لیست کار گروه های ما
با تایید اعضای محترم هیئت مدیره، اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش از این پس دارای سه کارگروه اصلی خواهد بود که عبارتند از: کارگروه فرهنگی و اجتماعی، کارگروه اقتصاد و تجارت، کارگروه فناوری و نوآوری ؛ در ادامه به معرفی اهداف و حوزه های تحت پوشش این سه کارگروه خواهیم پرداخت.
لطفا کارگروه مورد نظر را انتخاب کنید
کارگروه فرهنگی و اجتماعی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به منظور بهبود تعاملات فرهنگی و اجتما عی بین دو کشور و توسعه همکاری های دوجانبه و چندجانبه در زمینه گردشگری و صنعت سفر، تبادلات فرهنگی و اجتماعی و نیز مراودات حقوقی تشکیل شده است.
اهداف اصلی کارگروه فرهنگی و اجتماعی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش عبارتند از:
- ارتقای تعاملات اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور
- ترویج صنعت گردشگری در ایران و اتریش
- توسعه همکاری بین صنعت گردشگری دو کشور
- ارائه خدمات و مشاوره به شرکت ها ی عضو اتاق بازرگانی ایران و اتریش
- توانمندسازی افراد به خصوص بانوان از طریق تعامل با بانوان سایر کشورها
- ارائه برنامه های آموزشی پربازده و مفید به اعضا
- برقراری تعاملات دوسویه و دوجانبه با متخصصان این حوزه در اتریش
حوزه های تحت پوشش
این کارگروه بر حوزه های زیر متمرکز خواهد بود:
- توسعه پایدار
- توانمندسازی بانوا ن
- توسعه فرهنگ و هنر و ارتباطات فرهنگی دو کشور
- صنعت گردشگری و زیرشاخه های آ ن
- حقوق و قوانین
- مسئولیت های اجتماعی
توسعه تجارت و ارتباط تجاری دو کشور مهمترین، اساسی ترین و کلیدی ترین هدف تشکیل اتاق های بازرگانی است؛ کارگروه اقتصاد و تجارت اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش با بررسی و ارزیابی اطلاعات، بازاریابی و شناسایی مشتریان، تحقیقاتی را برای یافتن راه حل ها ی بهتر برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری در دو کشور انجام می دهد. همچنین، باتوجه به نیازهای بازار و تحلیل وضعیت موجود، برنامه های جدیدی برای توسعه کسب وکارهای ایرانی و اتریشی در بازارهای خارجی طراحی می کند. این کارگروه با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط، به توسعه فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در دو کشور می پردازد.
اهم وظایف کارگروه اقتصاد و تجارت
- توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی : اصلی ترین وظیفه کارگروه اقتصاد، صنعت و ارتباطات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش، توسعه و تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور است.
- پایش و ارزیابی بازار: کارگروه اقتصاد، صنعت و ارتباطات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش، با تحلیل و بررسی نیازهای بازار و به روزرسانی اطلاعات بازاریابی و مشتریان در دو کشور، به پایش و ارزیابی بازار و تولید راهکارهای جدید برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری در دو کشور می پردازد.
- طراحی برنامه های توسعه کسب وکار: با توجه به نیازهای بازار و تحلیل وضعیت موجود، کارگروه اقتصاد، صنعت و ارتباطات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش، برنامه های جدیدی برای توسعه کسب وکارهای ایرانی و اتریشی در بازارهای خارجی و داخلی طراحی می کند.
- ترویج فرهنگ تجارت و سرما یه گذاری: با همکاری کسب وکارهای بخش خصوصی در دو کشور، کارگروه اقتصاد، صنعت و ارتباطات تجاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به ترویج فرهنگ تجارت و سرمایه گذاری در دو کشور می پردازد .
- توسعه فرصت های سرمایه گذاری: با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط، کارگروه به توسعه فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در دو کشور می پردازد.
- جذب سرمایه: این کارگروه برای تسهیل روند جذب سرمایه خارجی و آشنایی سرمایه گذاران با فرصت های سرمایه گذاری در دو کشور، نشست هایی با سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ داخلی و خارجی در دو کشور را برگزار می کند.
- مشارکت در بحث آموزش و تربیت کارآفرینان جوان: تربیت کارآفرینان جوان به عنوان آینده سازان تجارت و کسب وکار.
- مشارکت و برنامه ریزی در اعزام / پذیرش هیئت های تجاری: از طریق مذاکرات اولیه و سنجش صحیح بازار و نیز ارائه مشاوره و برنامه جهت اعزام هیئت های تجاری در سال
حوزه های تحت پوشش
این کارگروه بر حوزه های زیر متمرکز خواهد بود:
- توسعه کارآفرینی
- تجارت
- اقتصاد
- صنعت
- فنی و مهندسی و صدور خدمات
- توسعه و مدل سازی کسب وکارها
- آموزش
- تجاری سازی ایده ها
- سایر حوزه های مرتبط و متناظر
این کارگروه با هدف توسعه و تقویت صنایع دیجیتال و نوآوری در دو کشور فعالیت می کند. این فعالیت ها در جهت توسعه سطح فناوری و نوآوری در صنایع مختلف شکل گرفته است که از جمله می توان به فناوری اطلاعات، استارتاپ ها، رسانه های د یجیتال، رباتیک، هوش مصنو عی، اینترنت اشیا و… اشاره کرد.
ضرورت فعالیت کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در توسعه بیشتر فناور ی های دیجیتال و نوآوری در دو کشور قابل توجیه است. رشد روزافزون تکنولوژی، تحول در رو ش های کسب وکار، تغییر در رفتار مصرف کنندگان و حضور در بازارهای جهانی، نیازمند توسعه فناوری های دیجیتال و نوآوری در کلیه صنایع، مشاغل و جوامع مختلف در سطح جهان است.
اهداف کارگروه فناوری و نوآوری اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش
- توسعه صنایع دیجیتال: کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال، با تمرکز بر روی تحقیقات و رشد صنایع دیجیتال، به ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات در این صنایع می پردازد. با توسعه فناوری های دیجیتال و نوآوری، این صنایع بهبود و ارتقا پیدا می کنند و باعث افزایش سطح تولید و تزریق ارزش افزوده به اقتصاد دو کشور می شوند.
- ترویج فرهنگ استفاده از فناوری ها ی دیجیتال: کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال، برنامه های آموزشی و ترویجی را برای ترویج فرهنگ استفاده از فناوری های دیجیتال در جامعه و کسب وکارها برگزار می کند.
- توسعه ارتباطات دیجیتال: با توجه به روند رشد تکنولو ژی، ارتباطات دیجیتال بخشی از زندگی روزمره مردم شده است. کارگروه فناوری و نوآوری ها ی دیجیتال به توسعه این ارتباطات در جامعه و صنا یع مختلف می پردازد.
- توسعه فناوری های نوآورانه: باتوجه به نیازهای بازار، کارگروه فناور ی و نوآوری های دیجیتال به توسعه فناوری های نوآورانه و جدید در صنایع مختلف می پردازد.
- بهره برداری بهینه از فناوری های د یجیتال: با استفاده بهینه از فناوری های دیجیتال، کسب وکارها قادر خواهند بود تا کارایی و کیفیت خدمات و محصولات خود را افزایش دهند. کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال به بهره بردار ی بهینه از این فناوری ها برای کسب وکارها و صنا یع مختلف کمک می کند.
- همکاری با نهادهای متناظر اتریشی: کارگروه فناوری و نوآوری های دیجیتال در راستای توسعه صنایع دیجیتال و نوآوری، با سایر کشورها همکاری می کند و تبادل تجربیات و دانش را به عمل می آورد.
- تسهیل در انتقال فناوری های دیجیتال: موفقیت در توسعه صنایع دیجیتال و نوآوری به شدت به انتقال فناوری های دیجیتال بین کشورها و صنایع مختلف بستگی دارد.
- برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی: به منظور آشنایی با جدیدترین روندهای موجود در بازار
- تبادل اطلاعات و فناوری: به منظور همسو شدن جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا
- برگزاری رویدادهای دوجانبه هدفمند در حوزه حمایت از استارتاپ ها، کارآفرینی جوانان، تبادل ایده ها و…