گردشگری در اتریش

اتریش یکی از مقاصد جهانگردی محبوب جهان است که انواع امکانات مسافرتی، مهمان‌خانه‌های عالی، غذا، فعالیت‌های ورزشی (اسکی، دوچرخه‌سواری کوهستانی، دره نوردی، پیاده‌روی کوهستانی، کوهنوردی)، رویدادهای مفرح، کنسرت‌ها و گردشگری بهداشتی را عرضه می‌کند. در مدارس حرفه‌ای و دانشگاه‌ها، دوره‌های کارورزی حوزه گردشگری ویژه پرسنل و مدیران از بالاترین استاندارد برخوردار هستند.

 

بررسي اجمالي

نقطه قوت گردشگری اتریش را می‌توان تنها با یک عدد نشان داد: قریب به 40 میلیون میهمان سالانه از این کشور دیدن می‌کنند. چه برای تعطیلات تفریحی تابستانه، رویدادهای ورزشی زمستانی، یا شرکت در کنفرانس‌های بزرگ: گردشگری اتریش پیشنهادی خوب برای مسافران بین‌المللی دارد.

اتریش دارای ویژگی‌های بسیاری به‌عنوان مقصد گردشگران است. شرایط امنیتی فوق‌العاده، محیط پاک و فرهنگ متعالی مردم را از سراسر جهان جذب می‌کند. کیفیت بالای زندگی به‌واسطه زیرساخت‌های مناسب و رفاه مثال‌زدنی از عناصری هستند که این کشور را برای مشتریان بین‌المللی جذاب ساخته‌اند.

در مورد گردشگران تفریحی، مسافرین با دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های تفریحی مواجه می‌شوند. در فصل تابستان، کوهستان‌ها و شهرهای اتریش و در فصل زمستان، ورزش‌های زمستانی، هدف گردشگران خواهند بود.

در حوزه MICE (جلسات، طرح‌ها، همایش‌ها، رویدادها)، کمپانی‌های اتریشی به برگزاری رویدادهای بزرگ مثل کنگره‌ها، کنفرانس‌ها و فعالیت‌های سازمانی می‌پردازند. تدوین‌کنندگان این خدمات، چالش لجستیک سازمان‌دهی رویداد را با 3000 شرکت‌کننده مدیریت می‌کنند.

هم‌چنین ویژگی‌هایی مانند توریسم سلامت و گردشگری موضوعی، مانند سفرهای مرتبط با معماری، شراب و هنر نیز در میان محصولات این صنعت وجود دارند.

حوزه‌های تخصصی اتریش

اتریش بهترین اسکی‌بازان جهان را دارد، چرا که کوه‌ها و تله‌کابین‌های این کشور در کلاس جهانی قرار دارند. میهمانانی از بسیاری نقاط جهان که به ورزش‌های زمستانی و برفی علاقه‌مند هستند، از این امکانات برای مدت‌ها استفاده کرده‌اند، چرا که اتریش پیشگام توریسم زمستانی است. اسکی کلاسیک هم‌اکنون با محصولات دیگری مثل مجموعه‌های حرکات نمایشی با اسنوبرد، SPA برای Apres-Ski و مجموعه‌های تفریحی منطقه‌ای مربوط به اسکی گسترش پیداکرده است.

محصولات فرهنگی شهرهای اتریش فوق‌العاده هستند. ازجمله، موسیقی کلاسیک در اتریش رشد یافته است. به‌عنوان نمونه، وین، شهری با تنها 1.8 میلیون نفر جمعیت، سالیانه 100000 بازدیدکننده را در کنسرت تابستانی موسیقی کلاسیک جذب می‌کند.

صنعت کاملاً وابسته به متغیرهای خارجی مثل نوسانات ارز و تحولات سیاسی است. ترکیب چند فرهنگی محصولات می‌تواند این نوسانات را کنترل کند و توانایی‌های میان فرهنگی کارشناسان توریسم در اتریش بالا است. آن‌ها محصولات سفارشی برای بازدیدکنندگانی بافرهنگ‌های مختلف می‌سازند.

توریسم اختصاصی

فعالان بخش توریسم در اتریش آموزش‌های ویژه می‌بینند و “حس اتریشی” را منتقل می‌کنند که بازدیدکنندگان به آن علاقه‌مند هستند. همچنین این فعالان دارای وجهه بسیار خوبی در خارج از کشور هستند. آموزش‌ آن‌ها در همه سطوح انجام می‌شود:

  • کارآموزی
  • مدارس فنی و حرفه‌ای
  • دانشگاه علوم کاربردی
  • دانشگاه ماژول
  • دانشکده گردشگری سالزبورگ

توسعه پایدار

یکی از دلایل اصلی که مسافرین اتریش را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، طبیعت بکر این کشور است. درنتیجه برای کمپانی‌های گردشگری ضروری است که عملکرد پایدار را گسترش داده و پیاده‌سازی کنند. به‌عنوان نمونه، جلوگیری از ایجاد ضایعات و تفکیک آن‌ها یا مفاهیم صرفه‌جویی در انرژی در زمینه کترینگ و صنعت هتلداری از جنبه‌های مهم بازاریابی محصولات گردشگری است.

موفقیت همگانی

شرایط رقابتی در گردشگری بدان معناست که کیفیت محصولات بالا خواهد بود. بسیاری از نهادها و کمپانی‌ها با هم در خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان کار می‌کنند. از جوامعی که زیرساخت را ایجاد می‌کنند تا مناطقی که آن‌ها را بازاریابی می‌کنند تا صنعت کترینگ و سازمان دهندگان، همگی دست در دست هم برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان جهانی فعالیت می‌کنند.

آمار و ارقام

 

در این بخش با مطالعه برخی داده‌های برگزیده، به کسب اطلاعاتی پیرامون اهمیت شاخه‌های صنعتی اتریش بپردازید: گردشگری در اتریش

  • 58,8 میلیارد یورو ارزش‌آفرینی

ارزش‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم صنعت گردشگری و اوقات فراغت در سال 2017 بالغ بر 58,8 میلیارد یورو، نزدیک به 16% تولید ناخالص ملی بوده است.

  • 2.037 یورو درآمد سرانه

در سال 2017، درآمد سرانه گردشگری اتریش بالغ بر 2.037 بوده است.

  • 110,4 میلیون اقامت

در سال 2018، 110,4 میلیون اقامت مهمانان خارجی در اتریش به ثبت رسیده و بدین ترتیب در مقام پنجم در بین 31 کشور اروپا قرارگرفته است.

  • 4.903 رویداد بین‌المللی

در سال 2017، صنعت کنفرانس اتریش، 4.903  کنفرانس بین‌المللی، همایش و سمینار را به ثبت رساند.

 

منبع: آمار اتریش، گردشگری
   اعداد و ارقام صنعت گردشگری 2018 
   ورود مهمانان داخلی 14,0 میلیون
   ورود مهمانان خارجی 30,8 میلیون
   مجموع ورودها    44,8 میلیون
   اقامت مهمانان داخلی 39,4 میلیون
   اقامت مهمانان خارجی 110,4 میلیون
   مجموع اقامت‌ها    149,8 میلیون
   میانگین مدت اقامت شبانه 3,3
درآمد حاصل از مهمانان خارجی به یورو   19,5 میلیارد
   درآمد حاصل از مهمانان اتریشی به یورو   22,9 میلیارد

انتهای خبر./