جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم شهریورماه ۱۴۰۰ مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در […]

جدیدترین اخبار اتریش

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم شهریورماه ۱۴۰۰

مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر ارائه می گردد

تغییرات اساسی در برنامه شرکت نفت و گاز اتریش OMV

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز اتریش، آلفرد اشترن، اعلام کرد این شرکت با تغییرات بزرگی در حوزه عملکرد و برنامه‌های آینده روبروست.

وی تأکید کرد که او. ام. فا تلاش بر تمرکز بر روی حوزه انرژی‌های تجدید پذیر، مدیریت بازیافت و حفاظت از آب‌وهوا خواهد داشت.

وی همچنین افزود برای رسیدن به اهداف حوزه توسعه پایدار، ما نمی‌توانیم منابع طبیعی را استخراج‌کنیم و دور بریزیم و آن‌ها می‌بایست بدون شک در یک چرخه مورداستفاده قرار گیرند و به دنبال آن صنعت و فناوری‌های این حوزه نیز تغییرات اساسی خواهند داشت.

وی افزود: او. ام. فا تا سال ۲۰۲۳ بخشی از پالایشگاه خود در وین را برای پالایش روغن‌های گیاهی مورداستفاده قرار خواهد داد. او. ام. فا جزئیات برنامه راهبردی خود را تا پایان سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ اعلام خواهد کرد.

گردشگری تابستانی در اتریش امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داشته است.

پرسه: بر اساس آمار منتشره مرکز آمار اتریش، حوزه گردشگری تابستانی اتریش در سال جاری، نسبت به سال گذشته، توانسته است بخشی محسوس از زیان وارده در زمان بحران کرونا را جبران نماید.

بااین‌وجود رسیدن به شرایط پیش از بحران همچنان غیرقابل‌تصور است. از ماه مه تا جولای تعداد اقامت‌های شبانه در سال جاری در حدود ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته و به ۸ / ۲۵ میلیون نفر رسیده است. در حدود ۳ / ۷ میلیون گردشگر از ماه مه تا ژوئیه در هتل‌های اتریش اقامت کرده‌اند.

بر اساس محاسبات موسسه پژوهش‌های اقتصادی اتریش، گردشگری اتریش در همین مدت توانسته است درآمدی بالغ‌بر ۵ میلیارد یورو کسب نماید.

افزایش اقامت‌های شبانه در هتل‌ها در ماه اوت

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: بانک مرکزی اتریش بر اساس تراکنش‌های بانکی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان اعلام کرد که میزان اقامت‌های شبانه در هتل‌های اتریش در ماه اوت ۲۰۲۱ نسبت به مدت‌زمان مشابه پیش از بحران کرونا، تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

طبق آمار بیشترین گردشگران از کشورهای آلمان و هلند می‌باشند و مقصد اصلی این گردشگران شهرهای وین، سالزبورگ و منطقه تیرول اتریش بوده است.

کاهش فعالیت‌های کشاورزی و جنگلداری در سال‌های اخیر

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: تغییرات ساختاری در صنعت کشاورزی و جنگلداری اتریش از سال ۲۰۱۶ به‌طورجدی پیگیری شده است و تا آغاز بحران کرونا روند خوبی را پشت سر گذاشته بود.

به گفته وزارت کشاورزی اتریش، فعالیت‌های کشاورزی و جنگلداری واحدهای صنفی فعال در این حوزه از سال ۲۰۱۰ تاکنون حدود ۱۰ درصد کاهش‌یافته است.

بر اساس نتایج اولیه، ارزش تولید کشاورزی و جنگلداری در سال ۲۰۲۰ حدود ۹.۴ میلیارد یورو (منهای ۰.۷ درصد) بوده است که ۷.۷ میلیارد یورو آن مربوط به کشاورزی و ۱.۷ میلیارد یورو جنگلداری است.

سال گذشته ، ۲.۲۵۲ میلیارد یورو (به‌علاوه ۵.۲ درصد) از بودجه اتحادیه اروپا، به کشاورزی و جنگلداری اختصاص‌یافته است.

درخواست صدراعظم اتریش از سفرای اتریش برای تلاش به تبلیغ بیشتر برای اقتصاد اتریش

کرونه: صدراعظم اتریش در نشست سفرای اتریش از آنان خواست تا برای بهبود شرایط اقتصادی اتریش در خارج از کشور بیشتر تلاش کرده و تمرکز بر افزایش صادرات به کشورهای محل خدمت خود داشته باشند.

سباستین کورتز در این نشست گفت: سفرای ما و سفارتخانه‌ها می‌بایست همه فعالیت‌های خود را معطوف به بهبود شرایط اقتصادی داخل با ابزار تجارت خارجی و افزایش حجم صادرات اتریشی به این کشورها به‌کارگیرند.

این نشست به ابتکار وزارت امور اروپایی و بین‌الملل اتریش، وزارت اقتصاد و دیجیتال‌سازی و همچنین اتاق اقتصادی فدرال در پردیس بانک ارسته برگزار شد.

اتریش تلاش خواهد کرد تا ژوئن ۲۰۲۲، بیش از ۱۰۰ برنامه در خارج از کشور برای ارتقاء عملکرد دستگاه اقتصادی و تجاری داخلی و صنعت صادرات کشور برگزار نماید.

شالنبرگ وزیر خارجه اتریش نیز در این نشست گفت: من و همه سفرا و همکارانم در وزارت خارجه قسم‌خورده‌ایم تا برای توسعه شبکه اقتصادی و تجارت خارجی اتریش تمامی امکانات خود را به کاربندیم.

کاهش شیب روند رشد اقتصادی

پرسه: به گزارش موسسه پژوهش‌های اقتصادی اتریش، روند رشد اقتصاد اتریش همراه با اقتصاد جهانی، هرچند با افزایش میزان واکسیناسیون‌های سرتاسری و پایان محدودیت‌های رفت‌وآمد رشد چشمگیری را تجربه کرده است، بااین‌وجود ازآنجایی‌که تولیدات رشد سرعتی یکسانی نداشته‌اند، رشد اقتصادی نیز مجدداً به دلیل سکون درروند تولید، سرعت کمتری خواهد داشت، سرعت آرام تولیدات، سبب خالی ماندن انبارها در طولانی‌مدت خواهد شد و به دنبال آن افزایش تقاضا نسبت به عرضه و درنتیجه گران شدن اقلام رشد اقتصادی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱، نسبت به سه‌ماهه نخست سال جاری ۶ / ۳ درصد افزایش داشته است که نشان از بهتر بودن شرایط اقتصادی در اتریش نسبت به میانگین حوزه یورو با ۲/ ۲ درصد رشد دارد.

در این میان صنعت گردشگری، در تابستان ۲۰۲۱، رشد بسیار خوبی داشته است و میزان درآمدهای کسب‌شده در این حوزه حتی از دوران پیش از بحران نیز فراتر رفته است. بر اساس آمار منتشره از سوی مرکز آمار اتریش، در پایان سه‌ماهه دوم سال جاری ۳۲ درصد شرکت‌ها و واحدهای صنعتی اتریشی، با کمبود مواد اولیه روبرو بوده‌اند و این کمبود مواد اولیه سبب تحمیل هزینه‌های زیادی به این واحدها شده است. به دنبال این مسئله، واحدهای صنفی و صنعتی تولیدکننده اتریشی به دنبال افزایش قیمت‌های فروش محصولات خود می‌باشند.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط