین هزینه‌های دولت ۸.۶ میلیارد یورو نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است. بلومل این افزایش را طبیعی خواند و نسبت به بهبود شرایط تا پایان سال ابراز خوش‌بینی کرد.

رد بول همچنان باارزش‌ترین برند اتریشی

ردبول: تولیدکننده نوشابه‌های انرژی‌زا، ردبول، همچنان باارزش‌ترین برند اتریشی است. ارزش ردبول به‌تنهایی برابر ۱۰ برند برتر دیگر اتریشی می‌باشد. به لطف بازارهای هدف جدید، ردبول در سال ۲۰۲۰ توانست سود بیشتری کسب نماید و ارزش برند خود را با ۵.۸ درصد افزایش به تقریباً ۱۶ میلیارد یورو برساند.

این شرکت، تنها شرکت اتریشی است که در بین ۱۰۰ برند برتر جهانی قرار دارد.

۲۰ میلیون عضو در گروه ثروتمندان جهان

وینرتسایتونگ: بر اساس آمار موسسه جهانی ثروت، در سال ۲۰۲۰ تعداد میلیونرهای اتریشی با افزایش ۵.۳ درصدی به ۱۶۳ هزار نفر رسیده است. این افراد مجموعاً ثروتی بالغ‌بر ۴۵۱.۶ میلیارد یورو در اختیاردارند. در سطح بین‌المللی، ایالات‌متحده آمریکا کشوری است که بیشترین میلیونر را دارد و پس‌ازآن ژاپن، آلمان و چین قرار دارند. این چهار کشور باهم تقریباً ۶۳ درصد از ثروتمندان جهان را شامل می‌شوند.

افزایش استفاده از کارت‌های بانکی در کشورهای آلمانی‌زبان

کرونه: پول نقد همچنان در کشورهای آلمان، سوئیس و اتریش بیشترین استفاده را دارد، بااین‌وجود امکانات برای پرداخت آنلاین هرروز توسعه‌یافته و بیشتر می‌شوند.

طبق یک نظرسنجی، ۷۸ درصد اتریشی‌ها عمدتاً از وجه نقد استفاده می‌کنند. این میزان در سال ۲۰۱۹، بالغ‌بر ۸۳ درصد بوده است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط