ارتباط با ما
تحقیق و توسعه بازار
تحقیق و توسعه یا (R&D (Research and Development دو فرایند در هم تنیده هستند که خروجی آنها منجر به خلق محصولات جدید و یا تغییر در محصولات پیشین با استفاده از نوآوریهای فناورانه است. بسیاری از محصولات کاربردی که امروزه جزئی جداییناپذیر از زندگی ما هستند محصول فرایند تحقیق و توسعه هستند.
تحقیق و توسعه (R&D) تاثیر مستقیمی بر نوآوری، بهره وری، کیفیت، سطح استاندارد زندگی، سهم بازار و نیز دیگر عواملی که در افزایش توان رقابتی سازمانها موثر هستند، دارد.
واحد تحقیق و توسعه، قلب یک شرکت یا سازمان است و نقش آن تغذیه تکنولوژیکی شرکت در همگامی با روند پیشرفت علم و دانش و خواسته های مدیریت است. واحدهای تحقیق و توسعه باید جستجوگر تکنولوژی و نوآوری باشند .
استراتژی های برنامه ریزی تحقیقاتی
- مشارکت قوی در جریانهای دانش و یادگیری
- ارتقای بازدهی فعالیت نیروی انسانی که نهایتا باعث افزایش درآمد افراد نیز میگردد
- افزایش نیروی رقابتی در عرصه های داخلی و خارجی و حضور فعال در بازارهای جهانی
- ارتقای میزان خوداتکایی
- آنالیز دقیق وضعیت محصولات موجود و آنالیز دقیق میزان کارآمدی برنامه های جاری و پرسنل موجود
- تولید محصول یا محصولات جدید و ارتقای کیفیت
- تولید دانش نوین به منظور توسعه محصولات و بهینه سازی فرآیندها
- بازدهی سریع سود، بهبود سریع عملکردها
- کشف و درک فرصتها و نیازهای بازار
- پاسخ به نیازها و خواسته های مصرف کنندگان و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم
توسعه کسب و کار
توسعه تحقیقاتی است که دانش و طرحهای لازم برای تولید را ارائه میشود و نمونه اولیه را میسازد. مهندسی استفاده از این برنامهها و پژوهش برای تولید محصولات تجاری است. در اروپا، تحقیق و توسعه بهعنوان تحقیق و توسعه فنی و فنآوری (RTD) شناخته میشود.
اهداف تحقیق و توسعه
- افزایش دانش و فرهنگ جامعه به وسیله اختراع، ابتکار و نوآوری
- یافتن کاربردهای بالقوه برای دستاوردها و آگاهی های جدید
- پاسخ به نیازهای انسانی، و ایجاد رفاه و آسایش
- افزایش بهره وری فعالیت های انسانی که شامل افزایش درآمدها نیز می شود
- افزایش خود اتکایی، در کنار تسهیل و تسریع در انجام امور
لزوم تحقیق و توسعه
افزایش رقابت و انگیزه بقاء بسیاری از سازمان ها را برآن داشته که فعالیت های خود را بر تولیدات اساسی و توانمندی های محوری متمرکز کنند که این امر مستلزم سرمایه گذاری در تحقیقات و ایجاد نوآوری های تکنولوژیک می باشد.
انجام تحقیقات در سازمان ها با هدف حمایت از نوآوری صورت می گیرد و فعالیت های تحقیق و توسعه باید فرصت های کسب و کار جدیدی خلق کرده و یا کسب و کارهای فعلی سازمان را متحول نماید.