ارزیابی مثبت سازمان OECD از عملکرد اقتصادی اتریش

ارزیابی مثبت سازمان OECD از عملکرد اقتصادی اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

هرچند ارزیابی OECD در کل از عملکرد اقتصادی اتریش در سال گذشته مثبت بوده است بااین‌وجود این سازمان پیشنهاد‌های بسیاری […]

oecd

هرچند ارزیابی OECD در کل از عملکرد اقتصادی اتریش در سال گذشته مثبت بوده است بااین‌وجود این سازمان پیشنهاد‌های بسیاری را برای بهبود شرایط و توسعه زیرساخت‌های فرسوده در اتریش و همچنین بهبود نظام سلامت و کاری این کشور در گزارش ۲۰ دسامبر خود اعلام نموده است.

گزارش سالانه این سازمان به ضعف‌های ساختاری بسیاری در نظام اجتماعی و بهداشتی اتریش علیرغم نرخ پایین بیکاری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و عضو این سازمان اشاره نموده است.

اقتصاد اتریش تا پاییز امسال تنها در یک مرحله بهبود شرایط اقتصادی را از آغاز همه‌گیری کرونا تجربه نمود و از آغاز بحران تا امروز با بحران اقتصادی، بیکاری و کمبود بودجه روبرو است.

بااین‌وجود در پایان سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، عملکرد کلی اقتصادی کشور به سطح قبل از بحران بازگشته و تنها کمی عقب‌تر از دانمارک و بهتر از آلمان است اما تقریباً با کشورهای عضو OECD برابری می‌کند.

این گزارش ۱۳۱ صفحه‌ای امروز در جریان دیدار رئیس این سازمان با وزیر امور خارجه الکساندر شالنبرگ و وزیر اقتصاد مارگارت شرامبوک تحویل داده شد. همچنین قرار است ملاقاتی با رئیس‌جمهور فان در بلن در روزهای آتی برگزار شود.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط