فن‌آوری‌های زیست محیطی در اتریش

فن‌آوری‌های زیست محیطی در اتریش

دسترسی سریع به محتوای صفحه

مقدمه

اتریش طلایه دار فن‌آوری‌های نوین است که به حفاظت محیط زیست و بهبود پایداری کمک می‌کنند – از جمله مدیریت […]

زیست محیطی در اتریش

اتریش طلایه دار فن‌آوری‌های نوین است که به حفاظت محیط زیست و بهبود پایداری کمک می‌کنند – از جمله مدیریت پسماند، بازیافت، بازدهی انرژی، انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت آب و آلودگی هوا. اولین نمونه‌ها از این نوع فن‌آوری در سطح دنیا شامل اولین نیروگاه تولید برق جزر و مد دریاچه‌ای است.

اتریش با استفاده از سامانه ARAو بازیافت حرارتی ضایعات در مسیری پایدار برای استفاده طولانی مدت از مواد خام گام برداشته است و یک شرکت اتریشی، پیشگام بازار جهانی در حوزه فناوری سنجش کیفیت آب است.

فناوری های زیست محیطی در این کشور که دارای منابع طبیعی و طبیعت بکر است، سابقه ای دیرینه دارند و این فناوری ها دارای جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور هستند. یک فرصت شغلی در حوزه فناوری های زیست محیطی دو فرصت شغلی دیگر در صنایع عادی تولید می کند.
فناوری های زیست محیطی تقریبا در هر خانه شخصی، هر نهاد عمومی، هر ساختمان عمومی و هر تاسیسات تولیدی قابل نصب است. این فناوری ها غالبا دیده نمی شوند و به آنها توجهی نمی شود و برخی اوقات تنها وقتی دیگر وجود نداشته باشند متوجه آنها می شویم.

اکثر شرکت های اتریشی فعال در این حوزه، شرکت های کوچک و متوسط بوده و از انبوه مهارت های خود در حوزه فناوری های زیست محیطی برای مشتریان سراسر دنیا با موفقیت استفاده می نمایند – نرخ صادرات آنها بیش از ۸۰% است.
فناوری محیط زیست و انرژی به معنای تأمین منابع و راهکارهای سازگار با محیط زیست و آب و هوا است. در کشور اتریش، تمرکز منحصر به فردی روی نوآوری، تکنولوژی و پیشگامی بازار در حوزه تکنولوژی‌های زیست‌محیطی و انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد.

از دهه ۷۰، در سطح اجتماعی و سیاسی، محافظت از محیط زیست به عنوان یک فاکتور مهم در حفظ کیفیت زندگی تلقی شده است. به همین دلیل است که مشتریان سراسر جهان ، بعنوان نمونه، می‌توانند در اتریش راهکارهای سطح بالا به لحاظ زیست‌محیطی را برای حل مسائل آینده بیابند.
• دفع زباله، بازیافت، استفاده از گرما، پردازش پسماندهای بیوژنیک
• کنترل و اندازه ‌گیری آلودگی هوا
• تأمین آب، پردازش آب، تصفیه آب آشامیدنی

این یک صنعت نوآور است و کمپانی‌های صادرات-محور همیشه آماده یافتن راه‌ حل‌های عملیاتی هستند. مدیریت پایدار و تلاش برای حفظ چرخه مواد اهمیت ویژه‌ ئی دارند.

فاکتور اقتصادی تکنولوژی زیست ‌محیطی

صنعت فناوری زیست ‌محیطی اتریش همواره متشکل از سازمان‌های کوچک و متوسط است و در حال رشد تکنولوژیکی سریعی است. این پویایی تحت تأثیر یک ساختار حقوقی هدفمند است.
نوآوری‌های اکولوژیکی دارای اثر مستقیم روی اقتصاد هستند، که این می‌تواند منافع مشتریان شرکت‌های تخصصی اتریش را تأمین کند. از جمله در حوزه بازیافت، تحولات جدیدی در بازار رخ داده که هدایت کننده همه بخش‌های اقتصادی هستند. در اتریش، سطح بازیافت شیشه، کاغذ، فلزات و مواد بیوژنی بالا است. بازیافت ضایعات شهری در حدود ۶۰% است. شرکت‌های اتریشی دانش لازم را پیرامون تکنولوژی‌های ضروری، فرآیندها و خدمات لجستیک و سازمانی دارند.

قدمت و فناوری آینده

برای بیش از ۱۰۰ سال، شرکت‌های اتریشی با فناوری‌های سبز نوآورانه، با نبض زمانه پیش رفته اند. توربین کاپلان، که در سال ۱۹۱۳ توسط مهندس اتریشی، ویکتور کاپلان، ساخته شد، همچنان نیروی محرکه توان برق آبی امروز است. موفقیت‌های انرژی گرمای خورشید در اتریش آغاز شده و تکنولوژی‌ها و سیستم‌های بازیافت ساخته شده در اتریش در سراسر جهان کاربرد دارند.
در پایان هزاره، کمپانی‌های اتریشی روی بقای آب، کنترل آلودگی هوا و مدیریت ضایعات تمرکز داشتند. امروزه، تکنولوژی‌های اثبات شده موجود در این حوزه‌ها در سراسر جهان مشتری دارند. موضوعات امروزی که کمپانی‌های اتریشی به آنها می‌پردازند، بهینه‌ سازی پیوسته فرآیندهای بازیافت و صنعت بازیافت، روش‌های نوآورانه برای پردازش آب و تصفیه بیولوژیکی آب هستند.

تکنولوژی‌های دانش-محور برای محیط زیست

آموزش، نقش مهمی را در تکنولوژی محیط زیست ایفا می‌کند، چرا که تکنولوژی محیط زیست نیازمند متخصصینی از همه حوزه‌ها است. نمونه‌ ئی از تعهد اتریش به پرورش متخصصان جوان، آموزش متخصصان حوزه بیوسنسورها در دانشگاه فنی گراتس است است. این دانشگاه فنی در حال همکاری با ۱۳ شریک علمی و تجاری از پنج کشور، شامل خوشه فناوری سبز استیریا، برای توسعه دو برنامه دوره کارشناسی ارشد در زمینه منابع زیستی است. شبکه اروپایی نوآوری‌های انرژی پایدار، یا “eseia”، از توسعه مشاغل صنعتی جدید مانند “مهندسی زیست-پالایش” و “مدیریت زنجیره ارزشی منابع زیستی” پشتیبانی می‌کند.

  •  ۱۵,۲۴ میلیارد یورو فروش

مجموع فروش بخش فناوری محیط زیست اتریش سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۵,۲۴ میلیارد یورو بوده است.

  •  ۵۱.۴۷۰ فرصت شغلی

در سال ۲۰۱۹، شرکت های صنعتی و خدماتی بخش فناوری محیط زیست، بالغ بر ۵۱.۰۰۰ فرصت شغلی به بازار کار عرضه کرده اند.

  •  ۷۱,۸ % نرخ صادرات

سهم صادرات در صنعت فناوری محیط زیست اتریش در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۷۱,۸% بوده است.

  •  ۶,۵ % نرخ تحقیق و توسعه

شرکت های اتریشی صنعت فناوری محیط زیست در زمینه تحقیق و توسعه بسیار فعال بوده و نرخ تحقیق و توسعه در اتریش بالغ بر ۶,۵% است (۲۰۱۹).

فناوری محیط زیست(صنعت و ارائه دهندگان خدمات) ۲۰۱۹
فناوری محیط زیست صنعت ارائه دهندگان خدمات کلی
سود ۱۱,۹۴ میلیارد یورو ۳,۳ میلیارد یورو ۱۵,۲۴ میلیارد یورو
تعداد شرکت ها ۱.۰۸۰ ۱.۶۵۲ ۲.۷۳۲
تعداد پرسنل ۳۷.۹۰۰ ۱۳.۵۷۰ ۵۱.۴۷۰
میزان صادرات ۹,۸۹ میلیارد یورو ۱,۰۵ میلیارد یورو ۱۰,۹۴ میلیارد یورو
نرخ صادرات ۸۳ % ۳۳۲ % ۷۱,۸ %

 

منبع: Trend Top 500
ده شرکت برتر اتریشی فعال در زمینه فناوری محیط زیست بر حسب فروش خالص به میلیون یورو ۲۰۱۸
Loacker Recycling GmbH ۷۱۵,۰۰
BWT AG ۶۹۷,۴۰
FCC Austria Abfall Service AG (vormals: .A.S.A. Abfall Service AG) ۴۴۴,۹۰
Saubermacher Dienstleistungs-AG ۳۰۴,۸۰
Brantner ۲۳۸,۰۰
Müller-Guttenbrunn GmbH ۲۳۱,۰۰
Altstoff Recycling Austria AG (ARA AG) ۲۰۲,۱۰
دسترسی سریع به محتوای صفحه