تجربیات اتریش با بنگاه‌های کوچک و متوسط

تجربیات اتریش با بنگاه‌های کوچک و متوسط

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

دولت اتریش با استفاده از برنامه‌های راهبری وزارت فدرال اقتصاد و دیجیتال سازی اتریش توانسته است تا شرایط مناسبی را […]

حضور هیئت تجاری ایران در WKO

دولت اتریش با استفاده از برنامه‌های راهبری وزارت فدرال اقتصاد و دیجیتال سازی اتریش توانسته است تا شرایط مناسبی را برای محصلین و دانشجویان و همچنین مشاغل و کارفرمایان جهت ارتباط مستقیم میان مدرسه، دانشگاه و بازار کار فراهم آورد تا نیروی کار متخصص در هر سطحی بتواند با کمترین هزینه زمانی، در مشاغل مورد نیاز آغاز به کار کند.

حوزه فعالیت SME ها در اتریش به تفکیک سهم به صورت ذیل می‌باشند :
– تجارت ۲۴ درصد
– خدمات حرفه ای، علمی و شرکت های مهندسی ۲۰ درصد
– هتل داری و رستوران‌ها ۱۴ درصد
– ساخت و ساز و شرکت های ساختمانی ۱۱ درصد
– شرکت های تولیدی و تولیدات صنعتی ۷ درصد

طبق آمار ۹۹.۶ درصد از شرکت های اتریشی را شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می دهند و این واحد ها توانسته اند ۷۰ درصد فرصت های شغلی را در اتریش فراهم آورده و بیش از ۲ میلیون نفر را به خدمت گیرند.

این شرکت ها بویژه برای اتریش درآمد قالب توجهی را به ارمغان آورده اند. طبق آمار ۶۳ درصد درآمدهای اتریش از طریق این شرکت ها تامین می‌گردد. در میان انواع ساختاری این نوع شرکت ها، واحد های صنفی تک نفره “ One Person Enterprises. -OPE” بسیار محبوب بوده و در سالهای اخیر افزایش بسیاری داشته است. گفته می‌شود ۳۶ درصد SME ها شرکت های تک نفره می‌باشند.

بر این اساس بیشترین دوره‌های آموزشی مرتبط با شرکت های کوچک و متوسط ، برای مشاغلین در حوزه صنعت فلزات و ماشین آلات و مخابرات می‌باشد همچنین در بخش ساخت و ساز به ویژه راه سازی ، این دوره‌ها با استقبال بسیار خوبی روبرو بوده اند.

از سوی دیگر فارغ التحصیلان این دوره‌ها میزان هزینه شرکت های کوچک و متوسط را به طور چشمگیری کاهش داده اند زیرا با میزان خطای کمتری نسبت به انتخاب افراد روبرو هستند و یکپارچگی این سامانه ، مدارک ارائه شده و دوره‌های آموزشی استاندارد، شرایط را در تمامی ایالت های اتریش به طوری فراهم اورده است تا تجمع نیروی کار به دلیل نبود زیرساخت های مورد نیاز در شهرهای بزرگ کاهش یابد.

برنامه‌های دیجیتال سازی نسل اول و دوم شرکت های کوچک و متوسط وزارت اقتصاد و دیجیتال سازی موسوم به. SME Digital 1.0 و SME Digital 2.0 نیز وجود دارند. برنامه نسل اول از سال ۲۰۱۷ با بودجه ای بالغ بر ۷.۶ میلیون یورو آغاز شده است و توانسته است تا کنون به بیش از ۶۷۰۰ شرکت خدمات جهت بازاریابی دیجیتال و دیجیتال سازی ارائه نماید. به دلیل موفقیت بی بدیل این پروژه دولت نسل دوم این برنامه را معرفی کرده است که پیش بینی می‌شود از مارس سال ۲۰۲۰ با بودجه ای بالغ بر ۴ میلیون یورو آغاز به کار کند.

اتاق بازرگانی فدرال اتریش نیز در قالب بسته‌های کمکی به شرکت های کوچک و متوسط امکانات گوناگونی را فراهم آورده است که از آن جمله می‌توان، به مشاوره‌های رایگان برای شرکت ها در حوزه بازاریابی داخلی و خارجی، معرفی محصولات و خدمات شرکت ها در بانک اطلاعاتی اتاق، برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون جهت ارائه اطلاعات و آموزش های حقوقی و مالیاتی به شرکت ها و حتی راهنمایی و مشاوره در امور ثبت شرکت از خدماتی اولیه ای می‌باشد که اتاق بازرگانی فدرال اتریش به این شرکت ها ارائه می نماید.

موسسه آموزشی و کارآموزی بین الملل اتاق بازرگانی فدرال اتریش، “WIFI International” طبق آمار توانسته است در داخل و خارج از اتریش سالیانه بیش از ۵۰۰۰ کارآموز، کارآفرین و نیروی کار حرفه ای را تعلیم دهد که سبب ایجاد مشاغل و همچنین تشویق کارآفرینان محلی و اتریشی برای ایجاد مشاغل جدید در مناطق حوزه فعالیت این مرکز شده است.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط