جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ هم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش […]

جدیدترین اخبار خرداد 1400

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم خرداد ماه ۱۴۰۰

هم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم خرداد ۱۴۰۰ که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر ارائه می گردد

اروپا یک‌قدم نزدیک‌تر به یورو دیجیتالی

کوریه: کوریه به نقل از بانک مرکزی اروپا با اشاره به قوانین و زیرساخت‌های مربوط به یورو دیجیتالی می‌نویسد: بانک مرکزی مبانی اولیه موردنیاز ایجاد یک ارز دیجیتال اروپایی را نهایی کرده است.

این واحد پول به نقل از بانک مرکزی اروپا یورو دیجیتال نام خواهد داشت ولی برخلاف دیگر رمز ارزها یورو دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین نخواهد بود.

گفته می‌شود یورو دیجیتال به‌طور آزمایشی در نیمه دوم سال جاری مورداستفاده قرار خواهد گرفت. کریستین لاگارد، ریاست بانک مرکزی اروپا، آغاز عمومی استفاده از یورو دیجیتال را در چشم‌انداز چهار سال آینده بانک مرکزی اروپا ارزیابی می‌کند.

برای ارز دیجیتال باید حساب‌های متداول تحت کنترل بانک مرکزی اروپا وجود داشته باشد و همچنین برنامه‌ریزی‌شده است که هر شهروند فقط بتواند به‌طور محدود و تا سقف ۳۰۰۰ یورو در کیف پول دیجیتالی خود داشته باشد.

افزایش چشمگیر ثبت شرکت و جواز کسب در اتریش در سال ۲۰۲۱

پرسه: در سه‌ماهه نخست سال جاری به‌طور میانگین در هرماه ۹۲۵۰ درخواست دریافت جواز کسب و یا ثبت شرکت به اتاق‌های بازرگانی در سراسر اتریش ارائه‌شده که نسبت به مدت‌زمان یکسان سال گذشته در حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

بیشترین میزان ثبت در استان وین بوده است که به‌طور میانگین ۲۰۰۰ جواز کسب و یا درخواست ثبت شرکتی به ثبت رسیده است، پس از وین استان‌های اتریش سفلی و اشتایرمارک در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. بیشترین تعداد ثبت مربوطه به حوزه تجارت و صنایع‌دستی و کارگاهی بوده است.

سرمایه‌گذاری شرکت حمل‌ونقل ریلی سراسر اتریش ÖBB در توسعه خطوط بین‌شهری شبانه

 استاندارد: شرکت حمل‌ونقل ریلی سرتاسری اتریش ۷۰۰ میلیون یورو برای توسعه مسیرهای قطارهای بین‌شهری در اتحادیه اروپایی هزینه می‌کند. طبق اعلام ÖBB، قطارهای شبانه در مسیر پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ اروپایی تا سال ۲۰۲۵ دو برابر خواهند شد و تعداد مسافران نیز به همین ترتیب از ۱.۵ میلیون نفر به ۳ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

این شرکت اعلام کرده است با اعمال محدودیت برای پروازهای داخلی در اتریش و همچنین در مسیرهای کوتاه میان شهرهای سراسر اروپا، می‌بایست با توجه به استانداردهای اروپایی در حوزه زیست‌محیطی، با هدف توسعه گردشگری و کاهش آلاینده‌ها از امکان قطارهای شبانه استفاده بهتری نمود.

در حال حاضر مسیر قطارهای شبانه از وین به آمستردام از ایسنبروک می‌گذرد و فعالیت خود را از یکشنبه گذشته آغاز نموده است. همچنین از ماه دسامبر سال جاری، مسیر وین استراسبورگ – پاریس نیز گشوده خواهد شد.

توسعه توربین‌های بادی و سلول‌های خورشیدی در اتریش سفلی

کوریه: شرکت تولیدکننده انرژی الکتریکی EVN اتریش با توجه به سیاست‌های داخلی اتریش در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و با رویکرد توسعه همکاری‌های اروپایی، شبکه توربین‌های بادی و مزارع خورشیدی خود را افزایش می‌دهد.

این شرکت با اعلام عمومی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی برنامه دارد تا ۴۵۰ میلیون یورو در سال‌های آینده برای توسعه شبکه داخلی خود سرمایه‌گذاری نماید لذا  شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم آورده است، به‌ویژه بسته تشویقی سرمایه‌گذاری استان اتریش سفلی برای این حوزه و همچنین امکان شرکت در بورس اوراق بهادار وین از امکانات فراهم آمده برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌باشند. این شرکت بنا دارد تا سال ۲۰۲۳ با نصب توربین‌های جدید به ظرفیت ۵۰۰ مگاواتی دست یابد.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط