جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

جدیدترین اخبار اقتصادی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم شهریورماه ۱۴۰۰ مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در […]

جدیدترین اخبار اتریش هفته دوم شهریور

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم شهریورماه ۱۴۰۰

مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم شهریور ماه ۱۴۰۰ که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر ارائه می گردد

بهبود شرایط اقتصادی اتریش در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱

مرکز آمار اتریش: پس از رکود شدید در سال ۲۰۲۰ به دنبال بحران سلامت کرونا، اقتصاد اتریش در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به میزان قابل‌توجهی بهبودیافته است.

بر اساس ارزیابی اولیه مرکز آمار اتریش، تولید ناخالص داخلی در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ پس از پنج فصل کاهش متوالی، ۱۲ درصد رشد داشته است. هم‌زمان گزارش مرکز آمار حاکی از رشد ۶. ۳ درصدی تولید ناخالص ملی در سه‌ماهه دوم سال جاری نسبت به سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

تجارت خارجی اتریش از ژانویه تا می ۲۰۲۱، به‌ویژه با آلمان به‌عنوان یکی از شرکای اقتصادی اصلی اتریش با افزایش تقریباً ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین رشد را در حوزه صادرات برای اتریش به همراه داشته است. در مقابل بیشترین کاهش در حجم تجارت خارجی با فرانسه ۱۵.۴٪ – و روسیه با ۵. ۸ – درصد بوده است.

تغییرات اساسی در برنامه‌های شرکت نفت و گاز اتریش OMV (خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش)

مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز اتریش، آلفرد اشترن، اعلام کرد این شرکت با تغییرات بزرگی در حوزه عملکرد و برنامه‌های آینده روبروست.

وی تأکید کرد که او ام فا در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر، مدیریت بازیافت و حفاظت از آب‌وهوا تمرکز خواهد داشت. وی همچنین افزود برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار، ما نمی‌توانیم منابع طبیعی را استخراج‌کنیم و دور بریزیم و آن‌ها می‌بایست بدون شک در یک چرخه مورداستفاده قرار گیرند و به دنبال آن صنعت و فناوری‌های این حوزه نیز تغییرات اساسی خواهند داشت. وی افزود: او ام فا تا سال ۲۰۲۳ بخشی از پالایشگاه خود در وین را برای پالایش روغن‌های گیاهی مورداستفاده قرار خواهد داد. او ام فا جزئیات برنامه راهبردی خود را تا پایان سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ اعلام خواهد کرد.

افزایش علاقه‌مندی اتریشی‌ها برای خرید مواد غذایی ارگانیک

کرونه: تقاضا برای مواد غذایی ارگانیک در اتریش تقریباً هر خانواده اتریشی محصولات ارگانیک خریداری می‌کند و هر خانوار اتریشی به‌طور متوسط ۱۱۳ یورو در نیمه اول سال ۲۰۲۱ برای این دسته از مواد غذایی هزینه کرده است.

فروش مواد غذایی غیر بسته‌بندی (به‌استثنای نان و شیرینی) در تجارت خرده‌فروشی مواد غذایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریباً ۱۷ درصد افزایش‌یافته و به حدود ۴۲۰ میلیون یورو رسیده است.

کمبود نیروی ماهر در حوزه سلامت اتریش

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: بیمارستانی در استان اشتایرمارک به دلیل کمبود نیروی کار ماهر، ناچار به تعطیل نمودن بخشی از بیمارستان و تخت‌های این بیمارستان می‌باشد و به‌خصوص خبرها حاکی از وخامت اوضاع در بیمارستان‌های شهر گراتز به‌ویژه در بخش اورژانس می‌باشد.

در وین نیز همچنین انجمن پزشکان وین، نسبت به کمبود پزشک و نیروی ماهر بخش درمانی، اظهار نارضایتی کرده است. همچنین این انجمن انتقاداتی را در خصوص شرایط سخت‌ کاری در دوران همه‌گیری، تأخیر در پرداخت‌ها و عدم هماهنگی در خصوص واکسیناسیون کارکنان بیمارستان به وزارت بهداشت ارائه داده است.

تورم در ماه اوت به ۱. ۳ درصد رسیده است

خبرگزاری رادیو و تلویزیون اتریش: طبق پیش‌بینی‌های مرکز آمار اتریش، نرخ تورم در اتریش نسبت به ماه ژوئیه با ۲. ۰ درصد رشد از ۹. ۲ درصد به ۱. ۳ درصد در پایان ماه اوت رسیده است.

میزان افزایش تورم در ماه اوت ۲۰۲۱ از دسامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون بیشترین میزان نرخ تورم بوده است. حتی با توجه به شاخص تورم بر اساس محاسبات استاندارد اتحادیه اروپا (HICP) نرخ تورم ۱. ۳ درصدی در اتریش، از میانگین اتحادیه اروپایی نیز بالاتر است.

توسعه خطوط نسل پنجم مخابرات در اتریش و رتبه سوم در میان کشورهای اروپایی برای این کشور

هویته: توسعه شبکه خدمات مخابراتی نسل پنجم اتریش را به یکی از کشورهای پیشرو در حوزه مخابرات و دیجیتالی شدن تبدیل می‌کند.

با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و آنتن‌های موردنیاز در دو سال گذشته، اتریش رتبه سوم را در کشورهای اروپایی که دسترسی سرتاسری به آنتن‌های نسل پنجم را در اختیاردارند، کسب کرده است.

خانم کوستینگر، وزیر گردشگری و مناطق اتریش روز دوشنبه در فورم آلپباخ، از طرح اتریش برای توسعه خطوط نسل پنجم پرده‌برداری کرد و افزود تاکنون ۵۸ درصد از مشتریان خطوط تلفن همراه و اینترنت، دسترسی به آنتن‌های نسل پنجم دارند و قرار است تا سال ۲۰۲۶ با سرمایه‌گذاری ۴. ۱ میلیارد یورویی، تمامی نقاطی که در اتریش دسترسی به اینترنت پرسرعت ندارند، بتوانند از خدمات نسل پنجم برخوردار شوند.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط