اتریش رتبه پنجم شاخص رفاه در جهان را از آن خود کرد

اتریش رتبه پنجم شاخص رفاه در جهان را از آن خود کرد

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

موسسه گروه مشاوران بوستون Boston Consulting Group با ارزیابی شاخص رفاه در ۱۴۱ کشور، اتریش را پس از کشورهای سوئیس، […]

شاخص رفاه اتریش

موسسه گروه مشاوران بوستون Boston Consulting Group با ارزیابی شاخص رفاه در ۱۴۱ کشور، اتریش را پس از کشورهای سوئیس، نروژ، فنلاند و ایسلند در جایگاه پنجم قرارداد. بر اساس شاخص رفاه و بهزیستی SEDA هم‌زمان با بحران همه‌گیری کرونا، رفاه در اتریش حتی نسبت به سال ۲۰۱۹، سه رتبه بهبودیافته است.

 بر اساس این گزارش، به‌جز سنگاپور، استرالیا و نیوزیلند، پانزده کشور نخست این فهرست همگی کشورهای اروپایی می‌باشند. این مطالعه همچنین میزان انعطاف‌پذیری و قدرت بازیابی این ۱۴۱ کشور را هم‌زمان با بحران کرونا موردبررسی قرار داده است که به‌موجب آن ۱۵ کشور نخست این فهرست بهترین میزان تاب‌آوری و قدرت بازیابی را در برابر شرایط بحران کرونا داشته‌اند و توانسته‌اند کاهش میزان تولید و کاهش رشد اقتصادی و موج بیکاری را بهتر از دیگر کشورها کنترل نمایند.

این گزارش کشورهای موردبررسی را در ۴۰ شاخص گوناگون در زمینه‌های اقتصادی، مانند درآمد، ثبات اقتصادی و مسئله اشتغال، سرمایه‌گذاری، بهداشت، آموزش و زیرساخت‌های نظام سلامت کشور و محیط‌زیست، دیوان‌سالاری موارد مربوط به حوزه اجتماعی و مدنی و توزیع عادلانه درآمدها مورد ارزیابی قرار داده است.

دیگر مسئله موردبررسی این موسسه، میزان توان تولید اقتصادی که پاسخگوی نیاز جمعیت کشور باشد بوده که در این خصوص اتریش بازهم کارنامه قبولی را دریافت کرده است. بر اساس این گزارش، کیفیت و رفاه زندگی برای تمامی اقشار جامعه ارتباط مستقیم با عملکرد اقتصادی دولت و بدنه اقتصادی کشورها دارد. اتریش به لحاظ ثبات اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های دیجیتال در دوره کرونا به‌ویژه عملکرد بسیار خوبی نسبت به دیگر کشورها داشته است.

این موسسه عوامل اصلی تعیین‌کننده برای کیفیت سطح زندگی و رفاه در سطح جوامع بین‌المللی را توسعه و افزایش زیرساخت‌ها و سامانه‌های حفاظت از آب‌وهوا و محیط‌زیست با هدف کاهش تولیدات دی‌اکسید کربن و کربن‌زدایی، دیجیتالی شدن و امنیت اجتماعی می‌داند. ریاست این موسسه همراه با انتشار این گزارش می‌افزاید:

برای اینکه اتریش در میان کشورهای پیشرو در جهان باقی بماند، نه‌تنها به پیشرفت اجتماعی، بلکه مهم‌تر از همه به سرمایه‌گذاری در دیجیتالی سازی، آموزش و محیط‌زیست نیازمند می باشد.

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مطالب مرتبط