جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم تیر ماه ۱۴۰۰ مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش […]

اخبار اقتصادی اتریش

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم تیر ماه ۱۴۰۰

مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم تیرماه ۱۴۰۰ که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر ارائه می گردد

ضرر ۹ میلیارد یورویی برای رستوران‌ها و کافه‌ها در اتریش در دوران محدودیت‌های ۱۵ ماهه کرونا

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: صنعت غذا درمجموع حدود ۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ و نیمه اول ۲۰۲۱ ازدست‌داده است. درحالی‌که فروش در رستوران‌ها در سال ۲۰۱۹ حدود دوازده میلیارد یورو بود، در سال بحران ۲۰۲۰ با کاهش ۴.۴ میلیارد یورویی به ۶. ۷ میلیارد یورو رسید که نشان از کاهش ۳۷ درصدی درآمد دارد. پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۱ حاکی از آن است که چشم‌انداز سال ۲۰۲۱ نیز به همین ترتیب ناخوشایند خواهد بود. تنها در نیمه اول ۲۰۲۱ فروش ۴.۶ میلیارد یورو کاهش داشته است.

اتحادیه اروپایی رشد اقتصادی اتریش در سال ۲۰۲۱ را ۳.۸ درصد ارزیابی کرد

استاندارد: کمیسیون اتحادیه اروپایی، با اشاره به روند مثبت واکسیناسیون سرتاسری در اتریش و بهبود شرایط اقتصاد جهانی، اقتصاد این کشور را در مسیر بهبود ارزیابی کرده است. بروکسل پیش‌بینی کرده که در سال جاری رشد تولید ناخالص داخلی اتریش تا ۸ /۳ درصد افزایش یابد. پیش‌بینی بهار ۲۰۲۱ بروکسل قائل بر ۴.۳ درصد رشد بود. بااین‌وجود امسال رشد اقتصادی اتریش همچنان پایین‌تر از میانگین اتحادیه اروپایی یعنی ۴.۸ درصد خواهد بود. طبق این پیش‌بینی، اقتصاد منطقه یورو امسال ۴.۸ درصد و در سال ۲۰۲۲ نیز ۴.۵ درصد رشد خواهد کرد. در کل اتحادیه اروپا، برآورد می‌شود تولید ناخالص داخلی ۴.۸ درصد در سال جاری و ۴.۵ درصد در سال آینده افزایش یابد.

پیشنهاد دولت اتریش برای ایجاد بنیاد زیست‌محیطی مشاغل حوزه آب‌وهوا

استاندارد: به‌منظور مقابله با کمبود نیروی ماهر درزمینه “مشاغل سبز ” و ارائه چشم‌انداز جدید به بیکاران، دولت در شورای وزیران تصمیم به ایجاد یک بنیاد زیست‌محیطی گرفت. وزیر محیط‌زیست پس از جلسه دولت، در سالن مطبوعات گفت: با هزینه ۱۷ میلیون یورو، حدود ۱۰۰۰ فرصت آموزشی برای “مشاغل مناسب برای آب‌وهوا ” ایجاد می‌شود. گوسلر توضیح داد، مونتاژ کننده‌های سیستم‌های فتوولتائیک نیاز فوری حوزه مشاغل حرفه‌ای در اتریش می‌باشند. وزیر کار مارتین کوچر نیز از شکل‌گیری این بنیاد اظهار خشنودی کرد و گفت آغاز این طرح از سال ۲۰۲۲ خواهد بود و دولت بودجه جداگانه‌ای را برای آن در نظر خواهد گرفت.

شرکت ماشین‌سازی پلاسر و تویرر، ماشین‌آلاتی به ارزش ۲۴۸ میلیون یورو به شرکت حمل‌ونقل ریلی ملی اتریش تحویل داد

استاندارد: با این قرارداد، شرکت حمل‌ونقل ریلی ملی اتریش ÖBB ناوگان ۳۰ ساله خود را به‌روزرسانی می‌کند. در سال‌های آینده، این شرکت ۵۰ لوکوموتیو برقی و هیبریدی و همچنین شش لکوموتیو کنترلی را که می‌تواند در خطوط جدید استفاده شود، تحویل خواهد داد. به گفته پلاسر و تویرر، ناوگان ÖBB باید به‌روز شود و این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آموزش رانندگان واگن‌های ریلی می‌شود. اتومبیل‌های جدید قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ در راه‌آهن Koralm مورداستفاده قرار گیرند.

ماهرر ریاست اتاق بازرگانی فدرال از برنامه رشد و احیاء اقتصاد پس از کرونا رونمایی کرد

کرونه: اتاق فدرال اقتصادی اتریش برنامه‌ای ۵ ماده‌ای تهیه‌کرده است که به‌موجب آن بازار کار، سرمایه، سرمایه‌گذاری‌های خارجی، مالیات، صادرات و واردات و بازار فناوری‌های محیطی زیستی و زیرساخت‌های دیجیتالی، فناوری و نوآوری در آن موردبررسی قرارگرفته و برنامه‌هایی برای هر حوزه انتخاب‌شده است که تا پایان سال جاری به اجرا درخواهند آمد. اتاق اقتصادی همچنین در این برنامه باری دیگر به کاهش مالیات شرکتی به ۲۱ درصد اشاره و بر نهایی شدن آن تأکید کرده است.

پرداخت تشویقی‌های سرمایه‌گذاری

وینرتسایتونگ: ۲۴۰ هزار درخواست برای دریافت بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری ارائه‌شده که بر اساس آن بالغ‌بر ۵ میلیارد یورو به شرکت‌ها و افراد سرمایه‌گذار پرداخت خواهد شد. سرمایه‌گذارها درمجموع ۸ / ۷ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از صندوق کرونا دولت مبلغ ۵ میلیارد یورو به‌عنوان تشویقی بین سرمایه گذران جهت افزایش سرمایه اولیه توزیع خواهد شد. نیمی از سرمایه‌گذاری‌ها بر حوزه دیجیتال‌سازی و کاهش آلاینده‌ها تمرکز دارند.

گوگل و شرکت‌های زیرمجموعه بزرگ‌ترین پلتفرم رسانه‌های تبلیغات در اتریش می‌باشند

استاندارد: طبق اطلاعات مرکز آمار اتریش، در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۱ میزان درآمد گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک و شرکت‌های مشابه تبلیغاتی از عرصه تبلیغات در اتریش بیش از رادیو و تلویزیون و مطبوعات رسمی این کشور بوده است. این شرکت‌ها در حدود ۱. ۱ میلیارد یورو از تبلیغات در اتریش درآمد داشته‌اند. اتریش همچنان تنها از انواع کلاسیک تبلیغات مالیات دریافت می‌نماید و تبلیغات آنلاین از پرداخت مالیات معاف بوده‌اند. از ماه مارس ۲۰۲۱، سامانه‌ها و مطبوعات تبلیغاتی اتریش نیز بیشتر به تبلیغات آنلاین روی آورده‌اند، اما همچنان گوگل، فیس‌بوک، یوتیوب و دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، درآمدی چند برابر مطبوعات اتریشی داشته‌اند.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط