برنامه ریزی مقتصدانه اتریشی‌ها برای سال 2022

برنامه ریزی مقتصدانه اتریشی‌ها برای سال ۲۰۲۲

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

براساس نتایج یک نظرسنجی عمومی، مردم اتریش تصمیم دارند تا در سال ۲۰۲۲، بیش از پیش صرفه جویی نموده و […]

براساس نتایج یک نظرسنجی عمومی، مردم اتریش تصمیم دارند تا در سال ۲۰۲۲، بیش از پیش صرفه جویی نموده و منابع مالی بیشتری را جمع آوری نمایند.

بر اساس این نظر سنجی، همچنان خرید طلای خالص و شمش و پول نقد خارج از حساب های بانکی، یکی از اصلی ترین راه‌های ایجاد امنیت مالی برای مردم این کشور به شمار می آید.

۲۹ درصد مردم می خواهند در سال جدید پول بیشتری در حساب پس انداز خود بگذارند و در مقابل سرمایه گذاری در اوراق بهادار برای بسیاری از مردم جذابیت کمتری دارد. بر اساس نظرسنجی اخیر موسسه J.P ،تنها ۱۵ درصد چنین سرمایه گذاری را برای سال ۲۰۲۲ در نظر دارند.

همچنین ۳۷ درصد از اتریشی‌ها قصد دارند تا در سال نو زندگی مقتصدانه تری داشته باشند. برای انجام این کار، آنها مایلند مصرف خود را محدود کرده یا به دنبال قیمت های ارزان تر باشند.

۲۷ درصد مصمم هستند که بدهی خود را بپردازند یا حداقل بدهی جدیدی نداشته باشند. کمی‌کمتر از یک سوم پاسخ دهندگان نیز اظهار داشتند که می خواهند پول بیشتری به حساب پس انداز واریز کنند.

در مقایسه، سرمایه گذاری در اوراق بهادار از علاقه نسبتا کمی‌برخوردار است. فقط کمی‌بیش از یک هشتم از افراد مورد بررسی (۱۵ درصد) گفتند که می خواهند چنین سرمایه گذاری انجام دهند.

در میان شرکت کنندگان در نظرسنجی، ۲۸ درصد گفتند که از وضعیت مالی خود راضی هستند و هیچ فعالیت دیگری در سال آینده برنامه ریزی نمی‌کنند. در این نظر سنجی ۸۰۰ زن و مرد ۱۸ سال به بالا بین ۱ و ۵ دسامبر ۲۰۲۱ مورد پرسش قرار گرفتند.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط